וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השנה הסוערת: ויתניה מסכמת צמיחה דו ספרתית בהכנסות

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 11:30

חברת הנדל"ן המניב ויתניה מסכמת את שנת 2023 בצורה מוצלחת למרות האירועים הכלכליים הסוערים שעבר השוק ומציגה צמיחה של כ-16% בהכנסות, שהסתכמו לסך של כ-201 מיליון שקל

עפר זיו, מנכ"ל ויתניה. דורון סהר,
עפר זיו, מנכ"ל ויתניה/דורון סהר

חברת הנדל"ן ויתניה, המשלבת פעילות יזמית ענפה ואחזקת נכסים מניבים, דיווחה לאחרונה למשקיעיה על סיכום שנת 2023 עם מספרים מוצלחים וגידול בהכנסות. מדובר על רווח נקי של כ-69 מיליון שקל והכנסה תפעולית נטו (NOI) שגדלה ב-11% אל מול התקופה המקבילה בשנה שעברה, מ-102 מיליון שקל ל-114 מיליון שקל.

לחברה 4 פרויקטים בהקמה בהיקף של כ-360 אלף מ"ר, מתוכם פרויקט לה גווארדיה (שלב ג') המכור ברובו לבנק פועלים ופרויקט "לנדא" בנס ציונה המושכר כולו מראש וצפוי להניב לחברה הכנסות של כ- 26.5 מיליון שקל מידי שנה.

ויתניה מדווחת על תזרים מפעילות שוטפת של כ-106 מיליון שקל מול תזרים מזומנים ששימש לפעילות שוטפת של כ-25 מיליון שקל בתקופה המקבילה. החברה מדווחת על איתנות פיננסית גבוהה - יחס הון עצמי למאזן של כ-40.2% ויחס חוב פיננסי נטו ל-CAP של כ-50.9%.

כזכור חברת ויתניה ביצעה גיוס של כ-200 מיליון שקל, ממוסדיים בינואר 2023 וזאת ללא בטחונות, במח"מ 5 ובריבית נמוכה מאוד של 2.89%. בשנה האחרונה נראה היה כי המשקיעים הביעו אמון רב בחברה. כך למשל חברת טלקאר הגדילה משמעותית את אחזקותיה בויתניה.

"הודות לפיזור הגיאוגרפי, החברה שומרת על שיעורי תפוסה גבוהים בנכסיה"

עפר זיו, מנכ"ל ויתניה: "הודות למגוון השוכרים ופיזורם הגיאוגרפי של הנכסים המניבים, החברה שומרת על שיעורי תפוסה גבוהים בנכסיה לאורך זמן. אל מול מגמות השוק הבלתי יציבות שאפיינו את שנת 2023 ואשר השפיעו על חברות נדל"ן מניב לא מעטות, ויתניה הקרינה איתנות ויציבות מתמשכים. אנו מעריכים שבשל עוגני החברה ודרך התנהלותה ימשיכו גם בשנה הבאה ביצועיה להיות אידיאליים אל מול סיכוני השוק".

"חברת "ויתניה" משלבת פעילות יזמית ואחזקת נכסים מניבים. החברה הוקמה כחברה פרטית ב-1995, והחל מה- 4 לאוגוסט 2015 נסחרות מניות החברה בבורסה לני"ע לתל אביב. החברה פועלת בישראל באופן ישיר ובאמצעות חברות בנות, חברות כלולות ושותפויות בפיתוח, ייזום, בנייה, השבחה, השכרה והפעלה של נכסים מניבים הכוללים שטחי משרדים, מסחר, חניות ובניה למגורים. בבעלות החברה כ- 200,000 מ"ר שטחי נכסים מניבים באזורי ביקוש גבוה המאופיינים בשיעורי תפוסה ממוצעים של כ-96% בממוצע רב-שנתי וכן כ-340,000 מ"ר בהליכי תכנון ופיתוח בשלבים שונים בת"א, פתח תקווה, ירושלים ונס ציונה. כמו-כן, מחזיקה החברה ב-33% ממלון הבוטיק "דריסקו" בת"א. אסטרטגיית החברה הינה רכישת מגרשים להשבחה ומימושם מעת לעת. לחברה שיתוף פעולה ייחודי עם חברת SGS, המעניקה שירותי ניהול בנייה רחבים ושירותי ניהול נכסים. שת"פ זה מקנה לחברה יתרון משמעותי בהיבט הגמישות התפעולית והביצועית, ובהוזלת עלויות הקמת הפרויקט. אלו, יחד עם ניסיון של עשרות שנים בתחום, ממקסמים את התשואה לחברה ובעלי מניותיה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully