וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה העיקרית שבגללה כדאי לכם לעשות ביטוח דירה

ירון הולנדר, מנהל רגולציה ופיתוח מוצרים ב-AIG, בשיתוף AIG

18.4.2024 / 13:07

החלטתם לעשות ביטוח דירה? חשוב שתכירו את האפשרויות השונות כדי שתדעו להתאים את הביטוח שהכי מתאים לכם. כל הפרטים

אמא אבא וילדה בתוך דירה. freepik,
עם השנים הותאמו ביטוחי הדירה לצרכים המשתנים והמתפתחים של המבוטחים וכיום יש מספר הרחבות/freepik

אין עוררין כי עבור רוב הישראלים דירה היא הנכס היקר ביותר שירכשו במהלך חייהם. לצד ההיבט הכלכלי, דירה היא גם בית, הסביבה הבטוחה ביותר שלנו, ולכן ישנה חשיבות גדולה לבטח אותה באופן שיספק מענה מתאים ויבטיח הגנה מיטבית לפי הצרכים של כל אחד ואחת. ביטוח דירה כולל שתי פוליסות ביטוח שונות ונפרדות שיכולות להימכר גם יחד, ביטוח מבנה וביטוח תכולה, וחשוב להכיר את האפשרויות השונות טרם רכישת הביטוח המתאים לכם.

ביטוח דירה - הסבר כללי ועקרוני

למה צריך בכלל ביטוח דירה? כי הנכס היקר ביותר שלכם יכול להינזק ממגוון רחב של סיבות. כגון :רעידת אדמה, שריפה הצפה ממקור מים חיצוני ,נזק שנגרם כתוצאה מפריצה, התלקחות ומקרי ביטוח אחרים שיכולים להסב נזק משמעותי לדירה או לבית. ככלל, ביטוח דירה מבחין בין מבנה הדירה לבין תכולת הדירה. בהתאם לכך, המבנה של הדירה, קרי הקירות, הרצפה, מערכות התשתית וכדומה, כל אלה מבוטחים בנפרד מתכולת הדירה המתייחסת לריהוט, מכשירים חשמליים, ציוד המטלטל וכדומה.

ביטוח מבנה וביטוח תכולה - מאפיינים והבדלים

מטרת הביטוח להחזיר את מצב הנכס שהיה לפני קרות מקרה הביטוח. במסגרת ביטוח ה מבנה לרוב מתקנים או משקמים את הדירה . כיסוי מבנה כולל גם הוצאות הקשורות בבנייה מחודשת של הדירה כמו הוצאות עבור שירותי שמאות ואדריכלות, הוצאות שכר דירה עבור דירה חלופית כאשר הנכס לא ניתן למגורים והוא גם כולל את עלות הבנייה היחסית של בעל הנכס בשטחים המשותפים (חדר מדרגות, מעלית וכדומה) במקרה בו הבניין כולו ניזוק. חשוב לציין כי במקרה שהנכס ממושכן לבנק אזי הבנק מחייב בדרך כלל את בעלי הנכס לבטחו בביטוח מבנה.

ביטוח תכולה ייעודו כיסוי נזקים שנגרמו לרכוש שבתוך הדירה. חשוב לציין כי פריטים יקרי ערך כמו תכשיטים, יצירות אמנות ועוד ניתן לבטח במסגרת הרחבה ייעודית לביטוח התכולה. במסגרת רכישת הביטוח נדרש להצהיר על שווי הפריטים במסגרת התכולה ולעתים גם יגיע סוקר מטעם חברת הביטוח כדי לאמוד את שווי הפריטים ואת ערך התכולה.

הרחבות עיקריות לביטוח המבנה והתכולה

עם השנים הותאמו ביטוחי הדירה לצרכים המשתנים והמתפתחים של המבוטחים וכיום יש מספר הרחבות שניתן לרכוש במסגרת ביטוח המבנה והתכולה. ההרחבה השכיחה ביותר בביטוח המבנה היא הרחבת הכיסוי לצד ג' והיא מכסה נזקים לרכוש וגוף של צד שלישי בגין רשלנות של המבוטח. הרחבה זו כלולה במסגרת ביטוח התכולה. כאשר ניתן לרכוש אותה גם כתוספת לביטוח המבנה.

כיום ניתן לכלול גם הרחבות של נזק במקרה של אירוע סייבר שעלול להסב נזק למכשירים חשמליים ולרשת מחשבים ביתית, כיסוי להחלפת מפתחות הדירה של המבוטח במקרה אבדן או גניבת המתפתחות במקרה שמצאתם את עצמכם נעולים מחוץ לדירה והרחבות נוספות אחרות.

השורה תחתונה - התאימו את הביטוח לצרכים שלכם

ביטוח דירה (מבנה ותכולה) כולל כיסוי עבור המבנה של הנכס וכיסוי עבור התכולה שבו. ניתן לרכוש כל ביטוח בנפרד או לשלב בין השניים ולהבטיח ראש שקט והגנה מלאה במקרה של נזק לנכס שלכם. הגמישות בבחירת ההרחבות שמאפיינת את ביטוח הדירה מדגישה את הצורך בהבנת כלל האפשרויות והצרכים של המבוטח כדי שיוכל להתאים את הכיסויים השונים כך שיספקו לו הגנה מתאימה.

seperator

המידע מוצג באופן כללי בלבד, והנוסח המחייב את איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ הוא הנוסח המופיע בפוליסה ו/או בכתבי הכיסוי ו/או בכתבי השירות ו/או בהרחבות והנספחים המצורפים לפוליסה.
חלק מהכיסויים ו/או כתבי השירות כרוכים בעלויות נוספות ו/או בתשלום השתתפות עצמית.
שירותים מסוימים מוגבלים לשעות הפעילות המפורטות בפוליסה ו/ או בכתבי השירות.

ירון הולנדר, מנהל רגולציה ופיתוח מוצרים ב-AIG, בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully