וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-7 באוקטובר לא הותיר ברירה: יצרנו מדריך מקיף להגנה על הבית

בשיתוף הפניקס

30.4.2024 / 13:37

אירועי ה-7 באוקטובר לימדו אותנו יותר מכל על הצורך וההכרח במיגון הבית שלנו. פתאום אלו לא היו רק החששות הרגילות מפני פריצות וגניבות, אלא חשש ממשי מפני חדירת גורמים עוינים לבתים שלנו. אם כן כיצד ניתן להחזיר את תחושת הביטחון שלנו?

שער ברזל בכניסה לבית. ShutterStock
איך אפשר לוודא שהבית מאובטח כראוי?/ShutterStock

מי לא מכיר את הביטוי השגור "ביתי הוא מבצרי", ביטוי המסמל את הביטחון הרב שמרגיש כל אדם בביתו, מקום בו נשמרת פרטיותו מאחורי ארבע קירות, מקום המאפשר לו לעשות כמעט ככל אשר יעלה על רוחו. הביטוי, המבוסס למעשה על משפט אנגלי קדום שמשמעותו "ביתו של האנגלי הוא מבצרו", מבטא אמנם את תחושת הביטחון הבסיסית שהבית מעניק ליושביו, אך במציאות הבית הוא לא תמיד המבצר הכי מוגן. על כך יעידו מקרי השוד והפריצה הרבים המתחוללים ברחבי הארץ ובעולם.

אמצעי ההגנה שיחזירו לכם את הביטחון האישי

אם כך איך אפשר בכל זאת לוודא כי הבית אכן מאובטח כראוי כך שנוכל לישון בשקט בלילה ללא חשש מפריצות, גניבות או אירועי טרור? בדיוק לשם כך נוצרו ופותחו מערכות ההגנה על הבית הכוללות בין היתר סורגים, שערים, גדרות וכיו"ב. אילו סוגים קיימים בשוק וכיצד נדע איזה סוג יתאים לנו בצורה מדויקת? הנה לכם כל התשובות.

מיגון הבית. יח"צ,
עולם הסורגים מחולק לשלושה סוגים עיקריים/יח"צ

סורגים

עולם הסורגים מחולק לשלושה סוגים עיקריים: סורג ישר, סורג בטן וסורג מתקפל. סורג ישר כשמו כן הוא סורג מתכת ישר שאיננו יוצא כלפי חוץ ובעצם מתחם את חלל החדר וסוגר את המרחב. מדובר בסורג שלא תמיד נראה יפה לעין (מזכיר מעט כלוב שכן הוא צמוד לקיר) אך בשילוב אלמנטים עיצוביים ופרזולים ניתן לייפותו. לעומתו סורג הבטן הוא סורג שיוצא כלפי חוץ עם מעין "בטן" מה שנראה חיצונית יפה יותר וגם מאפשר לתלות עליו עציצים או דקורציות שונות. סוג סורג זה הינו הפופולרי ביותר.

הסוג השלישי הוא כאמור סורג מתקפל וכאן מדובר על סורג המאפשר פתיחה החוצה או פתיחה בהזזה ולכן הוא מתאים בעיקר לחלונות בהם יש חבלי כביסה או לממ"ד. כל הסורגים יעשו את העבודה מפני פריצות אך יש לוודא כי עובי הסורג הינו לפחות 12 מ"מ וכן מומלץ להתקין סורג מברזל מלא ולא סורג חלול, שכן הרבה יותר קשה לחתוך אותו.

שערים

בדומה לסורגים, גם בעולם שערי הכניסה לבית, יש להכיר תחילה את סוגי השערים הקיימים בשוק על מנת לבצע את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. נכון להיום קיימים בשוק מספר דגמים מרכזיים על פי הפירוט הבא:

שער כנף - שער צירים עם כנף אחת או שתיים, רגיל או חשמלי, העשוי ממגוון חומרים ונפתח הצידה בגרירה.

שער הזזה קונוזולי - שער חשמלי שעשוי לרוב ממתכת, ונע הצידה על גבי מסגרת כך שהוא נראה כמרחף באוויר.

שער הזזה על גבי מסילות -שער חשמלי חזק וכבד הנע הצידה על מסילה תחתית ועלית.

השערים בנויים משלל חומרים כמו מתכת, ברזל, עץ ,פלסטיק או זכוכית חסומה, וניתן לשלב בהם עבודות עיטור מפרזול, זכוכית ועץ. במידה ומטרתכם העיקרית ברכישת השער היא הגנה וביטחון, מומלץ לבחור בשער חשמלי, גבוה ומסיבי בו מותקנת מערכת פיקוח ובקרה הכוללת אינטרקום שמע ווידאו, מערכת קידוד או כרטיס מגנטי, וכן אפשרות פתיחה מרחוק באמצעות שלט, טלפון או כפתור לחיצה. כך תוכלו לפתוח את השער בכל פעם שיגיעו אליכם אורחים בלי לצאת מהבית. אגב, כאשר אתם בוחרים שער חשמלי חשוב לוודא כי לשער יש גיבוי ידני למקרה של הפסקות חשמל או תקלות אחרות. זהו אגב חסרונם הגדול של השערים החשמליים לעומת השערים המכניים הפשוטים.

גדרות

גדרות לחצר הבית מגיעות במגוון דגמים שהעיקריים שבהם הינם עץ, מתכת ואלומיניום. סוג הגדרות המספק את המיגון הגבוה ביוֳתר הוא המתכת, וגדרות אלו מאופיינות כמוצקות, חזקות ועמידות בפני תנאים קשים. גדרות המתכת יכולות להיות עשויות מברזל, פלדה, או מתכות אחרות והן מתאימות למי שרוצה להוסיף תחושה של עוצמה ויוקרה לנכס שלו. מבחינת המחיר, גדרות המתכת עשויות להיות יקרות יותר מגדרות העץ או האלומיניום, אך הן מציעות עמידות וביטחון לאורך זמן. מעבר לעניין המחיר, גדרות המתכת זקוקות לרמת תחזוקה בינונית וזאת בהשוואה לגדרות האלומיניום הקלות יותר הדורשות תחזוקה נמוכה. מי שחפץ דווקא בגדר דקורטיבית מעץ צריך לקחת בחשבון שהיא אינה מעניקה הגנה מקסימלית לבית ושרמת התחזוקה של העץ נחשבת לגבוהה ביותר מבין כל הגדרות.

מיגון הבית. יח"צ,
גדרות המתכת מתאימות למי שרוצה להוסיף תחושה של עוצמה ויוקרה לנכס שלו/יח"צ

ביטוח דירה, מבנה ותכולה של הפניקס: שומרים על השקט הנפשי שלכם

אז נכון, אנו יכולים למגן את הבית שלנו בשלל אמצעים ולהציב בו לא רק גדרות, שערים וסורגים אלא בנוסף מערכות אזעקה וצילום משוכללות, מערכות אינטרקום מתקדמות, חיישנים רגישים בווילונות ובעציצים במרפסת, ומה לא. אבל בסופו של יום כולנו יודעים שכל פרצה, ולו הקטנה ביותר, קוראת לגנב, ולכן אם אנו רוצים באמת להיות רגועים, מומלץ שלא נסתמך רק על מערכות ההגנה אלא נצטייד בנוסף בביטוח המתאים.

וכאן נכנסת לתמונה הפניקס סמארט המציעה כיום חבילה משתלמת ועוטפת עם ביטוח דירה המורכב מביטוח מבנה וביטוח תכולה. כך, תהיו מכוסים הן מפני נזקים מסוגים שונים למבנה הדירה כגון נזקי אש, נזקי מזג אוויר קיצוני, נזקי רעידת אדמה ונזקי פריצה וגניבה, והן מנזקים שנגרמו לרכוש שאינו חלק ממבנה הדירה במגוון תרחישים.

חשוב לציין כי ביטוח הדירה של הפניקס כולל גם ביטוח מורחב לצד ג' לנזקי גוף ורכוש - למשל, מקרה בו אדם החליק בכניסה לביתכם או עציץ שנפל ממרפסת הבית על הרכב של השכן. אגב כיסוי צד ג' מורחב של הפניקס כולל גם ביטוח חבות מעבידים לעובדי משק הבית כך שתוכלו להיות רגועים כשאתם מעסיקים עובד קבוע בבית והכול בכפוף לתנאים ולסייגים הנקובים בפוליסה.

למידע נוסף על ביטוח דירה הפניקס >>

בשיתוף הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully