וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדל"ן בשמים: תקודם תכנית חדשה להסדרת אתרי התעופה בישראל

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 12:18

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לקדם תוכנית מעודכנת לפרישת אתרי התעופה בישראל. התוכנית נועדה לשמר אתרים לטובת קיומה של תעופה מכלל הסוגים

גלשן רחיפה. ShutterStock
גלשן רחיפה/ShutterStock

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות הרב נתן אלנתן, החליטה לקדם תוכנית מעודכנת לפרישת אתרי התעופה בישראל ((תמ"א 1/ 13), המחליפה את התוכנית הקודמת לפרישת שדות תעופה בישראל (תמ"א 15) שאושרה לפני 24 שנים.

מטרת התוכנית, לשמר שטחים לטובת קיומה של התעופה ולקבוע את האופן להכנת תוכניות מפורטות לאתרים. כעת, התוכנית תועבר להערות הציבור והוועדות המחוזיות. יש לציין כי התוכנית אינה מאפשרת את מימוש אתרי התעופה מכוחה אלא שומרת את השטחים למימוש על פי תוכניות מפורטות, שיוכנו לאחר אישורה ואשר יסתמכו בין היתר על תסקירי השפעה על הסביבה.

תכנית זו מתייחסת לצרכים האזוריים של אזור הצפון, המרכז והדרום, והיא מתייחסת לסוגי תעופה שונים: תעופה לטיסות נוסעים, תעופה למטוסים קטנים (מסוקים, צילום אווירי ופעילות מסחרית אחרת, תעופה ספורטיבית (מצנחי רחיפה, לימוד טיס, מועדוני ספורט), כלי טיס מופעלים מרחוק (פיתוח, ניסוי, תעופה לכיבוי אש שיטור וביטחון (אזרחי).

"יום חשוב מאוד לתחבורה בכלל ולתעופה בפרט"

התכנית אינה כוללת את האתרים להם מקודמות תוכניות מפורטות לשדה תעופה משלים לנתב"ג - רמת דוד ונבטים. אתרים אלו, מיועדים כמעט באופן בלעדי לטיסות קו בינלאומיות, ולפיכך אינן חלק ממערך התעופה הארצי. השדות הכלולים בתמ"א שאושרה אתמול, מיועדים למגוון רב של שימושים תעופתיים, ובעתיד אף יוכלו לספק אפשרות להנחתת רחפנים, עם ההתקדמות הצפויה בתחום זה.

מהמועצה הארצית נמסר כי היא השתכנעה שנדרש שדה תעופה למטוסים קטנים באזור מרכז הארץ, ולכן החליטה לסמן באופן עקרוני אתר תעופה באזור חדרה, לו מקודמת בימים אלה תוכנית מפורטת בוועדה לתשתיות לאומיות.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "זהו יום חשוב מאוד לתחבורה בכלל ולתעופה בפרט. ההחלטה שהתקבלה תקבע ותשמר בתוכנית מתאר ארצית את אתרי התעופה בישראל, לטובת הפעילות התעופתית בתוך ישראל ומחוץ לישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully