וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות? חוץ מהאזור הזה - מחירי הדירות עלו בכל הערים בישראל

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 14:58

מדד המחירים לצרכן מציג: ממוצע מחירי הדירות בישראל המשיך לעלות בחודש פברואר האחרון והשלים עלייה של 1% תוך חודשיים בלבד | לפי המדד, מחירי הדירות עלו בכל האזורים בישראל - מלבד אזור אחד שהציג דווקא ירידה

שוק הדיור בישראל. ראובן קסטרו
שוק הדיור בישראל/ראובן קסטרו

למרות המלחמה: מחירי הדירות ממשיכים לזנק ברוב אזורי הארץ, ומשלימים עלייה ממוצעת של 1% תוך חודשיים בלבד, נכון לחודש פברואר 2024. כך, עולה ממדד המחירים לצרכן שפרסמה אמש (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עלייה זו במחירי הדיור משפיעה גם על האינפלציה שממשיכה להמריא, כאשר מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרס ב-0.6%, נתון המציג עלייה שנתית של 2.7%, לעומת מרס 2023.

מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר 2024 - פברואר 2024 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים דצמבר 2023 -ינואר 2024, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-1%.

בפילוח לפי מחוזות, בתקופת הזמן הזו נרשמו עליות מחירים ברוב המחוזות, כאשר העלייה הגדולה ביותר שנרשמה הייתה במחוז תל אביב (2.1%); אחריה חיפה (1.3%); ירושלים (0.7%); מרכז (0.5%); ודרום (0.4%).

עם זאת, למרות העלייה הגורפת במרבית האזורים, המחוז היחיד בישראל בו נרשמה דווקא ירידה היה מחוז צפון, עם ירידה של 0.2% בממוצע. עוד, לפי המדד, מחירי הדירות החדשות נותרו ללא שינוי בהשוואה בין התקופות הנ"ל.

עליית מחירי הדירות. מערכת וואלה!, צילום מסך
עליית מחירי הדירות/צילום מסך, מערכת וואלה!

בהשוואה שנתית: ניתוח מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר 2024 - פברואר 2024 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר 2023 - פברואר 2023 מציג עלייה שנתית ממוצעת של 0.3% במחירי הדירות.

בפילוח לפי מחוזות נמצאו עליות מחירים במחוזות: חיפה (4.4%), דרום (3.6%), ירושלים (2.1%) וצפון (0.9%). לעומת זאת, ירידות מחירים נמצאו במחוזות: תל אביב (1.8%) ומרכז (0.5%).

מתן מזרחי, מנהל מרחב ירושלים בחברת אלדר משכנתאות, מסביר כי "העלייה נבעה בן היתר מסוגיות כגון: פערי השכר בגלל המחסור בעובדים, עליית מחירי הנפט, פיחות בשקל, ושינוים במיסוי על מוצרים פופולריים כמו עליית המס על הסיגריות. התחזית לתנודות בריבית והקדמת העלאת המע"מ, משפיעה על הצפי לאינפלציה, המובילה להתמודדות עם אתגרים כלכליים צפופים. המדד המרכזי שמשפיע על המחירים הוא מחירי השכירות והרמזים להמשך התאוששות בשוק הדירות נראים ברורים. נתוני בנק ישראל מביעים על עלייה משמעותית בהיקפי המשכנתאות שעומדים כרגע על 6.23 מיליארד שקל, מה שמעיד גם על חזרה לפעילות סבירה בעסקאות נדל"ן. נראה כי התחזיות לאינפלציה גבוהה יותר תרמו להחלטת בנק ישראל להשאיר את רמות הריבית ללא שינוי בשבוע האחרון. העלייה במחירי הדיור ב-1% היא רק הסנונית להמשך".

דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן, הוסיף: "מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6%, מה שמייצר עבורנו קצת אינפלציה של 2.7%. הציפייה כעת היא שנגיד בנק ישראל יפעל להורדות ריבית נוספות במהלך השנה, כל עוד האינפלציה נשארת בטווח אותו הגדיר בנק ישראל. מדד מחירי הדיור עלה ב-1% וזה בהמשך לנתוני הכלכלן הראשי במשרד האוצר, המצביעים על עלייה של 44% במכירת דירות חדשות. שני הנתונים הללו מבטאים יחד את המגמה המתפתחת בשוק הדיור: ביקושים מתגברים, היצע נמוך ומחירים הנמצאים בקו עלייה ברור. להערכה החברה, מגמה זו תלך ותצבור תאוצה במהלך השנה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully