וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסרי מנוח: עשרות משפחות יתבקשו להתפנות פעם שלישית בחצי שנה?

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 9:48

מאות מפונים השוהים בנכסיה של חברת אירוח ותיקה התבשרו כי לאחר חודשיים בהם החברה לא קיבלה פיצוי ממשרד התיירות על השירותים שניתנו - נמצאת החברה בסכנת קיום ממשית ותיאלץ לבחון את המשך אירוח המפונים | ממשרד התיירות נמסר "מדובר בדיווחים כוזבים"

תיירים מפונים בעקבות שריפות באי רודוס, יוון, 22 ביולי 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
אילוסטרציה: מפונים. למצולמים בתמונה אין קשר לכתבה/עיבוד תמונה, רויטרס

חברת אירוח ותיקה, TLV2GO, שלחה בימים האחרונים מכתב למאות המפונים שמתארחים אצלה, בו היא מבשרת כי תיאלץ לבקש מחלקם להתפנות פעם נוספת - שכן כעבור חודשיים וחצי בהם משרד התיירות לא העביר את התשלום בגין השירותים שהוענקו למפונים, "הגיעה החברה לקצה היכולת התזרימית שלה ונמצאת בסכנת קיום ממשית".

מדובר בחברה משפחתית ותיקה שהוקמה לפני כ-15 שנה על ידי שני יזמים צעירים. מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, אירחה החברה בנכסיה למעלה מ-500 גברים, נשים, ילדים, משפחות חטופים ופדויי שבי, שפונו מבתיהם בצפון ובדרום הארץ וחלקם אף הופנו אלינו באופן ישיר על ידי משרדי התיירות והביטחון.

נזכיר כי בסוף חודש פברואר הודיעו במשרד התיירות על עצירת תשלומים לבעלי דירות אירוח שלפי הטענה "דיווחו דיווחים כוזבים וקיבלו תעריף גבוה בהרבה מזכאותם בפועל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים".

"אין מנוס מלבד לקבל החלטות קשות בתקופה מורכבת זו"

במכתב שנשלח, מנכ"ל החברה כתב למאות המפונים: "מאז הודעת משרד התיירות עשיתי כל שביכולתי לקבל את התשובות המגיעות לנו - החל מפנייה לגורמים בכירים במשרד התיירות, פניות חוזרות ונשנות, הפעלת התקשורת ואפילו עזרה אישית מכם, אך ללא הצלחה. החל מתאריך 15.1.2024 מממנת החברה מכיסה הפרטי את השהות והשירות של כ-300 מפונים בכל בנייני החברה. עלויות האירוח מסתכמות במילוני שקלים שהוזרמו באופן פרטי וללא כל סיוע מהרשויות או מארגונים פרטיים אחרים. כיום, לאחר חודשיים וחצי ללא תשלום בגין השירותים שהוענקו, הגיעה החברה לקצה היכולת התזרימית שלה והיא נמצאת בסכנת קיום ממשית".

"לצערי ועל אף כל המאמצים העילאיים, משרד התיירות ממשיך לעכב את התשלום המגיע לנו, ונמנע ממתן תשובות ישירות או עקיפות בגין סטטוס הביקורת שעליה הכריז בתאריך 12.03.2024. כחלק מבירור הסיווג, הגשנו באופן מפורט ומקיף אסמכתאות לכל הדרישות שעלו מכלל הגורמים במשרד התיירות, בנוסף לביקורת פרונטלית שבוצעה בכל הנכסים שלנו. אולם, מאז חלפו למעלה משבועיים ומשרד התיירות ממשיך להתנהל באטימות ובחוסר רגישות, הן כלפינו באופן ישיר והן כלפיכם באופן עקיף. אפילו בקשתנו לקבלת מקדמה שתצליח להעניק לנו את מעט האוויר התזרימי שנדרש בכדי לשרוד ולאפשר לכם להישאר ביחידות האירוח של החברה, נותרה ללא מענה ולכן אין מנוס מלבד לקבל החלטות קשות בתקופה מורכבת זו".

"בתור המנכ"ל והבעלים של החברה, אני מבטיח לכם, כי עשיתי ועודני עושה כל שביכולתי בכדי למנוע את סיום האירוח של כלל המשפחות שפונו על ידי המדינה במסגרת מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, על מנת להימנע מפשיטת רגל ופיטורים של 40 עובדים, משרד התיירות לא הותיר בידי ברירה מלבד לבצע הערכת מצב מעמיקה תוך מיפוי האורחים השוהים ביחידות האירוח של החברה על מנת לאפשר הכנסות מיידיות ולהימנע מהגרוע מכל. בימים הקרובים, אנו ניצור קשר באופן אישי ופרטני עם חלקכם ובצער וקושי עצום, ייתכן ונאלץ לסיים את תקופת האירוח של חלקכם במסגרת פינוי מלחמת חרבות ברזל".

"מדובר בדיווחים כוזבים, לכל מפונה יימצא פתרון"

במשרד התיירות טענו בתחילת חודש מרץ כי מדובר בדיווחים כוזבים שנעצרו, וכי יימצא פתרון לכל אדם שיפונה מאותם חדרים. מהמשרד נמסר כי "לאחרונה ערך משרד התיירות בקרה על דיווחי החברות לגבי סוג מתקן האירוח שהוצהר עליו וממנו נגזר תעריף התשלום. בחלק מהמקרים עלה חשד כבד, כי חברות דיווחו דיווחים כוזבים וקיבלו תעריף גבוה בהרבה מזכאותן בפועל. מדובר בפערים שמגיעים לעשרות מיליוני שקלים מכספי ציבור".

"על כן, המשרד הקפיא את התשלום לחברות אלה ובמקביל האריך את ההתקשרות עמן בחודש נוסף (עד לסוף מרץ) כאשר התשלום יבוצע בתעריף בהתאם לממצאים בסיום הבירור. יצוין כי אין מחסור בחדרים או בדירות אירוח ולכל מפונה יימצא פתרון. ככל שהתקבלו הודעות פינוי, אנו קוראים למפונים ליצור קשר עם חמ"ל המשרד ולקבל חלופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully