וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארדי שקלים לדיור הציבורי: זה ההסכם החדש של המדינה עם עמידר

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 11:13

השקעה חסרת תקדים: משרד השיכון וחברת עמידר חתמו על הסכם חדש לניהול ותחזוקת הדיור הציבורי בהיקף של מיליארדים. ההסכם כולל מגוון תחומי פעילות בהם עמידר תפעל כזרוע הביצוע של הממשלה ותדאג לרווחתם של דיירי הדיור הציבורי

משרדי עמידר, 22 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
משרדי חברת עמידר/ראובן קסטרו

מיליארדי שקלים לדיור הציבורי: משרד השיכון והבינוי מודיע על חתימת הסכם מסגרת חדש עם חברת עמידר לניהול ותחזוקת הדיור הציבורי בהיקף של כ-6.2 מיליארד שקל ל-7 שנים.

ההסכם החדש כולל מגוון תחומי פעילות בהם עמידר תפעל כזרוע הביצוע של המשרד במטרה לדאוג לרווחתם של דיירי הדיור הציבורי, כמו כן, ההסכם כולל לראשונה מתן שירותי שכירות ארוכת טווח לפיהם עמידר תשכור דירות בשוק החופשי ותשכיר אותן לזכאים לסיוע בדיור מהמדינה.

בנוסף, במסגרת ההסכם, עמידר תבצע את השכרת הדירות לזכאי הדיור הציבורי, תהיה אחראית על ניהול מלאי הדירות, ביצוע שיפוצים והליכי אחזקה, קידום פרויקטים של התחדשות עירונית ופרויקטים בתחום הדיור להשכרה לזכאים מטעם המדינה.

שיכוני הדיור הציבורי בבאר שבע. שי מכלוף
שיכוני הדיור הציבורי בבאר שבע/שי מכלוף

כאמור, הסכם הניהול החדש תוקצב בהשקעה חסרת תקדים של 6.2 מיליארד שקל. ההסכם שם בעדיפות עליונה את השירות לדיירי הדיור הציבורי וצפוי להביא לשדרוג משמעותי בתחום, בתוך כך: יעודכנו זמני הטיפול בליקויים בדירות, יקוצרו זמני המתנה בסניפים ובמוקד הטלפוני, יחל שירות במגוון שפות, יוגדרו מדדי שביעות הרצון של הדיירים מהשירות.

כמו כן, יושם דגש על שיפור יכולות הפיקוח והבקרה של המשרד על עמידר, זאת באמצעות דיווח נתונים וביצוע הליכים של בקרה ומעקב אחר יעדים ועוד.

עוד, על פי ההסכם חדש, תחזוקת דירות הדיור הציבורי תשודרג משמעותית באמצעות כניסה מואצת לפרויקטים של התחדשות עירונית, שיפור תהליך רכש דירות חדשות, הרחבת התחזוקה המונעת ותקצוב נוסף לתחזוקת שבר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"שירות איכותי, יעיל ומהיר יותר לדיירי הדיור הציבורי"

ההסכם נחתם במעמד שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מנכ"ל המשרד, יהודה מורגנשטרן, סגן החשב הכללי במשרד האוצר, ישי בן אלי, מנכ"ל חברת עמידר החדשה אלי בן מאיר ובכירים נוספים. ההסכם החדש הינו תוצאה של שיתוף פעולה פורה ויעיל בין משרד הבינוי והשיכון, החשב הכללי ואגף התקציבים במשרד האוצר מול חברת עמידר החדשה, ומבטא את האמון שמביעה המדינה בשינוי החיובי בחברת עמידר החדשה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "דיירי הדיור הציבורי תמיד נמצאים לנגד עיניי, אחת מהמטרות הראשונות שהצבתי, היתה לדאוג לזכאים אלו ולתת להם את השירות הטוב ביותר. אני שמח שהיום התקדמנו צעד נוסף אל עבר מימוש מטרה זאת. ההסכם המשמעותי שנחתם היום עם עמידר, מגיע לאחר עבודה מאומצת ושיתוף פעולה הדוק עם גורמי המקצוע במשרד האוצר שכמונו מאמינים כי יש חשיבות להקצאת משאבים לנושא חשוב זה. זהו הישג חשוב עבור דיירי הדיור הציבורי שמחזק את המחויבות שלנו לאוכלוסייה זאת. אני מודה לכל מי שלקח חלק בהגעה לנקודת זמן זאת, גורמי המקצוע במשרד, באוצר ובעמידר שנרתמו ע"מ לייצר בסיס איתן למערך הדיור הציבורי בישראל."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן: "לאחר עבודה מאומצת בשיתוף גורמי המקצוע במשרד האוצר, הצלחנו להשיג תקציב משמעותי של 6.2 מיליארד שקל שיאפשרו לנו להעניק שירות איכותי, יעיל ומהיר יותר לדיירי הדיור הציבורי. ההסכם החדש עם חברת עמידר נבנה מתוך בסיס של אמון בתפקוד החברה ומטרה נעלה לתת מענה ראוי, ההסכם החדש יאפשר לנו לספק שירות איכותי, יעיל ומהיר יותר לזכאים, תוך שימת דגש על ביצוע שדרוג בזמני הטיפול בפניות וזמני ההמתנה. יישום ההסכם יסייע לנו במטרתנו לקידום רווחתם של דיירי הדיור הציבורי זאת בהמשך לתקציבים נוספים שנקדיש לנושא".

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ומנכ"ל חברת עמידר, אלי בן מאיר. יוסי זמיר,
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ומנכ"ל חברת עמידר, אלי בן מאיר/יוסי זמיר

יו"ר דירקטוריון עמידר, יאיר זילברשטיין: "הסכם הניהול החדש הוא נדבך חשוב בהמשך פעילותה של עמידר כזרוע הביצוע של הממשלה בתחום הדיור הציבורי והשיכון. ההסכם הוא הבעת אמון בחברה וביכולותיה המקצועיות והניהוליות לבצע את משימותיה בהצלחה. אני מודה למנכ"ל החברה, להנהלה ולעובדים המסורים על העבודה המאומצת והשליחות החשובה שנעשית במסירות מתוך ראייה חברתית ואחריות ציבורית. אני שמח על השותפות עם משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, עמידר תמשיך לבצע בהצלחה כל משימה לאומית שתוטל עליה."

מנכ"ל חברת עמידר, אלי בן מאיר: "הסכם הניהול שאנו חותמים עליו היום מבטא את השותפות המלאה של עמידר, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר ואני מבקש להודות לכלל הגורמים שעסקו במלאכה. הסכם זה יסייע לנו לעמוד במחויבות העמוקה שיש לנו לדיירי הדיור הציבורי, לשפר את מערך הדיור הציבורי עליו אנו אמונים ובעיקר לעמוד בכל המטרות והמשימות הלאומיות שנידרש אליהן. אני מבקש להודות למנהלי, עובדי וחברי דירקטוריון עמידר שמבצעים את עבודתם נאמנה מתוך שליחות ומסירות למען דיירי הדיור הציבורי."

"חברת עמידר הוכיחה פעם אחר פעם שפניה אך ורק לפגיעה בדיירים"

דני גיגי מנכ"ל פורום הדיור הציבורי הגיב בקשר להסכם החדש שנחתם כי: "עצוב שכל הגורמים היו מעורבים בחתימת ההסכם עם עמידר למעט הציבור שאמור לקבל את השירות מעמידר, ובעצם סובל כבר שנים רבות מכך שהחברה אינה מתפקדת ובעקביות מתעללת בדיירים שלה. למעלה מ-5 דו"חות מבקר מדינה יצאו כנגד חברת עמידר בעשור האחרון כשהדו"חות מבטאים כישלון, מחדלים, ושחיתות שלטונית בצורה הכי גרועה שלה, החל ממינוי מקורבים, פגיעה ביועצים משפטיים, גזל של דירות לטובת מטרות לא ראויות ונהנתנות של מנהלי החברה.

"לנו, כמייצגים של דיירי הדיור הציבורי והממתינים לדיור ציבורי, אין שום אמון בחברת עמידר שהוכיחה פעם אחר פעם שפניה רק לפגיעה בדיירים והתעללות בהם תוך כדי שעובדיה ומנהליה גוזלים את הקופה הציבורית. אנחנו נחושים ונמשיך בכל הכוח לפעול כדי לעצור את ההתעללות בדיירי הדיור הציבורי והפעולות של האוצר ושל עמידר שמבטאות אך ורק רצון לקבור את הדיור הציבורי בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully