וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר הולכת ונעלמת: אף אחד לא רוצה לקנות דירה בקרית שמונה, שבסכנה קיומית

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 16:25

למרות שמרבית הערים בדרום שנפגעו ואף פונו במהלך המלחמה מציגות חזרה לשגרה, נראה כי הקיפאון בעיר הרפאים קרית שמונה נמשך עד היום, עם ירידה היסטורית של כ-95% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה | האם זה הזמן לקנות דירה בקרית שמונה? בסיוע מדלן, בדקנו

שכונת יובלים בקרית שמונה. ראובן קסטרו
שכונת יובלים בקרית שמונה/ראובן קסטרו

בעקבות אי הוודאות הגדולה בכל הנוגע למצב בצפון הארץ, בתוספת העובדה שהיא ריקה מתושבים וסובלת מהתרעות צבע אדום בלתי פוסקות: הקיפאון בקרית שמונה נמשך, כאשר כמות העסקאות שנרשמו בעיר מאז תחילת המלחמה רושמת ירידה של 94.77% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההסבר לכך, כמובן, ידוע: נכון להיום, אנשים לא רוצים לגור בקרית שמונה.

מנתונים בלעדיים שהגיעו לוואלה נדל"ן דרך אתר מדלן, ומסתמכים על דיווחים לרשות המסים, עולה כי מאז השבעה באוקטובר ועד תחילת אפריל 2024 - נערכו בעיר 14 עסקאות נדל"ן, כולן בשוק החופשי וכולן בדירות יד שנייה. זאת, לעומת 268 עסקאות בתקופה המקבילה שנה קודם לכן.

ומי בכל זאת קונה דירה בקרית שמונה?

העיר קריית שמונה, שנמצאת במרחק של 3 ק"מ מהגבול עם לבנון, פונתה מתושביה ב-20 באוקטובר 2023, פחות משבועיים אחרי תחילת המלחמה. באופן מעניין, דווקא שלושה ימים לאחר שהעיר פונתה, ב-23 באוקטובר 2023 דווחה עסקה ראשונה בעיר, למכירת דירת 3 חדרים מיד שנייה, בשטח של 64 מ"ר, תמורת 480 אלף שקל. זו גם היתה העסקה הזולה ביותר שנערכה בעיר מאז פרוץ המלחמה;

העסקה היקרה ביותר שנערכה בעיר בתקופה זו דווחה ב-2 בנובמבר 2023, ובמסגרתה נמכרה דירת 3 חדרים חדשה יחסית (שנת בנייה 2021) בשטח של 79 מ"ר, תמורת 1.19 מיליון שקל. הדירה נמצאת בשכונת יובלים החדשה, בצד הצפון-מזרחי של העיר. לפי פרסומים שונים, מדובר בדירה להשקעה שהמשא ומתן עליה החל לפני פרוץ המלחמה.

"רשמית, קרית שמונה נמצאת כרגע בקיפאון"

טל קופל, מנכ"ל מדלן, מסביר את הנתונים העגומים: "עד לפרוץ המלחמה קריית שמונה היתה חביבה מאוד על משקיעים - מחירי הרכישה בה נמוכים, ותשואת השכירות גבוהה ביחס לערים אחרות. רשמית, העיר נמצאת כרגע בקיפאון, עם פגיעות לא מעטות ברכוש ובתשתיות וחוסר ודאות קשה בקשר לעתיד, כשתושביה פזורים בשלל מקומות ברחבי הארץ ומתרגלים למקומות חדשים. חלקם בוודאי לא ירצו לחזור לעיר, גם אם המצב יאפשר זאת. סיטואציות כאלו מושכות בדרך כלל משקיעים ספקולטיביים, שמחפשים 'מציאות' מתוך הנחה שמתישהו דברים ישובו לסדרם, ולכן אנחנו רואים שבכל זאת נעשו בעיר כמה עסקאות בודדות בתקופה האחרונה. עם זאת, מספרן המועט מעיד על כך שהשוק מעריך שמדובר עדיין בהשקעה בסיכון גבוה מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully