וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: כל מבנה חדש בישראל יחויב בהכנת תשתית טעינה לרכבים חשמליים

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 11:58

בהמשך לחובה להכין תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים בבנייני מגורים, שאושרה לפני כשנה, כעת תקנות חדשות שאושרו מחייבות יזמים להכין תשתיות טעינה בכל בנייה חדשה, גם שאינה למגורים

עמדת טעינה לרכב חשמלי. ShutterStock
עמדת טעינה לרכב חשמלי/ShutterStock

בכל מבנה חדש שייבנה: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תקנות שיחייבו שיחייבו הכנת תשתית לעמדות טעינה לרכב חשמלי גם בבניינים חדשים שאינם למגורים, הכוללים מעל 30 מקומות חניה. החלטה זו התקבלה בהמשך לתקנה שנכנסה לתוקף לפני כשנה ועוסקת בהכנות הנדרשות במבני מגורים. על מנת לאפשר תקופת היערכות מתאימה, הוחלט כי התקנות החדשות יחולו על בניינים שהבקשה להיתר לבנייתם תוגש חצי שנה לאחר פרסום התקנות.

התקנות החדשות קודמו על ידי מינהל התכנון, בשיתוף עם משרד האנרגיה, משרד הכלכלה, משרד הבינוי והשיכון. כעת, התקנות יעברו לפרסום להערות הציבור ואחר מכן לחתימת שר הפנים.

לתיקון התקנות מספר מטרות עיקריות כהכנה לכניסתו של הרכב החשמלי לארץ: יתרום לפיזור שעות הטעינה והסטת ביקושים לשעות היום, אשר בשימושים שאינם למגורים מאופיינים יותר בשעות הבקר, טעינת רכב חשמלי למשתמשים שאין באפשרותם לטעון בביתם או בסמיכות אליו (כ-40% מהנהגים על פי נתוני משרד האנרגיה והתשתיות), והקמת התשתית לאחר גמר הקמת הבניין, עלולה להיות יקרה יותר ובמקרים מסוימים קשה או בלתי אפשרית לביצוע.

הטענת רכב חשמלי. ShutterStock
הטענת רכב חשמלי/ShutterStock

התקנה מגדירה את ההכנות המבניות הנדרשות לצורך הבטחת תשתית לטעינת רכבים חשמליים, בהתאם להספק החשמל הנדרש בהתייחס לסוג השימוש ולמספר מקומות החניה. כמו כן, התקנות מפרטות את סוגי ההכנות המבניות הנדרשות במצבים שונים, תוך התייחסות למצב בו יש צורך בהקמת חדר שנאים או בהגדלת חדר שנאים קיים, למצב בו יש צורך בהקמת לוח חשמל, ולמצב בו יש צורך במובל לאזור חנייה שאינה מקורה. המצב יקבע בהתאם להספק החשמל הנדרש ובהתייעצות עם יועץ חשמל.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "כחלק מההיערכות של מדינת ישראל להגדלת כמות הרכבים החשמליים שיגיעו לארץ, אישרנו תקנות שיסדירו עמדות טעינה של רכבים חשמליים בכל מבנה חדש שייבנה בין אם למגורים ובין אם לשימושים אחרים. התקנות יקלו על התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בכל בניין שייבנה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully