וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב נציג תכנית חקיקה מקיפה שתשנה את החיים של הבדואים בנגב"

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 11:40

כנס שהובילה מדרשת שדה בוקר יחד עם מכון ריפמן עסק בתמורות בחיי החברה הבדואית בנגב לאחר השבעה באוקטובר, ודיבר על הנושאים החשובים ביותר לקידום ושיפור איכות החיים של תושבי האזור, בדואים ויהודים

תלמידים מהפזורה הבדואית הגיעו לבית הספר עם גמלים עקב מחסור בהסעות. 5 בספטמבר 2023. מאזן אבו סיאם, אתר רשמי
תלמידים מהפזורה הבדואית הגיעו לבית הספר עם גמלים עקב מחסור בהסעות. 5 בספטמבר 2023/אתר רשמי, מאזן אבו סיאם

כנס שהובילה מדרשת שדה בוקר בנגב יחד עם מכון ריפמן לפיתוח הנגב עסק בתמורות בחיי החברה הבדואית בנגב לאחר השבעה באוקטובר, ודיבר על הנושאים החשובים ביותר לקידום ושיפור איכות החיים באזור

כנס שנערך השבוע בהובלת מדרשת שדה בוקר בנגב יחד עם מכון ריפמן לפיתוח הנגב עסק בתמורות בחיי החברה הבדואית בנגב ויחסי יהודים-בדואים לאחר השבעה באוקטובר.

את הכנס פתחו סא"ל (במיל') סאלמה אבו אדיסן ראש מועצת נווה מדבר, דרור אלוני מנכ"ל מדרשת שדה בוקר, סנ"צ יניב שלמה יועץ מיוחד לממשלה לחברה הבדואית וחגי רזניק ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב. את הכנס הנחתה בכישרון הפעילה החברתית אמל אבו אלקום.

הפעילה החברתית, אבו אלקום וסא"ל (מיל') אבו אדיסן. באדיבות מכון ריפמן,
הפעילה החברתית, אבו אלקום וסא"ל (מיל') אבו אדיסן/באדיבות מכון ריפמן

הדוברים דברו על ברית האחים שנוצרה הן במערכה הצבאית והן בתשלום הכבד ששולם בחברה האזרחית. דרור אלוני, מנכ"ל מדרשת שדה בוקר, הסביר את חשיבות הכנס שהמדרשה בראשותו מקיימת מדי שנה - כשהשנה היה חשוב למדרשה להתמקד דווקא בשותפות לאור המצב.

סא"ל (במיל') סלאמה אבו אדיסן, שעד לא מזמן שירת בשרות קרבי פעיל, הסביר שתפקיד המדינה ונבחרי הציבור בזירה המקומית והלאומית - "להמשיך את הברית הזו, ולא לקחת בחשבון מקרים יוצאים מן הכלל שגונו מקיר אל קיר על ידי החברה הבדואית". "אזרחי ישראל הבדואים הם אוכלוסייה תורמת, אין צורך להוכיח זאת שוב ושוב ועתה תפקידנו כהנהגה מקומית ולאומית לשנות". סנ"צ יניב שלמה חיזק את דבריו ומנה שורה של דוגמאות להצלת חיים וערבות בין בדואים ליהודים.

בכנס נשמעו גם סיפורים אישיים של סלימן שליבי ואומברק אבו ג'לידן על חילוצים אמיצים שקיימו סביב "השבת השחורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב. באדיבות מכון ריפמן,
חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב/באדיבות מכון ריפמן

במושב השני השתתפו שורה של מומחים שדברו על הצורך בתכנית לאומית כוללת לנגב לפיתוח משותף בניהם מג'די מזריב לשעבר קצין הגששים של פיקוד הדרום, גב' חנאן אל סנע שהציגה בכנס את נושא השביעי לאוקטובר בראי האישה הבדואית וסא"ל (מיל') ואחיד אל הוזייל מנכ"ל פורום נפגעי השביעי באוקטובר בחברה הבדואית וזוכה צל"ש בעבר סיפר על הפעולות שהוא מקיים לתמוך וללוות את הנפגעים לצד התפתחויות בחברה הבדואית על ציר הזמן ובגיבוי נתונים מפורטים. גם אלי עצמון מומחה תוכן ותיק לעולם הבדואים תיאר את הקשיים שאותם עוברת החברה הבדואית בנגב בעיקר בעת הזו.

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן, התייחס בדבריו גם לצורך בהשלמת המיגון לחברה הבדואית: "לשמחתי, אמר רזניק. יש קשב גם ברשות הבדואים וגם במערכת הביטחון לנושא המיגון. עשרות מיגוניות הוצבו בדחיפת יובל תורג'מן מנכ"ל הרשות ומערכת הביטחון, אבל נותרו עוד פערים לא מעטים. נסייע ככל יכולתנו לדחוף ולהביא מגוניות נוספות ופתרונות חכמים כדי לעבות את המיגון לאחינו הבדואים. כולנו יחד יהודים ובדואים מתפללים לחיי אמינה הילדה שנפצעה קשה סמוך לערד".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully