וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו, זוכרים שאנחנו במלחמה? ההתאוששות הגדולה בשוק הדיור נמשכת

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 15:07

כולם חגגו על שוק הדיור בחודש מרץ האחרון, שמציג התאוששות מבטיחה מתחילת שנת 2024, חודש שלישי רצוף | מחצית מהדירות בחודש מרץ נרכשו על ידי זוגות צעירים, עם גידול של כ-30% לעומת מרץ אשתקד

פרויקט בנייה של מגדלים בעיר ירושלים. ShutterStock
הלו, זוכרים שאנחנו במלחמה? ההתאוששות הגדולה בשוק הדיור נמשכת/ShutterStock

הנתונים החיוביים שמפרסם היום (ה') אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר כבר אינם מפתיעים אותנו, שכן הם ממשיכים זה החודש השלישי ברציפות מתחילת השנה, באופן חסר תקדים דווקא בזמן המלחמה (ולא לאחריה, כפי שקורה בדרך כלל), ולאחר רצף ירידות ממושך מאז מרץ 2022, בסמוך לתחילת רצף העלאות ריבית בנק ישראל.

לפי הדוח: סך הדירות שנמכרו בחודש מרץ האחרון עומד על 8,139 דירות (חדשות ויד שנייה) - זינוק של 8% בהשוואה לחודש שקדם לו ובשיעור של 19% בהשוואה למרץ 2023.

במכירת דירות חדשות מקבלן נרשמה עלייה של 4% בהשוואה לפברואר שקדם לו ושל 34% בהשוואה למרץ אשתקד. מכירות הקבלנים בשוק החופשי ובכלל נמצאות בין חמשת חודשי מרץ הגבוהים ביותר בהשוואה זו.

פועל בניין מכוון מנוף. ShutterStock
הקבלנים מתאוששים/ShutterStock

כפי שציינו בעבר, אחת הסיבות המרכזיות להתאוששות מכירות הקבלנים נוגעת להטבות המקלות שמוצעים לרוכשים בימים אלו, ומאפשרות תנאי תשלום נוחים יותר, לפיהם החלק הארי של התשלום מתבצע במסירה.

תזרים המזומנים הנמוך בפועל, לעומת תזרים המזומנים הפוטנציאלי הגבוה של הקבלנים ממכירת דירות חדשות, מאשש את זה. לפי הדוח, תזרים המזומנים הפוטנציאלי, אשר עמד בחודש מרץ על 9.1 מיליארד שקל, גבוה ריאלית ב-45% בהשוואה למרץ אשתקד - כאשר מנגד, תזרים המזומנים בפועל הוסיף לרדת.

גם מכירות דירות מיד שנייה רשמו עלייה בחודש מרץ, של 12% לעומת פברואר שקדם לו, ובשיעור של 9% בהשוואה למרץ אשתקד. יש לציין כי למרות העלייה בעסקאות יד שנייה בחודשיים האחרונים, בהשוואה היסטורית לחודשי מרץ קודמים עדיין מדובר ברמה נמוכה של עסקאות בפלח שוק זה, כאשר כפי שצוין, רק בחודשי מרץ של האינתיפאדה השניה ומרץ אשתקד, נרשמה רמה נמוכה יותר של עסקאות בפלח שוק זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

צעירים, משקיעים ותושבי חוץ: כולם מסתערים על שוק הדיור

עוד, מגלה הדוח, כי רכישות הזוגות הצעירים הסתכמו בחודש מרץ ב-4,709 דירות, גידול חד של 29% בהשוואה למרץ אשתקד. בניכוי הרכישות בסבסוד ממשלתי הסתכמו רכישות אלו ב-3,907 דירות, גידול של 36% לעומת מרץ אשתקד.

רכישות המשקיעים בחודש מרץ הציגו גם הם גידול משמעותי של של 22% לעומת מרץ אשתקד וגידול של 12% בהשוואה לחודש הקודם. רכישות תושבי החוץ (נכללים בתוך סגמנט המשקיעים) הסתכמו בחודש מרץ ב-109 דירות, גידול של 13% בהשוואה לחודש פברואר הקודם. במקביל, מכרו תושבי החוץ 43 דירות בחודש מרץ, כך שנטו סך רכישות סגמנט זה בחודש מרץ עמד על 66 דירות בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully