וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין במסר למתנגדים? תקציב בניית בתי הסוהר ברוסיה מזנק פי 10

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 17:22

ברקע הגידול במספרם של האסירים הפוליטיים ברוסיה המתנגדים למלחמה באוקראינה, החליט פוטין להגדיל פי 10 את תקציב בניית בתי סוהר במדינה. זאת, כמובן, על חשבון תקציבים לשיפור איכות החיים של התושבים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסיור במחוז סברדלובסק, 15 בפברואר 2024. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסיור במחוז סברדלובסק, 15 בפברואר 2024/רויטרס

בעוד אצלנו אין איפה לשים אסירים: העיתון הכלכלי הרוסי "Vedomosti" השיג גישה למסמכים ממשלתיים וחשף החלטה מפתיעה של הממשלה הרוסית להגדיל את תקציב פיתוח מערכת בתי הכלא ברוסיה פי 10. על פי העיתון, הקצאת המימון הכוללת לתכנית אמורה לגדול ל-1.113 טריליון רובל (כ-1.2 מיליארד דולר) - לעומת תקציב נוכחי של 105 מיליארד רובל (כ-112 מיליון דולר). התוכנית כוללת הקמת מתקני כליאה חדשים ב-29 אזורים, ביניהם גם אזורים שהושפעו מהמלחמה עם אוקראינה.

בנוגע לעלות אחזקת אסיר על בסיס יומי, נתונים מדו"ח מועצת אירופה לשנת 2022 מצביעים על כך שרוסיה מוציאה 258 רובל בכל יום לכל אסיר, שווה ערך לכ-2.6 אירו.

סגן שר המשפטים הרוסי, סבולוד ווקולוב, הסביר את ההחלטה: מספר האסירים בבתי הכלא הרוסיים ירד משמעותית בשנים האחרונות, והוא מסתכם כעת ב-266,000 אסירים, ירידה של יותר מפי 2.5. למרות ירידה זו, מתקני כלא רבים נמצאים במצב של תקלה, כאשר חלק מהמפעלים בני למעלה ממאה שנה וכמעט לא מתפקדים. לכן, יש צורך הן בחיזוק בתי המעצר הקיימים והן בבניית בתי כלא חדשים.

עם זאת, לדברי אלכס טנצר, פעיל חברתי בתחום העלייה והקליטה הרוסית, יש משמעות נוספת להחלטה הזו: "מצד אחד, מספר אסירים ברוסיה באמת ירד פלאים משנת 2023, בעיקר בגלל חוק הגיוס החדש שתמורת השתתפות במלחמה נגד אוקראינה עשרות אלפי אסירים פלילים, חלקם רוצחים, התגייסו לצבא וקיבלו חנינה וכסף. אגב, יותר מ-9,000 מהם כבר נהרגו. מצד שני, גדל פי כמה מספרם של האסירים הפוליטיים שמתנגדים למלחמה באוקראינה. פוטין חושב על שמירת שלטונו והפחדת הציבור שלא מסכים עם המדיניות שלו, ואחת הדרכים לכך זה הגדלת תקציב בניית בתי הסוהר, אליהם יוכלו להכניס את כל מתנגדיו. כמובן שזה בא על חשבון תקציבים לשיפור איכות החיים של התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully