וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מה שהעיר הזו עברה, מרגש לראות אותה מתאוששת ובגדול

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 20:42

אחת הערים שחוו את הפגיעה הקשה ביותר ב-7 באוקטובר היא אופקים, כאשר עשרות מתושביה נרצחו בטבח הנורא בעיר. עם זאת, בניגוד לציפיות, זמן קצר יחסית לאחר אותה שבת, אופקים מציגה התאוששות מפתיעה בתחום הביקוש למגורים. תחקיר מיוחד בסיוע מדלן

קהילת נח אופקים. לירון מולדובן
קהילת נח אופקים/לירון מולדובן

עיר של גיבורים: העיר הדרומית אופקים, כ-25 ק"מ מגבול רצועת עזה, היא אחת הערים שחוו את הפגיעה הקשה ביותר באותה שבת שחורה, במסגרת אירועי השבעה באוקטובר. 48 תושבים נרצחו בטבח הנורא בעיר, ועוד עשרות אלפים חוו טראומה שלא ישכחו לעולם.

עם זאת, מניתוח מיוחד לרגל יום העצמאות ה-76 למדינה, שהעביר אתר מדלן לוואלה נדל"ן - נראה כי שבעה חודשים בלבד לאחר האירועים הנוראיים, קיימת מגמת התאוששות משמעותית.ע"פ הניתוח של מדלן - אופקים מציגה התאוששות מרשימה, לאחר שמכירות הדירות החדשות עוקפות אפילו את התקופה המקבילה בשנה שעברה.

עלייה של מאות אחוזים

על פי לוח מדלן, כמות העסקאות בחודשים ינואר-פברואר 2024 בעיר אופקים עמדה על 217, רובן הגדול דירות חדשות (194 עסקאות). מדובר על עלייה של 189% בכמות העסקאות מול התקופה המקבילה אשתקד, אז עמדה כמות העסקאות על 75, כאשר מרבית העסקאות היו דווקא דירות יד שנייה (49), בעוד כמות העסקאות של דירות חדשות הייתה נמוכה בצורה משמעותית, ועמדה על 26 בלבד. מדובר על עלייה של 646% ברכישת דירות חדשות.

בתחילת 2024 מחיר ממוצע למ"ר בדירות חדשות בעיר עמד על 13,800 שקל, בעוד באותה התקופה בשנה שעברה, עמד מחיר ממוצע למ"ר על 14,200 שקל. בזמן שמחיר הדירות החדשות נמצא בירידה מתונה, מחיר דירות יד שנייה נמצא דווקא בעלייה קלה, כאשר מחיר ממוצע למ"ר עמד על 12,100 שקל במהלך ינואר-פברואר 2023, בעוד בינואר-פברואר האחרונים, עמד מחיר ממוצע של מ"ר בדירות יד שנייה על 13,800 שקל.

רחל מאופקים בהדלקת נר ראשון של חנוכה 07 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
כולם רוצים לגור קרוב לרחל מאופקים?/ניב אהרונסון

פרמטר נוסף שמראה על עלייה בביקוש, או על כוונתם של רוכשים פוטנציאליים לקנות נכס באופקים, הוא העלייה בצפיות במודעות על נכסים באופקים באתר מדלן. שם, נרשמה עלייה של 125% בצפיות אל מול רבעון אחרון של 2023.

טל קופל, מנכ"ל מדלן, מסכם: "בניגוד למה שאולי היה ניתן היה לצפות, שוק הנדל"ן הישראלי מראה עמידות גבוהה גם לנוכח אסונות גדולים, וממהר להתאושש, לחזור לעצמו ואפילו להמשיך לצמוח. אנחנו במדלן רואים את זה באופקים בכל ההיבטים - גם מבחינת צפיות באתר וביקושים, וגם מבחינת מספר עסקאות בשטח והמחירים בהן הן נערכות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully