וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת בזק: ממרכזיה ישנה - למוקד חינוך חדשני עבור ילדים על הרצף

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 10:10

חינוך במקום לא צפוי: בית ספר חדש נחנך בראש העין למען ילדים על הרצף האוטיסטי. המתחם ששימש בעבר את חברת התקשורת בזק, עבר שינוי דרמטי והפך למתחם חינוך חדשני שישמש ילדים על הרצף האוטיסטי. צפו במתחם החדש

בית הספר 'אבן חן' החדש בראש העין. באדיבות ארגון אלאור,
בית הספר 'אבן חן' החדש בראש העין/באדיבות ארגון אלאור

התחדשות חיונית: בסוף השבוע האחרון (שישי) נחנך באופן רשמי בית ספר לתלמידים על הרצף האוטיסטי בראש העין. בית הספר 'אבן חן', מקבוצת אלאור, הוקם על גבי מתחם חברת 'בזק' המיתולוגי בעיר והפך למתחם חינוכי מתקדם המעניק לתלמידים טיפולים פרא-רפואיים, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה ושירותים נוספים.

האירוע נערך בנוכחות ראש העיר רז שגיא, מנהלת האגף לחינוך המיוחד במשרד החינוך, תמי אומנסקי, ח"כ קטי שטרית ויו"ר ארגון אלאור אלון אלרואי, בעלי בית הספר. כזכור, בית הספר פעל ממתחם אחר בעיר ובסיוע ראש העיר ומשרד החינוך, עברו התלמידים למתחם חדש ומשודרג.

בית הספר, שנבנה על אדמתה של מרכזיה ישנה, מציע גישה חינוכית וטיפולית ייחודית(ABA) המותאמת אישית לכל תלמיד אשר משלבת טיפולים פרא-רפואיים כגון ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה, עם טיפולים שונים כולל טיפול, תרפיה במוסיקה, תרפיה בהבעה, הידרותרפיה וחממה טיפולית.

בית הספר 'אבן חן' החדש בראש העין. באדיבות ארגון אלאור,
בית הספר 'אבן חן' החדש בראש העין/באדיבות ארגון אלאור

המטרה היא לספק מענה הוליסטי הכולל התפתחות אקדמאית, חברתית ואישית לתלמידים, במטרה להכין אותם לחיים מלאים ועצמאיים ככל הניתן.

בנוסף לתכנית הלימודים המקיפה, הכוללת קריאה, כתיבה, חשבון, אקטואליה ומחשבים, מציע בית הספר תכניות מיוחדות שמותאמות לצרכי התלמידים הייחודיים. הלימודים מתבצעים במתכונת של יום לימודים ארוך (07:45-16:45), מה שמאפשר לתלמידים להתמקד ולהשתלב בפעילויות הלימוד, ההעשרה והטיפול.

ההורים לוקחים חלק פעיל בחיי בית הספר ו-ועד ההורים מקיים קשר קבוע ושוטף עם הנהלת בית ועוקב אחר המתרחש והנעשה בין כותלי בית הספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טקס החניכה של בית הספר 'אבן חן' החדש בראש העין. באדיבות ארגון אלאור,
טקס החניכה של בית הספר 'אבן חן' החדש בראש העין/באדיבות ארגון אלאור

יו"ר ארגון אלאור, אלון אלרואי: "אני שמח על כך שצלחנו את האתגרים הרבים שניצבו בפנינו ובפני ההורים ועד תלמידים עד לרגע המיוחל הזה של פתיחת בית הספר. תלמיד הוא לא עוד מספר ושם שצריך לשבץ, הוא עולם ומלואו ויש את הזכות לקבל חינוך שהולם את צרכיו ויכולותיו".

ראש עיריית ראש העין, רז שגיא: "החברה הישראלית מורכבת מצדדים רבים. ראש העין שמה לנגד עינייה לחבק את הצדדים השונים בחברה, המהלך שעשינו - לשים בלב העיר את בית הספר הוא לשים בפרונט את החשיבות שלנו שלא להשאיר אף אחד שקוף".

מנהלת האגף לחינוך המיוחד במשרד החינוך, תמי אומנסקי: "לפני כשנה וחצי הגעתי לביקור בבית הספר אבן חן, לאחר שהתקבלה בקשה לפנות אותו ממתחמו הקודם. נחשפתי לתלמידים המדהימים ולצוות החינוכי המסור של בית הספר, נחשפתי לחזון של אלון אלרואי שהוא פשוט מעורר השראה ויצאנו למסע למציאת בית חדש לבית הספר. אני מודה לראש העיר שהרים את הכפפה ומצא מתחם חדש לביה"ס. תלמידי החינוך המיוחד זקוקים לראשי הערים שיאמינו בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully