וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה מדאיגה: מאות פלסטינים מתחזים לערבים-ישראלים ונכנסים לעבוד

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 9:20

בשבועות האחרונים נתפסו עשרות עובדים פלסטינים שמזייפים תעודות זהות כחולות ומתחזים לערבים-ישראלים על מנת לעבוד בישראל. לפי ההערכות, מדובר במאות שטרם נתפסו

אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

מגמה חדשה ומדאיגה נצפית בשבועות האחרונים: על פי ההערכות, מאות עובדים פלסטינים מזייפים תעודות זהות כחולות ומתחזים לערבים-ישראלים במטרה לעבוד אצל קבלני שיפוצים בישראל. זאת, לאחר שמספר גבוה של עובדים שהועסקו על ידי קבלנים נתפסו על ידי המשטרה, שגילתה כי מדובר היה בשב"חים עם תעודות מזויפות.

"אין בידי הקבלנים את האפשרות לבדוק את אמיתות התעודה", מסביר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, "רק במידה ושוטר או איש מג"ב בודק את העובד במחשב המשטרתי ניתן לגלות שמדובר בתעודה מזויפת".

ערן סיב. ינאי דיטש,
ערן סיב/ינאי דיטש

סיב ממשיך ואומר כי "הקונספציה של העובדים הזרים קרסה לצערנו. הם לא מגיעים לענף הבניין, בטח ובטח לא לענף השיפוצים. הם בכלל לא בכיוון ולא בתכנון של המדינה. להשאיר את הענף יותר מ-7 חודשים בלי עובדים זו פגיעה משמעותית בכלכלה, שפוגעת אחרי זה בהורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל".

"מדינת ישראל עושה איפה ואיפה, מדוע הממשלה מאשרת עובדים למפעלים חיוניים? מדוע היא מאשרת כניסה ליהודה ושומרון? מדוע היא מאשר כניסה לאזורי תעשייה מבודדים? אם זה ימשיך כך, הפחד שלי הוא שבקרוב גם יהודה ושומרון תתפוצץ עלינו", מסכם סיב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully