וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למטיילים מהמרכז: הדרך לצפון צפויה להתקצר משמעותית

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 11:17

אושרה החלופה לתוואי מסילת מנשה: המסילה תאפשר לתושבי הצפון, בעיקר הגליל המזרחי, להגיע למרכז הארץ ישירות ללא מעבר בחיפה, ולהפך | במסגרת החלופה: תוקם תחנת רכבת חדשה לעיר חריש

מפגש מסילת רכבת, חיפה, 14 בינואר 2024. יפעת רוזנברג, אתר רשמי
מפגש מסילת רכבת, חיפה, 14 בינואר 2024/אתר רשמי, יפעת רוזנברג

בקרוב לא תצטרכו לעבור דרך חיפה כדי להגיע לתל אביב: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דנה החליטה לקדם חלופה למסילת מנשה אשר תשרת את העיר חריש וכן את יישובי הסביבה. המשמעות: קיצור משמעותי בזמן הנסיעה, ובסרבול של המעבר בחיפה כדי להגיע למרכז.

אורכה של מסילת מנשה כ-45 ק"מ, והיא מיועדת לחבר בין המסילה המזרחית המוקמת בימים אלו, למסילת העמק. המסילה נועדה להשלים את הרצף המסילתי ממרכז ומזרח המדינה וצפונה, בכדי ליצור שדרה מקבילה לשדרת החוף ובלתי תלויה בה.

מסילת מנשה מסתיימת במסילת העמק באזור בו מתוכנן בעתיד גם שדה התעופה הבינלאומי הנוסף ברמת דוד. המסילה תאפשר לתושבי הצפון, בעיקר לחלקו המזרחי של הגליל, להגיע למרכז הארץ ישירות ללא מעבר בחיפה.

בשורה לתושבי חריש: בקרוב תוקם תחנת רכבת ראשונה

החלופה החדשה שאושרה כוללת תחנת רכבת חדשה בסמוך לקניון בכניסה לעיר חריש ותוואי מסילה שיוצמד ברובו לכביש 6. התחנה תמוקם בצידו המערבי של כביש 6 והתוכנית המוצעת כוללת גם הקמת גשר הולכי רגל שיחלוף מעל כביש 6 ויחבר את משתמשי הרכבת בין חריש לתחנה.

לאחר אישורה של החלופה, מועברת התוכנית להמשך עריכה של התסקיר, שלאחריו תועבר התוכנית להערות והשגות הציבור.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "מברך על כך שנמצאה חלופה ראוה המקובלת על ידי כלל השותפים. הקמת תחנת רכבת בעיר חריש תיתן מענה לתושבי העיר והיישובים הסמוכים ותחזק את מערכת התחבורה הציבורית בישראל".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "לאחר עבודה מאומצת של מינהל התכנון בשיתוף נתיבי ישראל, אושרה היום החלופה הראויה שתיתן מענה הן לטובת משתמשי התחבורה הציבורית והן לשינוע של מטענים. החלופה תאפשר הקמת תחנת רכבת על כביש 6, שתשרת את העיר והאזור בו זמנית, תוך פיתוח מוטה תחבורה ציבורית".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully