וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת הדירות הכי יקרות בישראל - שנמכרו דווקא בזמן המלחמה

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 15:08

2023 לא הייתה שנה מוצלחת בשוק הדיור הישראלי. עם זאת, מעניין לראות שדווקא אחרי המלחמה - החל מחודש אוקטובר השחור - נסגרו העסקאות היקרות ביותר לשנה זו, במחירים יוצאי דופן שמגיעים עד... תחזיקו חזק... 137.5 מיליון שקל | האם ישראל מתקרבת לשיאי יוקרה בעולם?

מגדלים ובניינים במרכז העיר תל אביב. ShutterStock
מגדלים ובניינים במרכז העיר תל אביב/ShutterStock

היסטורית, שנת 2023 הייתה השנה הגרועה ביותר בשוק הדיור הישראלי בכלל ושוק דירות היוקרה בפרט. הסיבות לכך הן ידועות וכבר דיברנו עליהן בלי סוף; בשנה זו נרשמו 250 עסקאות בלבד במחירים של יותר מ-10 מיליון שקל - 50% פחות בהשוואה למספר העסקאות הללו שבוצעו בשנת 2022. פחות מעשרים עסקאות כאלה בוצעו ברבעון האחרון של השנה, שהתאפיין במלחמה.

עם זאת, על אף הכמות הנמוכה יחסית של העסקאות שנרשמו במהלך שלושת החודשים שאחרי המלחמה, מחירי העסקאות חושפים כי באופן מפתיע מדובר דווקא בעסקאות היקרות ביותר שבוצעו מתחילת השנה. זאת, נזכיר, כאשר בשבועיים-שלושה הראשונים למלחמה משרדי המכירות היו סגורים, ומאז התחילה להירשם התאוששות הדרגתית בהתעניינות בדירות יוקרה חדשות, חלקה גם מצד יהודי העולם.

כך, לדוגמה, העסקה היקרה ביותר שנרשמה במהלך חודש אוקטובר השחור נחתמה יומיים לאחר המלחמה, כשהטראומה עוד הייתה בשיאה. מדובר בעסקה לרכישת פנטהאוז ברחוב מזא"ה 12 בתל אביב בבניין לשימור שנבנה בשנת 1930. הנכס שנמכר הוא דירת 4 חדרים בשטח של 94 מ"ר ועוד גג בשטח 60 מ"ר במחיר של כ-23 מיליון שקל. יש לציין כי התהליך למכירת הדירה התחיל מספר חודשים לפני שהמלחמה פרצה.

דירת יוקרה בשכונת נוף כנרת בצפת. יח"צ,
דירת יוקרה בשכונת נוף כנרת בצפת/יח"צ

בעיר הקודש צפת, המטווחת על ידי החיזבאללה, נרשמה היסטוריה בזמן המלחמה: בית פרטי בן 10 חדרים, 900 מ"ר בנוי ובריכת שחייה מפוארת נמכר במחיר שיא בעיר של 18,350,000 שקל. המוכר הוא אדם פרטי שמכר את האחוזה לחברה בע"מ. הבית ממוקם בשכונת נוף כנרת בצפת, בלב 6 מגרשים שנמכרו גם הם במסגרת העסקה (בעלות נפרדת), כל מגרש בשטח של 750 מ"ר, שטח כולל של 4.5 דונם וזכויות בנייה נוספות של 2,100 מ"ר נוספים.

עם זאת, יש לציין, כי למרות הציפיות להתנפלות של יהודי העולם בעקבות גילויי האנטישמיות מאז תחילת הלחימה בעזה, בפועל חלה ירידה במספר עסקאות האולטרה יוקרה שבוצעו בשוק הנדל"ן. בכל מקרה, מעולם לא היה מדובר על ביקושים עצומים - מאז ומתמיד עסקאות יוקרה ברמה של 10 מיליון שקל ומעלה, היוו כ־0.5% מכלל שוק הדירות בישראל. מדובר בנתח זעיר אמנם, אך מעורר עניין.

אלו הן הדירות היקרות ביותר שנמכרו בישראל בשנת 2023:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

באיזו עיר נמכר בית פרטי ב-137.5 מיליון שקל?

כאמור, בתקופת המלחמה נרשמו מספר עסקאות יוקרה בסכומים ששברו את שיאי העסקאות בשנת 2023. החל מה-9 באוקטובר דווחו לרשות המיסים על עסקאות בסכומים של 16-17 מיליון שקל לרכישת קוטג'ים דו משפחתיים חדשים מקבלן בהרצליה, בשטח של 309 מ"ר בנוי הכוללים 6 חדרים. עסקה נוספת בסכום של 14.5 מיליון שקל נחתמה ב-23 לאוקטובר. מדובר בדירת 5 חדרים חדשה ברחוב בצלאל 9 בתל אביב, הדירה משתרעת על שטח של כ-171 מ"ר. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית.

בחודש נובמבר, נמכר בית פרטי ברחוב בזל בהרצליה פיתוח במחיר של 137.5 מיליון שקל. מדובר בבית בן 10 חדרים עם בריכת שחיה שנבנה בשנת 2015. עוד עסקה גבוהה בהרצליה פיתוח בזמן המלחמה נעשתה ברחוב האשל - 82.2 מיליון שקל על בית שיושב על כ-650 מ"ר ובו 11 חדרים;

עוד בנובמבר, ברחוב אשל אברהם ברמת השרון נמכר בית עם בריכה על שטח 400 מ"ר, בן 8 חדרים, ב-22 מיליון שקל. ברחוב בוסתנאי ברמת השרון נמכרה וילה פינתית של 6 חדרים על שטח של כמעט חצי דונם ב-18 מיליון שקל.

מראה מהאוויר של העיר הרצליה. ShutterStock
העיר הרצליה: שברה את שיאי היוקרה לשנת 2023/ShutterStock

עסקת יוקרה נוספת בנובמבר בוצעה ברחוב עגנון 2 בתל אביב למכירת דירת 5 חדרים חדשה, בשטח של 154 מ"ר בקומה 25 מתוך 39 קומות, במחיר של 14 מיליון שקל. העסקה נחתמה ב-14 לנובמבר. ברחוב המנחם בהוד השרון שולם על בית פרטי 12.55 מיליון שקל כחודש לאחר תחילת המלחמה עבור קצת יותר מחצי דונם, בית של תשעה חדרים שנבנה ב-2003. מדובר ברחוב הולנדי שקט.

בחודש דצמבר נמכרו 12 דירות בלבד בסכומים העולים על 10 מיליון שקל לדירה - מחציתן בתל אביב. דירת 6 חדרים בירושלים, נמכרה תמורת 20.45 מיליון שקל. העסקה היקרה ביותר בתל אביב בחודש דצמבר התבצעה סמוך לכיכר המדינה, כשדירת 5 חדרים נמכרה בסכום של 15.1 מיליון שקל.

אחרי המלחמה - נראה התאוששות נוספת בשוק דירות היוקרה?

נזכיר כי לפני המלחמה הייתה ירידה חדה במספרן של עסקאות היוקרה על רקע העלאת מס הרכישה ועליית הריבית במשק, שייקרה מאוד את מימון העסקאות. בשלב זה מוקדם להעריך האם אחרי המלחמה נראה התאוששות גדולה יותר בשוק היוקרה, אולם ייתכן שבעקבות גילויי האנטישמיות בעולם וההתעניינות הגוברת, על פי דיווחי היזמים, שחלה מצד יהודים תושבי חוץ - נראה כמות גדולה יותר של עסקאות יוקרה, המבוצעות על ידי יהדות התפוצות, בין אם מדובר ברכישה לצורך עלייה, או כנכס לשעת צרה.

לדברי תמר לוין, יועצת נדל"ן מרי/מקס נוף בצפת, שתיווכה את העסקה היקרה ביותר בתולדות העיר הצפונית: "דווקא במלחמה, אני מזהה עניין מיוחד של רוכשים המתעניינים בעסקאות של דירות יוקרה בגליל, ובעיקר של יהודים ציונים אמריקאיים שרוצים בית נוסף בישראל".

אורן כהן, המבצע עסקאות יוקרה בירושלים, מוסיף: "במהלך המלחמה ביצענו מספר עסקאות משמעותיות בהיקפן בשוק היוקרה המקומי. לדוגמה, הובלנו מכירה מרחוק לקונה מארה"ב, איש עסקים יהודי בעל נכסים בכל העולם, של מגרש עם זכויות בנייה של כ-520 מ"ר בשכונת רחביה בירושלים".

אין מה להשוות: 5 העסקאות היקרות ביותר בעולם בשנת 2023

מסע מסביב לעולם: בניגוד לישראל, שנת 2023 התגלתה דווקא כשנה נהדרת בשוק דירות היוקרה העולמי. החל מפנטהאוזים עם נופים עוצרי נשימה ועד דירות יוקרה במיקומים הכי נחשקים בעולם - הנה כמה מהעסקאות היקרות ביותר שנמכרו בשנת 2023:

• ניו יורק: אחת המכירות הבולטות בעיר ניו יורק ובארצות הברית בכלל בשנת 2023 כללה מכירה של פנטהאוז מפואר הממוקם באזור הסנטרל פארק סאות' היוקרתי. הפנטהאוז, בעל 10 חדרי שינה, משתרע על שטח של כ-930 מ"ר, עם נוף לקו הרקיע של העיר. הוא נמכר בעלות של כ-100 מיליון דולר בחודש מרץ 2023.

סנטרל פארק, מנהטן, ניו יורק. ShutterStock
סנטרל פארק, מנהטן, ניו יורק/ShutterStock

• לונדון: בעיר הבירה האנגלית נמכר פנטהאוז מפואר בשכונת נייטסברידג', הגובלת בהייד פארק. מדובר בשכונה אמידה עם בתים ויקטוריאניים מפוארים וגנים ירוקים. הנכס היוקרתי כולל 6 חדרי שינה, משתרע על כ-743 מ"ר, ומציע נופים יוצאי דופן לעיר לונדון. הפנטהאוז נמכר בחודש במאי 2023 בעלות של כ-65 מיליון ליש"ט (כ-82 מיליון דולר נכון להיום).

• הונג קונג: גם שוק דירות היוקרה של הונג קונג היה יעד למכירה משמעותית בשנת 2023, עם דירה יוקרתית במיוחד שנמכרה באוגוסט 2023 בכ-800 מיליון דולר הונג-קונגי (כ-102 מיליון דולר אמריקאי נכון להיום). מדובר בפנטהאוז מפואר בן 5 חדרי שינה, המשתרע על כ-603 מ"ר בראש מגדל הצופה על נופיו המרהיבים של נמל ויקטוריה.

הונג קונג. ShutterStock
הונג קונג/ShutterStock

• דובאי: העיר המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות, ששוכנת על חופי המפרץ הפרסי, המשיכה לבסס את המוניטין שלה כמרכז הנדל"ן היוקרתי בעולם, עם מכירה של דירה מפוארת במגדל הגבוה בעולם, הבורג' חליפה. מדובר בדירה בת 4 חדרי שינה, המשתרעת על שטח של כ-465 מ"ר, ומציעה נופים חסרי תקדים של דובאי, עם גישה לשירותי יוקרה נוספים ברמה של בית מלון 5 כוכבים. הדירה נמכרה באוקטובר 2023 תמורת 150 מיליון דירהם (כ-40 מיליון דולר).

• פריז: איך לא, עיר האורות מסיימת את הרשימה היוקרתית. הנכס שנמכר הוא בית מגורים אלגנטי בבניין היסטורי בלב פריז, המשקיף על נהר הסיין. הבניין משלב אדריכלות קלאסית עם מותרות מודרנית, ומושך קונים שמתחברים לסגנון הפריזאי. מדובר בדירה של 3 חדרי שינה מרווחת שנמכרה עבור כ-50 מיליון יורו (כ-54 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully