וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה בו הכל, וזה לא הספיק: מה גרם לקניון הגדול בעולם לקפוא בזמן?

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 13:30

קניון רנדל פארק באוהיו, שהיה בעבר ידוע כקניון הגדול בעולם, נותר נטוש לאחר כישלון אדיר שגרם לו לקפוא בזמן ולהיהרס לגמרי לפני שהגיע לגיל 40. צפו בתמונות מרהיבות מהמקום הנטוש, רגע לפני שהמבנה העצום נהרס

הקניון הגדול בעולם באוהיו נותר נטוש. Matthew Christopher/Abandoned America, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הקניון הגדול בעולם באוהיו נותר נטוש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Matthew Christopher/Abandoned America

מי מאיתנו לא מכיר קניון קטן והיסטורי בעיר שמצליח, איכשהו, להחזיק מעמד ולהישאר פעיל עד היום. עם זאת, זהו לא סיפורו של קניון רנדל פארק באוהיו ארה"ב, "הקניון הגדול בעולם" שהיה בו הכל - אך ננטש לחלוטין כעבור זמן יחסית קצר.

קניון רנדל פארק העצום השתקע על פני כ-205 אלף מ"ר ועל פי הדיווחים עלה 175 מיליון דולר (כ-653 מיליון שקל) לבנייתו. כאמור, הכישלון של הקניון, שהתחיל כפופולרי במיוחד, הביא לכך שהוא נסגר לאחר 33 שנות פעילות בלבד, ונהרס לפני שהגיע ליום הולדתו ה-40.

המרכז המסחרי התהדר ביותר מ-200 חנויות, חמש חנויות כלבו גדולות, בית קולנוע עם שלושה מסכים, וחניה ל-9,000 כלי רכב. הוא היה ידוע גם בזכות מסלולי המרוצים שהיו בו עוד טרם הקניון הוקם, והפכו את המתחם לאטרקטיבי במיוחד לתקופה מסוימת. עם זאת, כאמור, לאחר יותר מעשר שנים של דעיכה עקבית, הקניון סגר את שעריו ב-12 במרץ 2009.

בשנת 2015 חלקים מסוימים מהקניון החלו להיהרס כדי לפנות מקום לפארק תעשייתי. שאר השוכרים שנותרו במתחם זכו לגורל דומה ב-2017, לאחר שהפעילות נעצרה לגמרי.

מתיו כריסטופר, יליד העיר, צלם וחוקר של "אמריקה הנטושה", ביקר במקום ולכד כמה תמונות מדהימות רגע לפני שהמבנה העצום נהרס. הצלם הנלהב מוקסם מאתרים נטושים מאז ילדותו, והחל לתעדם לפני עשר שנים תוך כדי חקירה של הנושא. הוא טייל ברחבי ארצות הברית לשם כך, וצבר אוסף תמונות מרשים של מבנים נטושים. ועדיין, לאחד הספציפי הזה הוא שומר מקום מיוחד באלבום ובלב, שכן הוא נוגע לנוף ילדותו.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

סיור בקניון הענק בעולם שקפא בזמן

"גדלתי עם הקניון בשיא הפופולריות שלו וביליתי חלק ניכר מהנעורים שלי במשחקייה, בחנויות הספרים, במגרשי אוכל ובקולנוע", הוא אומר. "במובנים רבים זה לא היה חלק מעברו של מישהו אחר שראיתי מתפוגג בקניון רנדל פארק, אלא חלק משלי".

למתיו יש פודקאסט קבוע, שבו הוא מספר את סיפור ההריסות שבהן הוא מבקר, כולל אחד על קניון רנדל פארק. ניתן לעקוב אחר עבודתו באינסטגרם, או בביקור באתר האינטרנט שלו. כדי לראות את הגלריה המלאה ולשמוע הסיפור על קניון רנדל פארק לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully