וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון: יש למדינה 30 יום לתקן את תכנית תע"ש השרון

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 9:06

בית המשפט העליון ביקש מהמדינה להשיב בתוך 30 יום להצעתו לתקן את תכנית תע"ש השרון, שמתעכבת כבר 12 שנה, ולהתנות את ביצוע טיהור הקרקע רק לאחר ביצוע סקר סיכוני קרקע, תסקיר השפעה על הסביבה והכל בשיתוף הציבור

שדה חרוש ליד גן יבנה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתמול (ב') התקיים דיון בבית המשפט העליון בירושלים בנוגע לערעור שהגישה עיריית הרצליה יחד עם גופים נוספים בנושא תכנית הבנייה הגדולה במתחם תע"ש השרון. בתום הדיון, בית המשפט העליון אפשר למדינה להשיב בתוך 30 יום להצעתו לתקן את תכנית תע"ש השרון ולהתנות את ביצוע טיהור הקרקע רק לאחר ביצוע סקר סיכונים, תסקיר השפעה על הסביבה והכל בשיתוף הציבור.

תוכנית תעש השרון מתייחסת לשטח בהיקף של כ-7,500 דונם הנמצא בתחום השיפוט של הערים הרצליה, רמת השרון, הוד השרון, ושל המועצה האזורית דרום השרון. בשטח מתוכננות כ-37 אלף יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומוסדות ציבור בהיקף של כ-1.6 מיליון מ"ר. התוכנית הופקדה לראשונה ב-2012 ונתקלה בכ-600 התנגדויות.

על פי הערעור, תכנית הבנייה בתע"ש השרון, אושרה מבלי שנעשו סקרי סיכוני קרקע הבודקים את כל המזהמים, המפגעים והסכנות הבטיחותיות שיש במתחם תע"ש, שעל פי מומחים מדובר באחת הקרקעות המזוהמות במדינה כתוצאה מפעילויות התעשייה הצבאית במשך עשרות שנים.

"נמשיך להיאבק בכל הדרכים העומדות לרשותנו"

לדיון בערעור הגיעו ראש העיר הרצליה, יריב פישר, יחד עם סגן ראש העיר ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה, איל פביאן, ומהנדסת העיר, חנה חרמש, יחד עם נציגים מעיריית רמת השרון, עיריית הוד השרון, עמותת אחל"ה (איכות חיים לתושבי השרון), אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע ועמותת ריב"ה (ריאה ירוקה בתע"ש השרון), שהשתתפו גם בהגשת הערעור.

יריב פישר, ראש העיר הרצליה, בירך על החלטת בית המשפט העליון, ואמר: "אנו נמשיך להיאבק בכל הדרכים העומדות לרשותנו על מנת להבטיח את שלומם, ביטחונם ובריאותם של תושבי הרצליה והסביבה. בית המשפט העליון קיבל את טענתנו בדבר התנהלות לא תקינה של המדינה ואנו נמשיך לעמוד על המשמר. נמתין לתשובת המדינה ונתייחס אליה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully