וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אאורה בעסקה משמעותית: רוכשת את מגידו עבור 280 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 14:20

חברת אאורה רוכשת מחברת רני צים מרכזי קניות את פעילות המגורים של מגידו לפי שווי של כ-280 מיליון שקל. לחברה כיום צבר של 15 פרויקטים עם היקף של כ-2,300 יחידות דיור

יעקב אטרקצ'י. שוקה כהן,
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה/שוקה כהן

עסקה משמעותית בענף הבנייה למגורים: חברת רני צים מרכזי קניות חתמה היום (ה') על הסכם למכירת חברת הייזום למגורים "מגידו" לחברת אאורה, שבתמורה תקבל אליה את פעילות המגורים של מגידו, הכוללת נכון להיום אלפי יחידות דיור בשלבי ביצוע שונים. העסקה בוצעה כחלק מהאסטרטגיה של רני צים למיקוד פעילותה בתחום של ייזום, הקמה וניהול של מרכזי קניות.

במסגרת העסקה, ימכרו רני צים ושותפו יגאל קרני את אחזקותיהם בחברת מגידו תמורת סכום כולל של כ-280 מיליון שקל. העסקה תניב לרני צים מרכזי קניות תזרים מזומנים פנוי בסך של כ-78.5 מיליון שקל, וכן תביא לביטול התחייבויות שלה בסך של כ-240 מיליון שקל. החברה תרשום בגין העסקה הפסד של כ-16.5 מיליון שקל.

חברת מגידו הינה חברה יזמית ותיקה ומנוסה. לחברה כיום צבר של 15 פרויקטים עם היקף של כ-2,300 יחידות דיור (חלקה של החברה). רני צים רכשה את אחזקתה הראשונה (25%) במגידו בחודש אוגוסט 2022, והעסקה עתה מגיעה לאחר שהחברה החליטה למקד את משאביה בשנים הקרובות בעיקר בתחום מרכזי הקניות, בו יש לה צבר פרויקטים משמעותיים.

קניון ים המלח. חברת רני צים,
קניון ים המלח של רני צים מרכזי קניות/חברת רני צים

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "העסקה למכירת אחזקותינו בחברת מגידו הינה במסגרת מימוש האסטרטגיה הנוכחית של החברה למיקוד פעילותה בתחום מרכזי הקניות והנדל"ן המניב, בו החברה נהנית מיתרונות יחסיים בזכות המומחיות, הניסיון והמוניטין המשמעותיים שנצברו בחברה לאורך השנים. בנוסף למיקוד העסקי, העסקה מסירה מסדר היום את התחייבותנו לתשלום בסך של כ-240 מיליון שקל על פי העסקה המקורית לרכישת מגידו, וכן מניבה לנו תזרים מזומנים חופשי בסכום של כ-80 מיליון שקל כתוצאה ממימוש נכס, ללא גיוס הון או חוב. בהתאם תביא לשיפור נזילותה, להקטנת רמת המינוף שלה ולחיזוק איתנותה הפיננסית. כל אלה יאפשרו לנו להאיץ את פיתוח הפעילות בתחום מרכזי הקניות, ולפעול להשבחת המרכזים הקיימים לצד איתור הזדמנויות נוספות לרכישת קרקעות לייזום או נכסים פעילים נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully