וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום מתרסק: עיר העתיד של בן-סלמאן תהפוך לעוד עיר רגילה בסעודיה?

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 15:06

הפרויקט השאפתני של מוחמד בן סלמאן, שאמור היה להיפתח לקהל הרחב ב-2030 ולהציג את העיר העתידנית הראשונה בעולם, הולך ומתכווץ, על פי דיווחים, לעוד עיר רגילה בסעודיה. מה תוכנן בעיר העתיד?

יורש העצר הסעודי בן סלמאן. 21 לספטמבר 2023. רויטרס
יורש העצר הסעודי בן סלמאן. 21 לספטמבר 2023/רויטרס

הבטחות לחוד ומציאות לחוד: פרויקט "נאום", עיר העתיד שצפויה להיבנות בחלקה הצפון־מערבי של ערב הסעודית ולהפריח את השממה המדברית, הולכת ומצטמצמת לכדי עוד עיר רגילה בסעודיה, על פי דיווחים בבלומברג האמריקאי ובגרדיאן הבריטי.

הפרויקט הענק, שאמור היה להיפתח לקהל הרחב ב-2030, נועד לכלול, לפי התכנון המקורי, עד מיליון וחצי תושבים, מקומיים וזרים, ולהשתלט על 170 ק"מ מדבריים. ההערכות הנוכחיות מציגות כי הפרויקט הגרנדיוזי, שתקציבו עמד תחילה על טריליון וחצי דולר, עשוי להצטמצם למאות מיליוני דולרים בלבד, כאשר גם שטח העיר יתכווץ ל-2.4 ק"מ בלבד מתוך 500 הק"מ המתוכננים, ומספר התושבים יעמוד רק על כ-300 אלף.

פרויקט ניאום, בצפון מערב ערב הסעודית. רויטרס
פרויקט ניאום, בצפון מערב ערב הסעודית/רויטרס

נזכיר כי בתחילת הדרך היו לסעודיה ציפיות גדולות מהפרויקט השאפתני. המדינה המדברית אף שיגרה שליחים חשאיים כמעט לכל פינה ברחבי עולם העסקים הבינלאומי - מסאול, טוקיו וסינגפור דרך ניו-יורק, בוסטון, וושינגטון ולוס-אנג'לס ועד פריז ברלין ולונדון, כדי לגייס השקעות לבניית העיר העתידנית הראשונה בעולם - שתציג מכוניות מעופפות, רובוטים שינקו את הרחובות, שימוש באנרגיית השמש, הרוח והים, ואפילו ירח מלאכותי, שיספק אור במקום פנסי רחוב.

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, הכריז בעבר כי הפרויקט נועד להפחית את תלות המדינה בנפט ולהציב אותה בחזית הטכנולוגיה העולמית. הסעודים הבטיחו גם אלפי מקומות עבודה למומחים ופועלים מכל רחבי העולם ודירות יוקרה מפוארות בשכונות עטורות ירק מלאכותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully