וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תשקיע 160 מיליון שקל לפיתוח מוקדי התיירות בערים הבאות

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 13:41

התיירים יגיעו למרות המלחמה? משרד התיירות הודיע כי יקצה 160 מיליון שקל עבור פיתוח תשתיות התיירות בכלל חבלי הארץ כבר בעתיד הקרוב. 70% מהתקציב מיועד ל"ערי הליבה" התיירותיות

הכנרת. ShutterStock
הכנרת/ShutterStock

בצל המלחמה, המדינה ממשיכה לפתח את התיירות בישראל: משרד התיירות הודיע כי יעמיד תקציב של כ-160 מיליון שקל לרשויות מקומיות וגופים ציבוריים עבור פיתוח תשתיות ציבוריות לשימוש ורווחת ציבור התיירים הישראלים והנכנסים מחו"ל.

התקציב נועד לשפר את תשתיות התיירות בכלל חבלי הארץ כבר בעתיד הקרוב. 70% מהתקציב מיועד ל"ערי הליבה" התיירותיות, וביניהן: ירושלים, עכו, נצרת, טבריה, אילת, מצפה רמון וקו החוף (למעט רצועת החוף שבין הרצליה לבת-ים).

"אנו ממשיכים לפתח תשתיות שישפרו את חווית הביקור במוקדי תיירות ברחבי הארץ. נתעדף פרויקטים שיביאו ערך ותרומה משמעותית לאזורים נרחבים וכאלו שיבוצעו במהירות ויעילות. העיקרון המנחה שלנו, הוא פיתוח במקומות עם ערכים תיירותיים המבוססים על התרבות, הדת וההיסטוריה של ארץ ישראל", הסביר שר התיירות, חיים כץ.

הקריטריונים לקבלת התקציב

משרד התיירות קבע מספר מדדים לדירוג הפרויקטים שיזכו למימון, כחלק מהזמנה שהופצה לרשויות מקומיות.

בין הקריטריונים שייבחנו: היערכות ומענה לעומס תיירותי והקמת תשתיות המשפרות את הנגישות התחבורתית לאתרי תיירות, פיתוח כלכלי המבטא אינטרס של מספר רשויות, הנגשה לאנשים עם מוגבלויות, פיתוח מוצרי לילה ותשתית תומכת מלונאות.

מדד נוסף שייבחן הוא האם הפרויקט המוצע למשרד התיירות מהווה חלק מתפיסה אזורית גיאוגרפית המבטאת רעיון ייחודי, כגון יהודה ושומרון, לו ערכים תיירותיים היסטוריים, ארכיאולוגיים ותרבותיים, והפוטנציאל הגלום בהם טרם הגיע למיצוי.

שקיעה על עכו. Shutterstock, ShutterStock
שקיעה על עכו/ShutterStock, Shutterstock

במשרד התיירות אומרים כי יעניקו בבחירת הפרויקטים דגש מיוחד לגיוון המוצר התיירותי, חדשנות וקיימות. עוד הוחלט, כי שיעור ההשתתפות המינימלי הנדרש מהרשות ייקבע בהתאם לחוסנה הכלכלי. כלומר, ככל שהרשות מבוססת יותר, כך יקטן המימון המשרדי. לצד זה, בפרויקטים הכרוכים בתשלום כניסה, שיעור ההשתתפות של המשרד יהיה נמוך משל אלו הפתוחים בחינם לציבור.

מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר, מסר: "על אף המלחמה, משרד התיירות רואה לנכון לצד הטיפול האינטנסיבי במפונים לקדם גם בנייה ושיפור של תשתיות התיירות לטובת אזרחי המדינה ותיירים מחו"ל, שיחזרו לטייל. גם השנה קבענו קריטריונים לתיעדוף פרויקטים, המתאימים למאפייני התיירות של ימינו ויטיבו עם המטיילים. בייחוד בימים אלו, אני מזמין רשויות וגופים ציבוריים להגיש בקשות לסיוע בהקמת פרויקטים משמעותיים שיתרמו לפיתוח התיירות ולכלכלת המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully