וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה לא פגעה ברני צים: דווקא ברבעון הרביעי - זינוק חד ברווח הנקי

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 16:34

חברת רני צים מרכזי קניות מדווחת על המשך צמיחה: רשמה ברבעון הרביעי לשנת 2023 זינוק של כ-73.5% ברווח הנקי לכ-32.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022

קניון ים המלח. חברת רני צים,
קניון ים המלח, רני צים/חברת רני צים

חברת 'רני צים מרכזי קניות' פרסמה את הדוח התקופתי ותוצאותיה הכספיות לשנת 2023. מהדוח עולה כי החברה רשמה ברבעון הרביעי לשנת 2023 זינוק של כ-73.5% ברווח הנקי לכ-32.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022.

לדברי החברה, השינוי נובע בעיקר מהגידול בעליית ערך נדל"ן להשקעה ברבעון לעומת השנה הקודמת, וכן מעלייה בסעיף חלק הקבוצה ברווחי חברות המטופלות לפי שיטת שווי מאזני, נטו.

כמו כן, החברה מציינת כי נכון ליום 31 בדצמבר 2023, כלל המרכזים המסחריים של החברה פעילים באופן מלא ללא הגבלות הנובעות מהמלחמה. בנוסף, ניתנו הקלות נקודתיות בתשלום שכ"ד על פי בקשות השוכרים.

עיקרי התוצאות לשנת 2023:

• הכנסות החברה צמחו בכ-18.5% לכ-113.4 מיליון שקל, לעומת כ-95.7 מיליון שקל בשנת 2022. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לפתיחתם של המרכזים החדשים גני תקווה, טירה וכפר סבא, וכן מההתחזקות המתמשכת של המרכזים הקיימים.

• ה-NOI עלה בכ-16.6% לכ-84.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-72.3 מיליון שקל בשנה הקודמת. ה-NOI מנכסים זהים עלה בשנת 2023 בכ-33.6% ביחס לשנת 2022. הגידול נובע מהמשך השבחת הנכסים הפעילים והאמון של השוכרים הן במרכזי הקניות והן בחברה.

• ה-FFO של החברה לפי גישת ההנהלה הסתכם לכ-16.5 מיליון שקל, לעומת סך של כ-26.6 מיליון שקל ב-2022. הירידה נובעת בעיקר מעליה בהוצאות המימון של החברה כתוצאה מעליה בהיקף ההלוואות, עליה בשיעורי הריבית והמדד.

• החברה רשמה בשנת 2023 עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-149.5 מיליון שקל, לעומת כ-95.7 מיליון שקל בשנת 2022. עליית הערך בשנת 2023 מיוחסת בעיקר לשערוך פרויקטים פעילים המצביע על השבחת הנכסים וגידול ברווחיות הקיימת והצפויה מהנכסים הפעילים וכן לשערוך נכסים אשר בהקמה ותכנון.

• החברה רשמה רווח נקי בשנת 2023 של כ-86.9 מיליון שקל, עלייה של כ-8.6% לעומת רווח של כ-80 מיליון שקל בשנת 2022.

עיקרי התוצאות לרבעון הרביעי לשנת 2023:

• הכנסות החברה ברבעון הסתכמו לכ-25.4 מיליון שקל, לעומת כ-26.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2022. השינוי נובע בעיקר מירידה בהכנסות מפרויקטים אשר בשלבי השבחה.

• החברה רשמה ברבעון הרביעי לשנת 2023 עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-53.9 מיליון שקל, לעומת כ-29.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. עליית הערך ברבעון נובעת בעיקר משערוך פרויקטים פעילים, בין היתר גני תקוה, ראש העין ומעלות וכן משערוך נכסים אשר בהקמה ותכנון.

• החברה רשמה ברבעון הרביעי לשנת 2023 זינוק של כ-73.5% ברווח הנקי לכ-32.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022. השינוי נובע בעיקר מהגידול בעליית ערך נדל"ן להשקעה ברבעון לעומת השנה הקודמת, וכן מעלייה בסעיף חלק הקבוצה ברווחי חברות המטופלות לפי שיטת שווי מאזני, נטו.

• חברת מגידו שלפי שעה נמצאת בשליטה משותפת עם יגאל קרני (עד להשלמת שלב ב' של העסקה), מציגה מתחילת השנה היקף מכירות משמעותי של 151 יח"ד. החברה מקדמת כיום 15 פרויקטים ברחבי הארץ, מרביתם בפריפריה. לחברה צבר בהיקף של כ-1,900 יח"ד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

השפעת מלחמת חרבות ברזל:

• בימים הראשונים שלאחר ה-7 באוקטובר 2023 פעלו המתחמים המסחריים של החברה באופן חלקי, כאשר שיעורי פתיחת בתי העסק במרכזי צים אורבן (גני תקווה, כפר סבא, מעלות, ערד ובית שאן) עמדו בין 60% ל-70%, למעט מרכז צים אורבן בנתיבות (אשר לחברה זכויות בו בשיעור של 50%), אשר מרבית בתי העסק בו היו סגורים, למעט חנויות המוגדרות "כחיוניות", וזאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף בנושא.

• שיעור פתיחת בתי העסק במרכזי SEVEN (אום אל פאחם, ירכא, טירה) וכן נוף הגליל היה מלא, למעט ביומיים הראשונים שלאחר תחילת המלחמה. החל מתחילת חודש נובמבר 2023 ונכון למועד הדוח על המצב הכספי, נפתחו כלל החנויות במתחמי צים אורבן ו-SEVEN, (מתחם נתיבות, החל מהמחצית השנייה של חודש נובמבר 2023). למועד אישור הדוחות הכספיים ליום 31 בדצמבר 2023, כלל המרכזים המסחריים של החברה פעילים באופן מלא ללא הגבלות הנובעות מהמלחמה. נכון למועד זה ניתנו הקלות נקודתיות בתשלום שכ"ד על פי בקשות השוכרים שנבחנות כל אחת לגופה.

• שיעור התפוסה הממוצע בנכסי החברה מקורב ל-100% (בנטרול הנכסים בנוף הגליל וים המלח, הנמצאים בשלבי השבחה).

"שלוש השנים הקרובות יהוו קפיצת מדרגה של ממש"

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "אנחנו מסכמים את שנת 2023 עם תוצאות חזקות והמשך צמיחה בפעילות. הנתונים הללו מבטאים את עוצמת הקבוצה ואסטרטגיית הפעילות שבה אנו מתמקדים. השנה החולפת הייתה שנה מאתגרת ומורכבת, לאור סביבת הריבית הגבוהה ובעקבות המלחמה שפרצה ברבעון הרביעי. אל מול אתגרים אלו, מרכזי המסחר שלנו, המאופיינים בצריכה בסיסית, תמהיל מהודק, עומס שכ"ד נמוך ומיקומים אטרקטיביים עם תחרות נמוכה וביקושים גבוהים, הציגו איתנות רבה שהתבטאה בהמשך צמיחה בנתונים התפעוליים. אנו פועלים למקד את פעילות רני צים בנדל"ן המניב בו פיתחנו לאורך השנים מומחיות ייחודית ומקצועיות חסרת פשרות. לחברה פרויקטים הנמצאים בתהליכי פיתוח והשבחה, שעשויים להניב לנו במהלך השנתיים הקרובות עודפי הון בהיקפים משמעותיים. אנחנו מאמינים בכלכלה הישראלית, בחוסן הישראלי וביכולתה של המדינה להתאושש ולפרוץ לגבהים חדשים. מתוך ראייה זו אנו פועלים לפתח את החברה ואת הארץ, מצפון ועד דרום. בעת הזו אנו שולחים חיזוקים לכוחות הביטחון, מייחלים לימים שקטים ולשובם של כל החטופים לביתם".

אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "החברה מתמקדת בנדל"ן מסחרי ובמרכזי הקניות, בהם אנו מתמחים ואנו בוחרים להעמיק מומחיות זאת ולפתח אותה ואנו נפעל למימוש נכסים שאינם בפעילות הליבה. על אף מורכבותה ואתגריה של השנה החולפת, החברה צמחה והתפתחה במגוון אופנים ופעילויות. במהלך 2023 השקנו בהצלחה גדולה את המרכז המסחרי החדש בטייבה אשר מצוי בתפוסה גבוהה, תוך פדיונות גבוהים וכן את שלב ב' בפרויקט בכפ"ס והמשכנו להשביח את המרכזים הקיימים כפי שאנו עושים שנה אחר שנה ביצירתיות ועבודה קשה. בסה"כ אנחנו מחזיקים כיום ב-12 מרכזים מסחריים פעילים בתפוסה ממוצעת של קרוב ל-100%, בניטרול המרכזים בים המלח ונוף הגליל, שנמצאים בשלבי ארגון מחדש והשבחה ואנו רואים בהם פוטנציאל עסקי רב ואפשרות להצפת ערך. בשנת 2024 אנו צפויים להשיק את המרכזים המסחריים ברהט ובטמרה שצפויים להגדיל את ה NOI של החברה, וכן את חוות השרתים בכפר סבא אשר צפויה להיפתח בסוף השנה. ב-2025 אנחנו צפויים לפתוח את המרכזים המסחריים בבקעת אונו, כפ"ס שלב ג', שלב ב' ברהט ושדרת הקניות באום אל פחם. מגמה זו צפויה להימשך גם ב-2026. בהסתכלות קדימה, שלוש השנים הקרובות יהוו קפיצת מדרגה של ממש בהיקפי הפעילות של החברה ובהתאמה, ביצירת הערך למשקיעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully