וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד עורכי הדין שייצג את נת"ע במשך שנים - עובר לדרוש ממנה פיצויים

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 18:31

חוצה את הכביש: משרד עורכי הדין הוותיק שייצג שנים רבות את נת"ע בהליכי הפקעות הרק"ל, עובר לייצג פרטיים בהליכי פיצויים בנושא המטרו - מול נת"ע. המשרד ידוע בשוק כמי שהתגונן במשך שני עשורים בשם נת"ע כנגד תביעות הפיצויים של פרטיים שנכסיהם הופקעו

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן נפתח, 18 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן נפתח, 18 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

הופך את עורו: משרד עורכי הדין שייצג עד היום את החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) בהליכי ההפקעות לטובת הקו האדום של הרכבת הקלה - יעבור לייצוג אנשים פרטיים בתביעות לפיצויי הפקעה כנגד נת"ע וכנגד הרשויות בענייני הפקעות המטרו.

מדובר במשרד עורכי הדין רז-כהן פרשקר ושות', המומחה לדיני מקרקעין ותחום ההפקעות בישראל, אשר ידוע בשוק כמי שהתגונן במשך שני עשורים בשם נת"ע כנגד תביעות הפיצויים של פרטיים שנכסיהם הופקעו. במסגרת תפקידו הנ"ל, המשרד ריכז את הטיפול במאות מקרי הפקעה לאורך הקו האדום שכבר פועל כיום ואף היה היועץ העיקרי לתכנון ואישור התב"ע של הקו האדום.

לא מדובר בניגוד עניינים, מסתבר

המשרד מציין כי לפני שלב ההפקעות בנושא המטרו פנה בבקשה לנת"ע, שאישר לו לייצג בזו הפעם את הצד השני: בעלים פרטיים בכל הקשור לנושא ההפקעות ולירידת ערך קב תכניות המטרו, וזאת כנגד החברה שעבד עבורה כל השנים. לאחרונה, קיבל המשרד תשובה מעו"ד רון ששון, הממונה על ניגוד עניינים בנת"ע, שמאשר להם לייצג בעלים פרטיים כפי שביקשו וקבע שאין בכך ניגוד עניינים.

עו"ד משה רז-כהן, בעלים משותף במשרד: "ההגנה על הבעלים מפני פגיעת תכניות המטרו ומפני הליכי ההפקעה מזמנת אתגרים מיוחדים. התכניות קובעות שורה של נושאים חדשים ומאתגרים. יהיה עלינו להתמודד עם המשמעות של היעוד-הנדחה, של ההפקעה הזמנית ושל ההפקעה התלת-ממדית. הסוגיות הללו דורשות מומחיות מיוחדת ואנו רואים כבוד רב בייצוג הבעלים הפרטיים לשימור זכויותיהם".

נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים ההסעת המונים היא החברה האחראית על תכנונה והקמתה של מערכת הרכבות במטרופולין תל אביב. בימים אלה פועלת בעיקר בשני פרויקטים מרכזיים - הרכבת הקלה שחלקה הראשון (הקו האדום) כבר עובד ופרויקט המטרו - פרויקט התשתיות הגדול ביותר בישראל (בהשקעה של 150 מיליארד שקל) הנמצא בימים אלה בשלב ההפקעות, כאשר החברה שלחה בשבועות האחרונות אלפי הודעות הפקעה לכל מי שנמצא על התוואי העתידי של המטרו בגוש דן ונתח מחלקתו צפוי להיות מופקע לטובת עבודות התשתית על הקו הראשון (M1).

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully