וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מקום בבתי הכלא, אז השב"חים מקבלים טרמפ מהמשטרה עד המחסום הקרוב

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 12:17

אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק: בתי הכלא בישראל מלאים, אז יוצא שהשוטרים פשוט "מקפיצים" את מאות השב"חים הפלסטינים שנתפסים כל שבוע למחסום הקרוב, כדי "לגרש" אותם - עד שיחזרו בבוקר שלמחרת. כבר עדיף שיעבדו

תפיסת שב"חים על ידי שוטרים באישון לילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כבר עדיף שיעבדו: אין מקום בבתי הכלא, ואין הרתעה אמיתית לשוהים הבלתי חוקיים (שב"חים), שנכנסים בהמוניהם משטחי יהודה ושומרון מדי יום. זה נצפה בשטח, עם עלייה מסיבית באכיפת המשטרה ולוחמי המג"ב.

רק בשבוע האחרון נתפסו כ-400 שב"חים שבאו לעבוד בישראל בענף הבנייה והשיפוצים. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פרסם לפני מספר ימים על תפיסת 49 שב"חים בדירה בעיר יפו על ידי לוחמי מג"ב. בנוסף, באותו יום נתפסו ברחבי הארץ 170 שב"חים.

מתחילת המבצע שהחל בתחילת השנה נתפסו 5,500 שב"חים ו-900 חשודים שהסיעו, העסיקו והלינו שב"חים משטחי יהודה ושומרון. רוב העובדים שנתפסו הם בעלי אישור עבודה בתוקף, ועקב איסור הכניסה של פלסטינים לארץ, אינם מורשים לעבוד.

נדגיש כי הנתונים האלו מספרים רק על השב"חים שנתפסים. שלא תתבלבלו, יש הרבה יותר. רק השבוע חשפנו כי על פי הערכות, בישראל ישנם מדי יום למעלה מ-25 אלף שב"חים פלסטינים שנכנסו כדי לעבוד באתרי הבנייה והשיפוצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הבדיחה העצובה: אין מקום בבתי הכלא, אין הרתעה

עקב ריבוי האסירים מתחילת המלחמה, אין מקום פנוי בבתי הסוהר, ואין מה לעשות עם השב"חים שנתפסים. כתוצאה מכך, ברוב המקרים מוצאים את עצמם השוטרים או לוחמי המג"ב פשוט "מקפיצים" את השב"חים ישר למחסום הקרוב. כמובן שיום אחרי העובד שוב חוזר לעבודה ושוב נכנס לארץ, כדי לנסות להתפרנס.

במקרים מסוימים, כדי לעשות רושם אולי, השוטרים לוקחים אותם לתחנת המשטרה הקרובה, ורק לאחר מספר שעות מקפיצים אותם למחסום ומשחררים אותם לביתם. מה כבר יש לעשות איתם?

"כבר עדיף שיעבדו", אומר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. לדבריו, "עד שמדינת ישראל לא תמצא פתרון למצוקת עובדי השיפוצים והבנייה, נמצא את עצמנו בעלייה מתמדת של שב"חים שבאים ונכנסים לעבודה בישראל. תמיד יהיה מי שיקבל אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully