וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים לרוה"מ: תתערב כדי לקדם את תכנית החומש לרשויות הדרוזיות

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 11:08

שר הפנים, משה ארבל, פונה במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וקורא כי כעת יותר מתמיד זה הזמן לקדם את תכנית החומש לרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, שהסתיימה בדצמבר 2023. לדבריו במכתב, "פניותיי לשר האוצר לא זכו למענה" | בלעדי

קברו של  סא"ל מחמוד חיר אל-דין בחורפיש 15 במאי 2022. יואב איתיאל
חורפיש/יואב איתיאל

לאחר ששר האוצר לא פעל כדי לקדם את הנושא "חרף פניות רבות", שר הפנים, משה ארבל, פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שיתערב בקידום תכנית חומש חדשה ליישובים הדרוזים והצ'רקסים. "אבקש את התערבותך והנחייתך לכלל הגורמים הרלוונטיים, שהצעת המחליטים תובא בהקדם לאישור הממשלה", מבקש ארבל מנתניהו במכתב ששלח בימים האחרונים, והגיע לוואלה נדל"ן.

תוכנית החומש האחרונה ביחס ליישובים הדרוזים והצ'רקסים, החלטת ממשלה מס' 716, הסתיימה בחודש דצמבר 2023, ומאז לא אושרה בממשלה תכנית חומש חדשה. כתוצאה מכך, מאז תחילת שנת 2024 נוצר קושי משמעותי להקצות משאבים ממשלתיים לקידום תכניות חדשות או לשיווק מגרשים חדשים ביישובים הדרוזים והצ'רקסים.

ארבל כותב במכתב כי "בחודשים האחרונים משרד הפנים ומינהל התכנון שמו דגש מיוחד על קידום נושא התכנון והבניה ביישובים הדרוזים והצ'רקסים, במטרה לספק פתרונות למחוסרי הדיור ולאנשי כוחות הביטחון המתגוררים ביישובים אלה. קידום התכנון המתארי והמפורט, כמו גם שיווק מגרשים באדמות מדינה לאנשי כוחות הביטחון ומחוסרי הדיור, מצריך משאבים תקציביים לא מבוטלים, אשר מוקצים לחברה הדרוזית והצ'רקסית במסגרת תוכניות החומש המאושרות בממשלה מדי כמה שנים".

"מצב זה, בו אין תכנית חומש בתוקף, פוגע לא רק בתחום התכנון והבניה, אלא גם בתחומים רבים אחרים הנוגעים לשירותים הניתנים ממשרדי הממשלה והרשויות המקומיות לתושבי היישובים כגון: חינוך, רווחה, פיתוח כלכלי ועוד. אנו מצויים בעת זו בסוף החציון הראשון של השנה, לאחר 5 חודשי קיפאון ביישובים דרוזים וצ'רקסים, ודווקא בתקופת מלחמה המחייבת השקעת משאבים מיוחדת לפיתוחם של היישובים".

שר הפנים משה ארבל. דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
שר הפנים משה ארבל/דוברות הכנסת, דני שם טוב, דוברות הכנסת

עוד הוסיף ארבל: "למותר לציין, כי יישובים אלו הם בין היישובים שתרומתם המצרפית למאמץ המלחמתי והמחיר שהם משלמים בגין כך הם בין הגבוהים ביותר, ורבים מתושביהם נלחמים ומחרפים את נפשם מאז ה-7 באוקטובר בהגנת המדינה. עוד חשוב לציין כי חלק ניכר מהיישובים הדרוזים והצ'רקסים מצויים בקו העימות בגזרה הצפונית ונפגעו פגיעה כלכלית משמעותית מאז פתיחת המלחמה. לנו כממשלה, חובה מוסרית וחובה היסטורית להעניק ליישובים האלו ולתושביהם באופן שוטף פתרונות ומשאבים ראויים, על אחת כמה וכמה בתקופה הנוכחית".

כאמור, את מכתבו מסיים ארבל כך: "עד כה, חרף פניותיי לשר האוצר בכיתוב מנכ"ל משרדך, לא הובאה הצעת מחליטים בנושא זה בפני הממשלה. אבקש את התערבותך והנחייתך לכלל הגורמים הרלוונטיים, שהצעת המחליטים תובא בהקדם לאישור הממשלה. אנו חייבים זאת לבני העדה הדרוזית והעדה הצ'רקסית, ללוחמים הרבים מקרבן שמגינים על ארצנו ולכלל תושבי היישובים - לחיות ביישוב מפותח ומשגשג כשווים בין שווים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully