וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם רוצים לבנות מגדלים בחבצלת השרון: ביקוש יוצא דופן למכרז של רמ"י

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 14:09

מכרז רשות מקרקעי ישראל במסגרתו שווקו 515 דירות בשכונה המתחדשת בצפון נתניה, חבצלת השרון, משך אליו עשרות הצעות לכל מתחם מבין הארבעה ששווקו. לראשונה תתאפשר בניית מגדלים בשכונת צמודי הקרקע

ההוסטל בחבצלת השרון שהקים תומר בוהדנה, מרץ 2015. ניב אהרונסון
חבצלת השרון, שכונה כפרית בצפון נתניה/ניב אהרונסון

לא רבים יודעים, ביניהם אפילו תושבי העיר, אבל חבצלת השרון אינו יישוב כפרי ויוקרתי בין כביש 2 וחוף הים בנתניה, אלא ממש שכונה בצפון נתניה. הסיבה לטעות הנפוצה היא ברורה: חבצלת השרון אף פעם לא הייתה חלק אמיתי מהעיר, בעיר בגלל הריחוק שלה, האווירה הכפרית, והעובדה שעד היום השכונה לא אפשרה לבנות בשטחה בניינים, שלא לדבר על מגדלים.

כל זה הולך להשתנות בעקבות מכרז חדש של רשות מקרקעי ישראל, עם ביקוש יוצא דופן מצד היזמים: 515 דירות שווקו אתמול בהצלחה על ידי רמ"י בסכום כולל של 501 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח נאמדות בכ-103 מיליון שקל. למכרז הוגשו כ-40 הצעות לכל מתחם.

הזוכות המאושרות במרכז הן החברות: ויתניה (160 דירות בסכום של כ-187 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח); מרדכי אביב (136 דירות בסכום של כ-170 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח); בסט יזום (136 דירות בסכום של כ-160 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח); ומסד עוז יזמות והשקעות (83 דירות בסכום של כ-89 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח).

מזג אויר סוער בחבצלת השרון. דצמבר 2013. שלומי גבאי
מחלף חבצלת השרון, על כביש 2 לכיוון דרום/שלומי גבאי

בסך הכל, אמורים להיבנות באזור הזה כ-2,800 יחידות דיור. המכרז בשכונה יכלול גם עירוב שימושים: עשרות אלפי מ"ר של מסחר, מבני תעסוקה, שטחי ציבור וגן לאומי.

שרית סבן שליט, מנכ"ל SGS LIVING המנהלת את תחום המגורים בחברה: "הזכייה במכרז בחבצלת השרון בנתניה היא עוגן חשוב נוסף בהתפתחות זו ובהרחבת פעילות החברה. מדובר על קרקע הממוקמת בסמוך לאחד החופים היפים בארץ ובסמיכות ליישובים מבוקשים כמו חבצלת ואביחיל. לכך יש להוסיף את מיעוט מכרזי המנהל בשנה האחרונה ולכן אילו ביקושים הגיוניים לתקופה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully