וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת מצב: כמה עובדים זרים נמצאים כיום בישראל, וכמה צפויים להגיע?

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 10:20

במטרה להשלים את המחסור החמור בידיים עובדות מאז ה-7 באוקטובר, גורמים בממשלה ובענף הבניה פועלים בחודשים האחרונים לגיוס עשרות אלפי עובדים זרים. איך זה מתקדם? אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבניה, מציג תמונת מצב עדכנית

אלדד ניצן בתהליך גיוס עובדים זרים בענף הבניה בניו דלהי. יחצ,
אלדד ניצן בתהליך גיוס עובדים זרים בענף הבניה בניו דלהי/יחצ

מאז השבעה באוקטובר ענף הבניה והתשתיות מתמודד עם מחסור חמור בידיים עובדות, עקב עזיבתם של עובדים זרים רבים, הקושי בגיוס עובדים זרים חדשים ממספר סיבות שקשורות לתחושת ביטחון וגיאופוליטיקה, וכן ההגבלות על כניסתם של כ-90 אלף עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון, שגם חזרתם נמצא כעת בסימן שאלה גדול.

על מנת להשלים את המחסור הזה, בכירים בענף הבנייה, גורמים רלוונטיים בממשלה ותאגידי כ"א זר בענף הבניה פועלים במרץ ומגייסים עובדים זרים ממספר מדינות, כאשר חלקן שולחות עובדים לראשונה לישראל.

איך זה מתקדם עד כה? כעבור שבעה חודשים של מחסור חמור, זו תמונת המצב העדכנית של העובדים הזרים בענף הבניה:

"חסרים כ-40,000 עובדים כדי להציל את ענף הבניה"

"כיום מועסקים בישראל בענף הבניה כ-28,000 עובדים זרים והמגמה להביא לישראל עוד כ-40,000 עובדים כדי להציל את ענף הבניה ממצב ההשבתה", מסביר אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבניה,

"במהלך החודשיים האחרונים הגיעו לישראל 6,000 עובדים מהודו ועוד כ-7,000 עובדים זרים מסין ומאירופה שחזרו לישראל (אחרי שעזבו בחודש אוקטובר עם תחילת המלחמה), סה"כ נוספו לענף הבניה 13,000 עובדים זרים חדשים. העובדים הזרים שהוחזרו לישראל הינם מסין, גאורגיה, סרי לנקה, מולדובה, ואזרבייג'ן. תאגידי כוח אדם זר בענף הבניה מחכים בימים אלו לנוהל אופרטיבי של ביצוע החלטת הממשלה כדי להביא לישראל עוד כ-10,000 עובדים זרים שמחכים לאישורי הגעה".

"כידוע, כ-90 אלף העובדים הפלסטינים שעבדו בענף הבנייה לא מגיעים יותר לעבודה בישראל וכנראה לא יגיעו גם בתקופה הקרובה, ולכן יש חשיבות רבה להבאת כמות גדולה של עובדים זרים כדי לתת תנופה לענף הנדל"ן. אני רוצה להודות לשר הפנים, שר השיכון, ושר העבודה, ויו"ר וועדת הפנים, ומנכ"ל משרד השיכון, ומנכ"ל רשות האוכלוסין שנרתמו להצלת ענף הבניה בישראל ואני בטוח שנעמוד במשימה", מסכם ניצן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully