וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בתאונות עבודה עולה מדרגה: זו הרפורמה החדשה שתעבור בכנסת

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 18:43

בטיחות לפני הכל: רפורמת תקנות הבניה של משרד העבודה הגיעו הבוקר לכנסת. מדובר ברפורמה משמעותית שתטיל לראשונה אחריות על בעלי תפקידים באתרי בניה לבטיחותם של העובדים. שר העבודה, יואב בן צור: הרפורמה "תמנע אסונות רבים" | בלעדי

קסדת בטיחות באתר בנייה. ShutterStock, עיבוד תמונה
קסדת בטיחות באתר בנייה/עיבוד תמונה, ShutterStock

הבוקר (ד') קיימה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת דיון ראשון ברפורמת תקנות הבנייה שיזם משרד העבודה. מדובר ברפורמה משמעותית שתטיל לראשונה אחריות על בעלי תפקידים באתרי בניה לבטיחותם של העובדים.

תקנות אלה יסדירו וירחיבו את שרשרת האחריות באתרי בנייה כחלק משורה של מאמצים שמטרתם להגביר את המאבק בתאונות עבודה והצורך בנקיטת אמצעים שונים להגברת הבטיחות בעבודה. במסגרת התיקון, מוצע להרחיב את מעגל בעלי התפקיד הרלוונטיים לניהול בטיחות באתרים, ובכלל זה של מזמין העבודה, מנהל האתר ועוד.

"אנו במלחמת חורמה במכת מדינה - תאונות עבודה באתרי הבניה"

שר העבודה, יואב בן צור: "אחת המטרות המרכזיות והחשובות שמשרד העבודה הציב לעצמו, הינה להגביר את בטיחות העובדים בענף הבניה ולהילחם מלחמת חורמה במכת המדינה - תאונות עבודה באתרי הבניה שגובים את חייהם של קורבנות רבים. רפורמת הרחבת האחריות על כלל בעלי התפקידים באתרי הבניה תגדיל באופן ניכר את השמירה על בטיחות העובדים ותמנע אסונות רבים"

מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן: "משרד העבודה פועל בכלים מגוונים להגברת הבטיחות באתרי הבנייה. האמירה שלנו היא ברורה וחד משמעית- לכל בעלי התפקידים באתר אחריות לשמירה על חיי אדם. הרפורמה היא חלק מתכנית סדורה להגברת הבטיחות בכלל ענפי המשק. אנו קוראים ליזמים ולקבלנים להקפיד על הוראות הבטיחות ולדאוג שהעובדים ישובו הביתה בשלום".

עו"ד אלדן דנינו, מומחה לבטיחות ותאונות עבודה בענף הבניה והתשתיות: "ראשית, נראה כי הגיעה העת לערוך תיקון בתקנות הבטיחות בעבודה בענף, שהינן תקנות ארכאיות שלא תואמות את ימינו.
יחד עם זאת, ספק האם המדובר ב- "פריצת דרך", שהרי התיקון המוצע, משאיר אותנו עדיין עם המון "שטחים אפורים" ואי בהירויות. למשל, מוטב היה במסגרת הרפורמה, להטיל אחריות אישית על כל עובד באשר הוא באתר הבניה, תוך קביעת סנקציה עונשית להפרת תקנות הבטיחות. אציין, כי בשנים האחרונות, ציבור הקבלנים והיזמים הדביקו את הפערים בנושא הבטיחות, תוך שהם עושים כל שביכולתם למגר את תופעת תאונת העבודה. אך כל עוד לא תוטל, בין היתר, אחריות אישית על כלל העובדים באתרי הבניה בנושאי הבטיחות, וכל עוד המחוקק, לא ייצר היררכיה מסודרת וברורה של בעלי התפקידים השונים, כזאת שתגדיר בצורה מפורשת את האחריות של כל אחד מבעלי התפקידים הללו, הרי שיצא שכרו בהפסדו ובמקום להתקדם קדימה, נמצאו עצמנו עם אותן התקנות רק בשינוי אדרת".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully