וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הוסרה המגבלה על הגעת עובדים תאילנדים לישראל

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 16:45

שר העבודה התאילנדי נעתר לבקשתו של מקבילו הישראלי, יואב בן צור, להסיר את המגבלה על הגעת עובדים תאילנדים לישראל, שניתנה לאחר השבעה באוקטובר. בתקופת המלחמה יחזרו העובדים התאילנדים לאזורים ירוקים בלבד

חקלאים מרססים שדה תותים בחומרי הדברה. ShutterStock
אילוסטרציה: העובדים התאילנדים חוזרים לישראל/ShutterStock

בשורה לאלפי מעסיקים בישראל: שר העבודה התאילנדי הודיע ביממה האחרונה למקבילו הישראלי, שר העבודה יואב בן צור, כי החליט להסיר את המגבלה על הגעת עובדים תאילנדים לישראל שניתנה בשבעה באוקטובר. המשמעות: עובדים תאילנדים יוכלו לחזור ולהגיע לעבוד בישראל במסגרת הסכם ה- G2G (הסכמים הבילטרליים).

לאור הבשורה, שר העבודה בן צור נפגש היום (ד') עם שגרירת תאילנד בישראל לפגישת עבודה כדי לסכם על התחומים בהם העובדים התאילנדים יוכלו להשתלב בעבודה בישראל, בהתאם לצורך הנוכחי. בפגישה הודיע שר העבודה כי בתקופת המלחמה יחזרו העובדים התאילנדים לאזורים ירוקים בלבד.

בסיום הפגישה, עדכנה השגרירה כי בהמשך החודש יגיע שר העבודה התאילנדי בעצמו לישראל לפגישת עבודה ראשונה עם השר הישראלי.

חה"כ יואב בן צור. ראובן קסטרו
חה"כ יואב בן צור/ראובן קסטרו

בנוסף, השר עדכן את השגרירה כי כבר הנחה את גורמי המקצוע במשרדו לתקן את התקנות בהחלטת ממשלה שמתגבשת כך שכלל העובדים, גם בחקלאות יקבלו את הפיקדונות (הפנסיה) במלואן.

שר העבודה, יואב בן צור: "חזרתם של העובדים התאילנדים לישראל היא בשורה למשק הישראלי שמשווע לידיים עובדות. מאז מתקפת ה-7 באוקטובר אנו עסוקים במתן מענה למשק ותפקידנו לנטר את הביקושים ולספק את הצרכים כדי לתת לשוק העבודה הישראלי לפרוח ולשגשג. אני מברך את החלטת שר העבודה התאילנדי שנעתר לבקשתי לבטל את האיסור על הגעת עובדים תאילנדים ארצה".

בנוסף לשר, השתתפו בפגישה עם השגרירה התאילנדית: מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן; ומאיר דוד, ראש מינהל הסדרה ואכיפה ומחלקת זכויות עובדים זרים במשרד העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully