וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזה יוקרתית בLA עומדת ריקה כבר 60 שנה. הסיבה לכך מבעיתה

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 16:49

אחוזה מפוארת בשווי 2.4 מיליון דולר, בפרבר נעים של לוס אנג'לס, עברה כמה וכמה ידיים במהלך העשורים האחרונים - אך אף אחד מהבעלים שלה לא היו מוכנים לגור בה בגלל היסטוריה מבעיתה במיוחד

"אחוזת הרצח של לוס פליז". Realtor.com, אתר רשמי
"אחוזת הרצח של לוס פליז"/אתר רשמי, Realtor.com

100 שנים עקובות מדם: אם במקרה תגיעו לרחוב 2475 Glendower Place בלוס פליס שבלוס אנג'לס, אתם לא תראו משהו מיוחד, מלבד עוד אחוזה יוקרתית בפרבר נעים ושקט על גבעה. ועדיין - הבית הזה, ששווה לפי שמאים 2.4 מיליון דולר, ומתהדר בחמישה חדרי שינה הפרושים על פני יותר מ-464 מ"ר - לא מצליח למצוא בעלים שירצו להשקיע בנכס ולהתגורר בו.

הנכס הזה החליף ידיים שוב ושוב במהלך העשורים האחרונים, אך משום מה בכל פעם שקונה חדש תפס אותו, הוא השאיר אותו ריק לפני שבסופו של דבר החליטו למכור שוב. עקב העובדה שלא היה מאוכלס במשך יותר משישה עשורים, מצבו של הבית החל להידרדר. גרם מדרגות העץ המצהיב, הנראה מבעד לחלון הזכוכית, הוא רק עדות להזנחה הארוכה שלו. גם היום, כאשר הביתה נמצא פעם נוספת על מדף הנדל"ן - הבעלים הנוכחיים לא מתגוררים במקום, ומנסה למכור אותו כבר שנתיים ללא הצלחה.

מה הסיבה המבעיתה?

למרות שהנכס הוצג כמציאה בין מחירי בתים מרקיעי שחקים באזור, ההיסטוריה של הנכס, שנבנה בשנת 1925, מציגה 100 שנים עקובות בדם.

הבעלים הראשונים שלו היו זוג בשם הרולד ופלורנס שומאכר. האחוזה שימשה כבית משפחתם עד למותם של בני הזוג בפער של שבועות בודדים אחד מהשני בשנת 1928.

שנתיים לאחר מכן, עורך המגזין וולפורד ביטון ובנו דונלד התיישבו בבית, אבל דונלד נכנע במהרה לזיהום ומת בגיל 21 בלבד. וולפורד עזב את הבית והגיש בקשה לפשיטת רגל בשנה שלאחר מכן.

"אחוזת הרצח של לוס פליז". Realtor.com, אתר רשמי
"אחוזת הרצח של לוס פליז"/אתר רשמי, Realtor.com

הסיפור קיבל תפנית עגומה בשנת 1956, כאשר הרופא הרולד פרלסון, אשתו ליליאן ושלושת ילדיהם, ג'ודי, ג'ואל ודבי, עברו לגור בנכס. למרות הרכישה במחיר גבוה במיוחד, הקליניקה הרפואית של הרולד טבעה בחובות. במכתב לקרובת משפחה, רמזה ג'ודי בת ה-18 שהקשיים הכלכליים של המשפחה גרמו לבעיות בין הוריה. המתחים הללו הגיעו לשיאו בבוקר ה-6 בדצמבר 1959, כשהרולד היכה את ליליאן בפטיש בזמן שישנה, ורצח אותה. כשהמשטרה הגיעה, הרולד היה מת. הוא בלע 31 כדורים והתאבד.

שנה בלבד לאחר מכן, הבית נרכש על ידי בני הזוג אמילי וג'וליאן אנריקז, והיה בבעלותם במשך עשרות שנים. ג'וליאן מת ב-1973 ואמילי נפטרה ב-1994. לאחר מכן הועבר הבית לבנם, רודי. עם זאת, נראה שאיש מבני המשפחה מעולם לא התגורר במקום.

האחוזה הפכה לנושא של תשומת לב תקשורתית בשנת 2009, כאשר ה-LA Times טבע אותה כ"אחוזת הרצח של לוס פליז", כינוי שעדיין משמש היום.

גרזן רצח. ShutterStock
גרזן רצח/ShutterStock

הבית עלה למכירה פעם נוספת והחליף ידיים באופן רשמי ב-2016, כאשר עורכת הדין ליסה בלום ובעלה סגרו את זה תמורת 2.3 מיליון דולר. הזוג בלום נשבעו לשפץ את הנכס, החלק הפנימי הופשט עד לעצמותיו החשופות, אך בני הזוג לא הצליחו לממש את תוכניותיהם עקב בעיות בהיתרים.

בשנת 2020 נמכרה האחוזה ליזם הנכסים אפי זלוטניצקי תמורת 2.35 דולר. זלוטניצקי מעולם לא שוחח עם העיתונות ונראה כי השאיר את הבית פנוי לעצמו. רישומי נכס מראים שהבית נמכר לאחרונה ביולי 2021 תמורת 1,875,000 דולר.

לאחרונה יש עניין מחודש ב-2475 Glendower Place, כולל רעיון לסדרה בנטפליקס שמתאר את סיפורו של הבית. מה שבטוח, מדובר בתסריט שרק המציאות יכולה לספק.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully