וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,230 דונם: מה מחיר המינימום במכרז להפעלת מחצבת ענק בצפון הארץ?

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 16:57

רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז להפעלת מחצבת ענק בביר אל מכסור שבצפון הארץ המתפרשת על כ-2,230 דונם. תקופת ההתקשרות במכרז: 20 שנים | מה מחיר המינימום למכרז?

אילוסטרציה: מחצבה. אורן גופין,
אילוסטרציה: מחצבה/אורן גופין

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז להפעלת מחצבת ענק בביר אל מכסור שבצפון הארץ. הקרקע להפעלת המחצבה המשווקת במכרז זה היא חלק מתוכנית 'מחצבת חנתון' שבצפון הארץ המתפרשת על כ-2,230 דונם.

המחצבה כוללת שטחים לכרייה וחציבה (כ-416 דונם), מסחר ומשרדים (כ-3 דונם), ועוד שטחים לחקלאות ומרעה, תשתית דרכים, מתקנים הנדסיים, ושטחים פתוחים (כ-167 דונם). תקופת ההתקשרות במכרז: 20 שנים, או במועד מיצוי העתודות על פי קביעת המפקח על המכרות - המוקדם מביניהם. מחיר המינימום לתשלום דמי הרשאה לכל התקופה: 68 מיליון שקל.

בנוסף, ישלם המורשה תמלוגים ותשלום לקרן לשיקום מחצבות על פי תנאי המכרז. ההשתתפות במכרז כוללת ערבות ביצוע דיגיטלית של 15 מיליון שקל, וכן ערבות דיגיטלית למימוש ההצעה של 6 מיליון שקל. במועד אישור העסקה תממש הרשות את סכום הערבות כחלק מתשלום דמי ההרשאה.

נזכיר כי המחצבה הזו הייתה במוקד של פרשה משפטית לפני כ-5 שנים, כאשר בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל עתירה שהגישה עיריית שפרעם ו-22 מתושבי העיר והיישוב הסמוך ביר אל-מכסור שבגליל התחתון כנגד מכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל להפעלת מחצבת חנתון. מדובר במחצבה המצויה בצמוד למספר שכונות מגורים בשני היישובים. המחצבה עצמה מצויה בתחום השיפוט של המועצה האזורית משגב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully