וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו יועץ משכנתאות שיעזור לכם לחסוך כסף ברכישת דירה ראשונה

בשיתוף פריים משכנתאות

16.5.2024 / 10:25

החלטתם להגשים חלום ולרכוש דירה ראשונה? זה מה שאתם צריכים לעשות כעת

זוג צעיר עובר לדירה חדשה. pexels,
זוג צעיר עובר לדירה חדשה/pexels

מתכננים להגשים חלום ולרכוש דירה ראשונה בחייכם? מה חשוב לדעת על תהליך לקיחת משכנתא לצורך רכישת דירת מגורים ראשונה? מדוע חשוב לבנות תמהיל משכנתא בעזרת יועץ משכנתאות פרטי? איך לבחור נכון יועץ משכנתאות? למה המומחים ממליצים לפנות לחברה מקצועית לייעוץ משכנתאות ולא להסתמך רק על הייעוץ החינמי שניתן בבנקים למשכנתאות? הכנו עבורכם כתבה בנושא.

חשיבות בחירת יועץ משכנתאות

שוק המשכנתאות בישראל נחשב לתחום מורכב ותחרותי, הוא משתנה בתדירות גבוהה וכל הזמן בהתאם לשינויים המתרחשים בענף הנדל"ן ובשוק הפיננסים. אם בעבר היה ניתן לקחת משכנתא רק דרך הבנקים, כיום יש יותר אפשרויות, אך חשוב לזכור כי הגופים הפיננסיים מציעים מגוון רחב של מסלולים, ולכל מסלול יש מאפיינים ייחודיים ושונים מבחינת ריביות, הצמדה למדד, תנאים וכד'.

במציאות של היום חייבים לקחת משכנתא בעזרת יועצים מנוסים ויעילים, מאחר שזו החלטה פיננסית חשובה ומשמעותית המשפיעה על חיי הלווים ואורח חייהם לתקופה ממושכת, עד 30 שנים. לכן, אין לקחת משכנתא על בסיס של עצה חברית או לעשות העתק הדבק מאתר כלשהו באינטרנט, ולבטח שאין לסמוך רק על המלצת יועץ המשכנתא של הבנק, מאחר שהוא משרת את האינטרסים של הבנק. לרוב רוכשי הדירות אין השכלה או ידע פיננסי מספק המאפשרים להם לנתח את מסלולי המשכנתא ולבנות תמהיל הלוואה, לכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ מקצועי.

בחירה נכונה של יועץ משכנתאות מאפשרת לרוכשי הדירה הראשונה לבנות תמהיל מותאם אישית, להפחית ולפזר סיכונים וניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים ולמעלה מכך לאורך תקופת המשכנתא. יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה יכול לעזור לרוכשי הדירה הראשונה למצוא את תנאי המשכנתא הנוחים והטובים ביותר, בהתאם ליכולת ההחזר ומצבו הפיננסי של הלווה. אגב, כדאי לקבל שירות מחברת ייעוץ משכנתאות מוכרת ומובילה כיוון שיש לה כוח צרכני משמעותי ויועצי החברה יכולים להשיג משכנתאות בתנאים מועדפים, ולסייע גם ללווים בעלי דירוג אשראי בעייתי ולמסורבי משכנתא מהבנק.

טיפים לבחירת יועץ משכנתאות

כאמור, כדאי לבחור יועצי משכנתאות פרטיים ולא לסמוך רק על הייעוץ החינמי שניתן בבנקים. כדי לבחור נכון יועץ משכנתאות פרטי הכנו עברכם מספר טיפים:

יועץ פרטי או חברה - באופן כללי, כדאי לקבל שירות מחברה אמינה ומוכרת לייעוץ משכנתאות ופיננסים, לחברה יש ידע מצטבר, כלים מתקדמים יותר וכוח צרכני שיכול להשיג משכנתא בתנאים מועדפים.

ותק וניסיון בענף - מומלץ לבחור יועץ משכנתאות מנוסה ובעל ותק בתחום, מאחר שהידע והניסיון המקצועי מבטיחים פתרונות טובים ואיכותיים יותר עבור רוכשי דירה ראשונה.

חוות דעת והמלצות - חשוב לקרוא חוות דעת, המלצות וביקורות על יועצי משכנתא כדי לבחור נכון את היועץ. כדאי להיעזר גם בחוכמת ההמונים ואם יש חברים או קרובי משפחה שלקחו יועץ משכנתאות לאחרונה כדאי לבקש מהם המלצות על יועצים טובים.

כימיה טובה - תהליך ייעוץ משכנתאות עשוי להימשך זמן רב, לכן חשוב שתהיה כימיה עם היועץ, וחשוב שהתקשורת תהיה טובה כדי לתאם ציפיות, לקבל שירות מעולה ולהפיק את המרב מהייעוץ.

מה לשאול יועץ משכנתאות?

בתהליך ביצוע סקר שוק לבחירת יועץ משכנתאות כדאי להכין מראש מספר שאלות ולהציג אותן בפני בעל המקצוע לצורך סינון, השוואה ובחירה מיטבית של היועץ הפרטי או חברה לייעוץ משכנתאות. כדאי לשאול את השאלות הבאות:

• מה כולל השירות לרוכשי דירה ראשונה?
• אילו שירותים נלווים היועץ מציע ללקוחותיו?
• מה הרקע והניסיון המקצועי שלו?
• כמה שנים הוא עובד בתחום?
• מה שכר הטרחה?
• האם היועץ יכול לעזור לקבל משכנתא לאחר סירוב לבקשה מהבנקים?
• אילו פתרונות יצירתיים יש לו עבור מסורבי משכנתא ובעלי דירוג אשראי נמוך?

בשיתוף פריים משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully