וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדי השחקים יקרסו: איזו עוצמה של רעידת אדמה תחרב את ניו יורק?

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 15:41

בהמשך לרעידת האדמה בעוצמה של 4.8 שפקדה את העיר ניו יורק ביום שישי האחרון: מומחים אמריקאיים בדקו עד איזו עוצמה יצליחו גורדי השחקים בעיר להישאר יציבים. "רעידת אדמה כזו עשויה לגרום לנזקים נרחבים ברחבי העיר"

גשר ברוקלין על רקע קו הרקיע של ניו יורק. ShutterStock
גשר ברוקלין על רקע קו הרקיע של ניו יורק/ShutterStock

תושבי ניו יורק יכולים לנשום לרווחה לאחר שרעידת אדמה נדירה בעוצמה של 4.7 פקדה את העיר ביום שישי בבוקר, ומעבר למספר מבנים בודדים שרעדו, לא דווח על נפגעים או נזק בעיר, כאשר קו הרקיע המרשים שכולל כמה מגורדי השחקים הגבוהים ביותר בעולם, נותר איתן.

ההפתעה שנגרמה מרעידת הרדמה הובילה לשאלה המתבקשת: איזו עוצמה תעמיד את התפוח הגדול בסכנה, ותביא לקריסה של גורדי השחקים ולאסון כבד בעיר.

על פי אתר החדשות הניו-יורק פוסט, ג'סי ריצ'ינס, מהנדס סיסמי ראשי בחברת ההנדסה MRCE בניו יורק, טוען כי גורדי השחקים המודרניים של העיר נותרו יציבים בזמן רעידת האדמה האחרונה - ואמורים להישאר כך - אלא אכם תגיע רעידת אדמה בעוצמה של 6.0 ומעלה.

לדבריו, "רוב גורדי השחקים בעיר מודרניים יחסית ותוכננו לרעידות אדמה גדולות יותר מרעידת האדמה הזו, ומעבר לרעידות שיוגשו בקומות הגבוהות, רמה כמו זו שהייתה בשישי לא צפויה להביא לאסון גדול יותר. עם זאת, רעידת אדמה סמוכה לעיר בסביבות 6.0 עד 6.5 עשויה לגרום לנזקים נרחבים ברחבי העיר ניו יורק, העלולים להביא לאסון גדול".

הודעה על רעידת האדמה בניו יורק. רויטרס
הודעה על רעידת האדמה בניו יורק/רויטרס

בנוסף, מציין ריצ'ינס כי "כאן בניו יורק קיימים מבנים פגיעים יותר, כמו תשתיות ומבנים ישנים שנבנו לפני שנלקחו שיקולים סיסמיים מודרניים. עוצמה של 5.5 ליד העיר, לדוגמה, צפויה לגרום לכמה נזקים למבני הבנייה העתיקים ביותר, קירות תמך, מבנים ליד קו החוף וסביר להניח למוטט מספר רב של ארובות לבנים. לכן, זה קריטי שנמשיך לשדרג את המבנים האלה כדי שנוכל להישאר עמידים בפני הסכנות הנדירות של רעידות אדמה".

לפי המרכז הגיאולוגי האמריקני, המוקד שלו היה בניו ג'רזי. הרעש הורגש גם בצפון פנסילבניה ובמערב קונטיקט, אזורים שאינם מורגלים בפעילות סיסמית. יש לציין כי מדובר על תקדים היסטורי, שכן העיר ניו יורק לא חוותה רעידת אדמה מאז שנת 1884, כאשר זו שקדמה לה הייתה ב-1737.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully