וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה נמשכת: 126 דירות חדשות יוקמו במושב הזה שעל גבול לבנון

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 11:22

הוועדה המחוזית צפון אישרה להפקדה תוכנית להרחבת המושב רמות נפתלי ב-126 דירות חדשות. התוכנית מצטרפת לשורה של יישובים בצפון שהוחלט להרחיבם בעת האחרונה בהם לימן ומנרה

גדר הגבול בין ישראל ללבנון בכפר רג'ר

7 בספטמבר 2022. מיכאל גלעד, פלאש 90
גדר הגבול בין ישראל ללבנון/פלאש 90, מיכאל גלעד

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה להפקדה תוכנית להרחבת מושב רמות נפתלי, הממוקם במועצה אזורית מבואות חרמון, ובמרחק של כ-3 קילומטר בלבד מגבול הצפון עם לבנון.

מטרתה העיקרית של התוכנית היא הרחבת ותוספת יחידות דיור שתאפשר קליטת אוכלוסייה חדשה בחבל ארץ חשוב זה. התוכנית נותנת מענה להתפתחות וצרכיו העתידיים של המושב, בהיבטים של צמיחה דמוגרפית, מגורים, שטחי ציבור, מורשת וביטחון.

התוכנית תאפשר את הרחבת היישוב ב-126 יחידות דיור, שיתווספו ל-267 יחידות הדיור הקיימות. ההרחבה תהיה בשלושה מוקדים: שכונה צפונית של 22 יחידות דיור, שכונה דרומית של 72 יחידות דיור ועוד 32 יחידות דיור בבנייה מרוכזת במרכז הישוב. תוספת היחידות כוללת יחידות בתמהיל משתנה ומגוון, המציע אפשרויות מגורים שונות במושב לאוכלוסיות שונות.

שביל ישראל רמות נפתלי לברעם. איתמר ברק,
שביל ישראל רמות נפתלי לברעם/איתמר ברק

מושב רמות נפתלי היישוב נוסד בשנת 1945 על ידי יוצאי יחידות הפלמ"ח. הוא הוקם סביב מצודת רמות נפתלי שהיוותה את הגרעין המקורי של הישוב. המצודה היוותה משלט חשוב במלחמת העצמאות ונקבעה כאתר מורשת לאומי. התכנית שומרת על המצודה, ומאפשרת ייעוד קרקע ושימושים להעצמת אתר מצודת רמות נפתלי, אשר יבטיחו את השיקום, תחזוקה וחשיפת המצודה הייחודית לציבור הרחב.

כזכור, לאחרונה החליטה הוועדה המחוזית צפון גם על הרחבת היישובים, ובהם תוכנית להכפלת היישוב מנרה הכוללת תוספת של כ-211 יחידות דיור, בין השאר לטובת קליטה של משפחות צעירות ביישוב, כ-100 יחידות מלונאות, מבני ציבור ותעסוקה וכן תוכנית הכוללת תוספת של 222 יחידות דיור במושב לימן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אבן דרך נוספת משמעותית להתפתחות הישוב"

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, בועז יוסף: "הפקדתה של תוכנית זו מעידה על החשיבות שנותנת הוועדה המחוזית על תמיכתה בצמיחה ושגשוג המרחב הכפרי בצפון בכלל, וביישובי קו העימות ברכס רמים בפרט. אישור תוכנית ההרחבה לרמות נפתלי הינו צעד חשוב ביותר לעתידו של ישוב זה, דווקא בימים קשים אלו. התכנית מהווה נדבך נוסף לחיזוק הישובים בגליל ובמועצה האזורית מבואות חרמון בפרט. הוועדה המחוזית צפון פועלת ותמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות בצפון ויישובי קו העימות להבטחת חוסנם ועתידם".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ: "התוכנית הינה אבן דרך נוספת משמעותית להתפתחות הישוב בכך שהיא מאפשרת לו לקלוט אוכלוסייה חדשה ולקדם התחדשות כפרית. התכנית כוללת תכנון איכותי הכולל תמהיל דיור מגוון ותכנון יעיל בקרקע. נוכח המציאות המשתנה, הוועדה נעתרה לבקשת נציגי המועצה האזורית, ואפשרה גמישות מרבית בקביעת ייעוד קרקע למרחב המצודה, לטובת הצלחת מימוש שימור המצודה והנגשתה לציבור הרחב".

התוכנית נערכה בשיתוף משרד הבינוי והשיכון ובתמיכת המועצה האזורית מבואות חרמון והמושב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully