וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: מי תהיה העיר הראשונה בישראל שתיפרד מעמודי החשמל?

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 12:02

באירוע היסטורי שהתקיים אתמול בהשתתפות משרד האנרגיה וחברת החשמל, הושק פרויקט הטמנת כבלי מתח גבוה, הכולל את פינוי עמודי החשמל הישנים שפוגעים בנראות הסביבה. הפרויקט גם יצמצם תקלות חשמל באופן ניכר | פרסום ראשון

קווי מתח גבוה בנוף הגליל. דוברות עיריית נוף הגליל,
קווי מתח גבוה בנוף הגליל/דוברות עיריית נוף הגליל

משפרת את הנוף: העיר הראשונה בישראל שתיפרד מעמודי החשמל שמסתירים את הנוף תהיה, איך לא - נוף הגליל. מדובר בפרויקט היסטורי לא רק ברמה העירונית, אלא ברמה הלאומית, המבוצע על ידי משרד האנרגיה וחברת החשמל.

אמש (יום שני) נערכה השקת פרויקט הטמנת כבלי מתח גבוה בנוף הגליל, בטקס חגיגי בהשתתפות שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, ראש העיר, רונן פלוט ומנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר.

הטמנת רשת החשמל באדמה, בדומה למערכות התקשורת - תפנה את עמודי החשמל הישנים המספקים מתח גבוה ובינוני, ובכך תשדרג משמעותית את חזות העיר ותצמצם באופן ניכר את היקף התקלות באספקת החשמל, אשר מרביתן נגרמות בשל פגעי מזג אוויר ובלאי

יצוין כי כבר כיום, בבנייה החדשה של שכונות מגורים בישראל, כל רשת החשמל במתח גבוה מוטמנת על פי התקנות החדשות. חשיבותו של הפרויקט הינו בהשקעה הגדולה בשיפור תשתיות עירוניות ישנות והכנסת חידושים טכנולוגיים לשכונות הוותיקות בערים, ובשלב זה כאמור בנוף הגליל.

המכובדים משיקים לראשונה את הפרויקט בנוף הגליל. דוברות עיריית נוף הגליל,
המכובדים משיקים לראשונה את הפרויקט בנוף הגליל/דוברות עיריית נוף הגליל

"מדי חורף התרגלנו להפסקות באספקת החשמל, אבל זאת לא גזירה שנפלה משמיים. הרשת התת קרקעית תשים סוף לתקלות הנגרמות מפגעי מזג האוויר וגם תשפר את נראות העיר בעצם הסרת עמודים שמסתירים את הנוף", אמר ראש העיר, רונן פלוט וביקש להודות למשרד האנרגיה ולחברת החשמל שהרימו את הכפפה ובחרו בנוף הגליל כפיילוט להתחלת הפרויקט.

שר האנרגיה והתשתיות, ח"כ אלי כהן, אמר בטקס כי "משרדו שמח לקחת חלק ברגע היסטורי עבור נוף הגליל. לדבריו, "משרד האנרגיה סימן את הטמנת כבלי מתח גבוה באדמה כפרויקט לאומי שמבוצע בשלב זה במספר קטן של ערים. הבחירה בנוף הגליל תהווה אבן דרך משמעותית בפיתוחה ושגשוגה של העיר". השר ציין בדבריו את שיתוף הפעולה עם חברת החשמל והרשות המקומית " אמנם מדובר בפרויקט יקר, אבל יעיל מאין כמוהו, התורם לאיכות החיים של אזרחי ישראל".

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, הוסיף: "חברת החשמל, בהתאם למדיניות שר האנרגיה, הגדירה כפרויקט לאומי את הטמנת קווי הרשת בקרקע, לטובת הפחתת דקות אי אספקה, שיפור חזות אזור המגורים ומיצוי יעיל של הקרקע. השקת תחילת העבודות להטמנת מתח גבוה בנוף הגליל היא הסנונית הראשונה בסדרה שתבוא אחריה. מדובר בפרויקט מורכב ויקר, המתאפשר תודות לפיתוח כבלים מחומרי גלם מתקדמים ואיכותיים. חברת החשמל תבצע ותושבי נוף הגליל ייהנו מפרי הפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully