וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשקעה של 7 מיליון: כך כפר "איילים" מתכנן למשוך סטודנטים לשדרות

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 10:43

עמותת איילים, בשיתוף קרן קיימת לישראל ועיריית שדרות, מחדשת ומשדרגת את כפר הסטודנטים שלה בעיר שדרות, שספג פגיעות קשות במתקפה של ה-7/10, ומציעה לסטודנטים שכר דירה מסובסד ומגוון פעילויות תרבות

הכפר של עמותת איילים בשדרות לפני ה-7.10. יהל בטיטו,
הכפר של עמותת איילים בשדרות לפני ה-7.10/יהל בטיטו

עמותת איילים, בשיתוף קק"ל ועיריית שדרות, משדרגת ומחדשת את כפר הסטודנטים שלה בעיר שדרות שספג פגיעות קשות במתקפה של ה-7/10 ומציעה לסטודנטים שכר דירה מסובסד ומגוון פעילויות תרבות. שדרוג הכפר של עמותת איילים בשדרות בהשקעה כספית של 7 מיליון שקל. זאת, בין היתר במטרה לסייע לשיקום וחיזוק הנגב המערבי.

כפר הסטודנטים של עמותת איילים, שהוקם לפני עשור, היה מרכז חי ותוסס שהתגוררו בו 256 סטודנטים וסטודנטיות. ב-7/10 סטודנטים רבים, שחגגו את שמחת תורה בכפר, מצאו עצמם נצורים בדירותיהם כשלאורך כל היום היו קולות ירי בלתי פוסק.

ב-8/10 חילצה העמותה את חברי וחברות הכפר, שעברו למלונות ים המלח והפעילו בהם מסגרות חינוכיות לילדים ובני נוער משדרות. במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' ספג הכפר פגיעה ישירה שפגעה קשות בתשתיות במקום ועשרות דירות יצאו מכלל שימוש.

לאור זאת ועם החזרה של העיר שדרות לשגרת חיים, עמותת איילים החליטה כאמור לחדש ולשדרג את כל תשתיות הכפר שניזוקו בצורה אנושה ולחדש עשרות דירות שספגו פגיעה ישירה במהלך המלחמה על מנת לייצר לסטודנטים מתחם אטרקטיבי המספק את צרכיהם.

הכפר של עמותת איילים בשדרות במהלך מלחמת חרבות ברזל. באדיבות איילים,
הכפר של עמותת איילים בשדרות במהלך מלחמת חרבות ברזל/באדיבות איילים

במסגרת המהלך, נבנתה בכפר גינה קהילתית ובה 'פארקלטים' עם ישיבות ניידות וסטטיות, שולחנות עבודה משותפים לישיבת חוץ וספסלי ישיבה משתנים. כמו כן, במרכז הכפר נבנה בר ובית קפה חדש שיציע לסטודנטים חללי עבודה מרווחים ונעימים.

בנוסף, עמותת איילים, בשיתוף קק"ל ועיריית שדרות, בנתה תוכנית אסטרטגית למשיכת סטודנטים חזרה לכפר בעיר ובה תציע שכר דירה מסובסד במהלך לימודי התואר באמצעות תוכנית מלגות בכפוף לתרומה משמעותית לקהילה בשדרות והסביבה.

כמו כן, על פי התכנית, כפר הסטודנטים של עמותת איילים בשדרות יהפוך למוקד משיכה אטרקטיבי לצעירים וצעירות מהעיר באמצעות הקמת רשת חצרות תרבות, בשיתוף עיריית שדרות, שיהווה מוקד תרבות עירוני בלב הכפר וישלב עסקים מקומיים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הדמיה של הכפר של עמותת איילים בשדרות לאחר השדרוג. באדיבות איילים,
הדמיה של הכפר של עמותת איילים בשדרות לאחר השדרוג/באדיבות איילים

סיגל ברזילי, מנכ"לית עמותת איילים: "עד ה-7 באוקטובר הכפר שלנו בשדרות היווה מרכז חי ותוסס עבור סטודנטים וסטודנטיות שבחרו לחיות ולפעול בעיר. המהלך שאיילים מובילה פה כעת יחד עם עיריית שדרות וקק"ל הוא צעד משמעותי נוסף בדרך לחיזוק הנגב המערבי והעיר שדרות בפרט. אנחנו מאמינים כי פתיחת הכפר לעוד ועוד צעירים שיגיעו לחיות בו ויצירה של סצנה תרבותית תוססת - זו התשובה הציונית ההולמת ביותר למשבר שחוותה העיר."

יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר קק"ל: "שיקום הנגב המערבי הוא המשימה הציונית הכי חשובה שיש כעת על הפרק. אנו מסייעים במגוון דרכים ואחת מהן היא שיתוף הפעולה עם עמותת 'איילים' ועיריית שדרות בפרויקט החשוב הזה. אנחנו פה למען הדרום והצפון ונמשיך לפעול למען חיזוקה ופיתוחה של מדינת ישראל לאחר המלחמה".

אלון דוידי, ראש העיר שדרות: "שיתוף הפעולה הפורה בין העירייה ומרכז צעירים לתנועת איילים וקק"ל הוא אחד הנדבכים החשובים לחיזוק הכפר והעצמת הפעילות בו במטרה להחיות אותו מחדש ולחזק את העיר וכן להחזיר את הסטודנטים בחזרה 'הביתה' ולהפוך את מתחם הכפר לחצר הקדמית של חיי התרבות והפנאי. כפר הסטודנטים שלנו הוא הלב הפועם של עולם האקדמיה באזור, והוא מהווה הוכחה חיה לפוטנציאל הטמון בשדרות והעוטף, הוא מייצר קהילה צעירה, חזקה ומגובשת כבר בתקופת הלימודים והסטודנטים החברים בו פוגשים את ההווי העירוני ומצטרפים אליו וממשיכים לחיות כאן גם לאחר תקופת הלימודים. כל סטודנט וסטודנטית בכפר לוקחים חלק בעשיה חברתית בעיר, והם כוח מחזק ומשתלב ומצליח להשפיע לטובה על מציאות החיים בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully