וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה ירוקה לתושבי ירושלים: השטחים סביב בית טיילור יחזרו לציבור

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 8:59

לאחר שנים של מחלוקת קשה: הוחלט כי השטחים שהיו בבעלות שיכון ובינוי, בסביבות בית טיילור בקריית היובל, יהיו שטחים ציבוריים פתוחים וירוקים ויעברו לשימוש הציבור

השטחים בסביבות בית טיילור בקריית היובל. יגאל לוי אדריכלים,
השטחים בסביבות בית טיילור בקריית היובל/יגאל לוי אדריכלים

יותר שטחים פתוחים לטובת הציבור: השטחים בסביבות בית טיילור בקריית היובל, שהיו בבעלות חברת שיכון ובינוי, יהיו שטחים ציבוריים פתוחים וירוקים ויעברו לשימוש הציבור, במסגרת תב"ע חדשה שתייעד אותם לצרכי השכונה ותושביה ולצרכים הקהילתיים.

זאת, לאחר שהוועדה המחוזית של ירושלים אישרה היום (ג') להפקיד להתנגדויות את התוכניות של בית טיילור ושל צמרות חברון (בסמוך לגבעת המטוס).

כזכור, לאחר שנים של מחלוקת קשה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר - תושבי קריית יובל באמצעות המנהל הקהילתי "יובלים", עיריית ירושלים, וחברת שיכון ובינוי, אשר אף הגיעו לבתי המשפט, כאשר לכולם היה נראה כי לא ניתן לפתור את המחלוקות - הושג לפני מספר חודשים הסדר תקדימי מעורר השראה בין עיריית ירושלים ובין "שיכון ובינוי". על פי ההסכם, כל השטח אשר בבעלות "שיכון ובינוי" באזור בית טיילור ובכלל זה בית טיילור עצמו, יעברו לעירייה. מירב השטח יהפוך לשטח ציבורי פתוח, ייצבע בירוק וישמש לצרכי קהילה וטבע עירוני, והשטח בו נמצאים המבנים יסומן בחום וייועד לצרכי ציבור וקהילה.

השטחים בסביבות בית טיילור בקריית היובל. יגאל לוי אדריכלים,
השטחים בסביבות בית טיילור בקריית היובל/יגאל לוי אדריכלים

במסגרת התוכנית של בית טיילור, כל שטחי "שיכון ובינוי" בקריית היובל בסמוך לבית טיילור, ובכלל זה המבנים, יעברו וייועדו לשמש כשטחים ירוקים ומוסדות ציבור לשירות הקהילה. מהצד האחר, בתוכנית האחרת שמדרום לתלפיות, בשטח הסמוך ל'גבעת המטוס", בו קרקעות פרטיות בבעלות 'שיכון ובינוי' וקרקעות של רמ"י אשר בחלק מהן יש ל'שיכון ובינוי' זכויות לבניית כ-300 יחידות דיור, תורחב השכונה על ידי חברת שיכון ובינוי וייבנו בה 5 מגדלים, ובסך הכול כ- 1,500 יחידות דיור מהן 1,200 יחידות חדשות בבעלות שיכון ובינוי ואחרים והיא תיקרא "צמרות דרך חברון".

תוכנית שכונת צמרות דרך חברון תתפרס על שטח של 22 דונם, מהם הופרשו 40% כשטחים "חומים" לצורך מוסדות ציבור שישרתו את תושבי השכונה. התוכניות הוגשו לפני מספר חודשים כמיקשה אחת בתוכנית בניין עיר (תב"ע) אחת, לוועדות התכנון בירושלים, והיום כאמור הופקדו להתנגדויות.
מאחורי הפתרון יוצא הדופן עומדים מצד העירייה, ראש העיר מר משה ליאון ומהנדס העיר מר יואל אבן אשר הגו אותה, ובתיאום עם ראשי חברת שיכון ובינוי ובהובלת המנכ"ל (יליד ירושלים), מר תמיר כהן, באמצעות אדריכל יגאל לוי, תוך עבודה צמודה מול הוועדה המחוזית בראשות שירה תלמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"החזון שלנו רוקם עור וגידים"

ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון: "אני שמח לבשר לתושבי ירושלים כי החזון שלנו, שבמרכזו שמירה על השטח כשטח ירוק המשרת את הקהילה, את השכונה ואת העיר, קרם עור וגידים, וכל זאת תוך שמירה על יעדי הגידול והפיתוח של העיר. אני מבקש להודות לשיכון ובינוי, למהנדס העיר ולכל העוסקים במלאכה על שאר הרוח, התרומה והשותפות המועילה שלהם להצלחה הזו".

"לאורך כל הדרך הנחה אותנו קו מחשבה שבמרכזו שמירה על השטח כשטח ירוק המשרת את הקהילה. בנקודה זו לא היינו מוכנים לוותר. מצד שני, היה מובן לנו העניין הקנייני והעסקי של חברת "שיכון ובינוי", לצד הצורך להוסיף יחידות דיור לעיר, על פי החזון ולפיו לא תהייה פגיעה בטבע ובסביבה עד אשר ימוצו כל האפשרויות לבנייה בדרך של פינוי ובינוי, ובנייה גבוהה לאורך צירי הרכבת הקלה ובשטחים מופרים אחרים. אני מבקש להודות למהנדס העיר מר יואל אבן על המקוריות והדמיון שהפגין, לאדריכל יגאל לוי, שהרים את הכפפה והצליח ליצור תוכנית מצוינת לעיר וטובה לחברת שיכון ובינוי. לצד אלה, למ"מ הרב אליעזר ראוכברגר שנמצא לצדי ולאורך כל הדרך. לסיום, אני מבקש להודות לראשי חברת שיכון ובינוי ובמיוחד למנכ"ל שלה מר תמיר כהן ולמר שילה אדלר מנכ"ל חברת הבת, אשר היו שותפים ראויים והגונים לפתרון המיוחד הזה ויהפכו להיות גורם חשוב בבניית העיר בשנים הבאות".

מר תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי: "אנחנו מודים לכבוד ראש העיר מר משה לאון אשר בדעה חכמה הצליח לאזן בין טובת תושבי ירושלים ומאידך שמר על הערך הכלכלי של הקרקע אשר בבעלותנו. שמחנו להביא יחד פתרון תוך מחשבה יצירתית ושיתוף פעולה עם עיריית ירושלים והעומד בראשה, השכונה החדשה שתיבנה תהיה שכונה פורצת דרך בירושלים באזור מרכזי הסמוך למרכזי בילוי. אנו משוכנעים שהתוכנית תאושר בתוך זמן קצר ותביא רווחה לתושבי העיר שיוכלו להנות מהבשורה שבהסדר זה."

השטחים בסביבות בית טיילור בקריית היובל. יגאל לוי אדריכלים,
השטחים בסביבות בית טיילור בקריית היובל/יגאל לוי אדריכלים

מהנדס העיר, מר יואל אבן: "ראש העיר הבהיר לאורך כל הדרך כי איננו יכולים לוותר על השטחים הירוקים החשובים כל כך לקריית היובל, לקהילת השכונה וחשובים לתושבי העיר כולם ולעיר עצמה. בשיחות ביננו נולד הרעיון שמבטיח שהכול יהיו מרוצים ומרוויחים, העיר, הסביבה, צרכי הבנייה של העיר ובעלי הקניין. מצאתי באדריכל יגאל לוי פרטנר מצוין שהפך את הרעיונות לתוכנית נפלאה לעיר. אני גאה בכך שהיום אנחנו יוצאים לדרך, הלכה למעשה. אני מבקש להודות גם לוועדה המחוזית וליו"ר הוועדה הגב' שירה תלמי על העבודה המקצועית והמקדמת."

אדריכל יגאל לוי: "המשימה שעמדה לנגד עינינו הייתה לבנות שכונה לתפארת, שתיטיב עם העיר, תיטיב עם הסביבה ותשמור על הזכויות וקניין של היזמים. התוצאה מהווה בשורה לעיר, לשכונת קריית היובל ולאוהבי הטבע והסביבה. שכונת צמרות חברון תהיה מהמבוקשות בעיר, תוך שאנו מעניקים לעיר שטחים ירוקים לצרכיה ולצרכי תושביה."

שילה אדלר, מנכ"ל חברת הבת ומנהל הפרויקט: "מרשים לראות את הנהלת העיר ירושלמים דואגת לתושביה בדאגה לפארקים, שטחים חומים ומרחב ציבורי. תודה לשותפות בדרך - לראש העיר , מהנדס העיר וצוותם. זו זכות גדולה לבנות 1500 יחידות דיור ולהיות שותף בבניינה של ירושלים."

דר אסף שפנייר, יו"ר הועדה הפיזית במנהל קהילתי יובלים, מוסר: "פשוט אין מילים, תודה לכל העוסקים בדבר. מהפעילים החברתיים הרבים בשכונה, דרך העובדים במינהל הקהילתי עד העירייה, ובפרט למהנדס העיר יואל אבן וראש העיר משה ליאון. נקווה שזאת גם סנונית ראשונה לעוד פרויקטים של ניוד זכויות שטיבו עם תכנון העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully