וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון לעזתים? עיירה איטלקית מציעה בתים ב-1 אירו, ולא מוצאת קונים

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 12:51

עיירה עתיקה במרכז איטליה, שעה נסיעה מרומא, אימצה לאחרונה תכנית להפחת חיים חדשים והציעה בתים בעלות מגוחכת של אירו אחד בלבד - למי שירצה להשתקע בה. עם זאת, הקונים עדיין לא באים, וזה לא בגלל שהם לא רוצים. מה הסיבה?

העיירה האיטלקית פטריקה. Comune di Patrica, אתר רשמי
העיירה האיטלקית פטריקה/אתר רשמי, Comune di Patrica

העיר האיטלקית - פטריקה (Patrica), שממוקמת במרכז איטליה, שעה נסיעה בלבד מרומא, מציעה למכירה בתים היסטוריים בעלות של אירו אחד בלבד, ועדיין לא מצליחה למצוא עבורם קונים.

המחיר המגוחך של הבתים הוא חלק מדובר בתכנית להפחת חיים חדשים בעיר העתיקה שהוקמה בימי הביניים, ונאבקת כבר שנים ארוכות עם הגירה שלילית משמעותית. כאמור, הנכסים הנטושים מוצעים ב-1 אירו בלבד למי שמוכן לגור בנכס ולשפץ אותו.

נדגיש כי למרות שנוצרת תחושה כזו, אין מדובר בהזדמנות חד פעמית ויוצאת דופן. מדובר ב"טרנד" שגרר עניין רב באיטליה ובאירופה בכלל. בשנים האחרונות עשרות נכסים נטושים נמכרו ב-1 אירו, רובם בערים כמו מוסומלי (Mussomeli) בסיציליה וזונגולי (Zungoli) בקמפניה, שהפכו ויראליות והצליחו למשוך אליהן זרים ומקומיים שמשתוקקים לחיות את החלום האיטלקי ולהחיות את ההיסטוריה - בין היתר, גם מפורסמים כמו כוכבת "הסופרנוס" ו-"החברים הטובים", לוריין בראקו, שרכשה בית בשווי יורו אחד בלבד בעיירה איטלקית אחרת בסיציליה, בשם Sambuca di Sicilia. נזכיר כי אחד התנאים לרכישת הנכסים בעלות הזו הוא להתגורר בנכס ולשפץ אותו.

העיירה האיטלקית פטריקה. Comune di Patrica, אתר רשמי
העיירה האיטלקית פטריקה/אתר רשמי, Comune di Patrica

עם זאת, בעוד שהקמפיין כאמור הצליח בעיירות אחרות כאמור, העיירה פטריקה, המאכלסת כיום כ-3,000 תושבים, כמעט ולא הצליחה למכור נכסים, על אף העלות הנמוכה. כך, לפי הניו יורק פוסט, שפרסמה את הכתבה, מתוך 40 בתי המגורים שמוצעים ב-1 אירו, רק שניים הצליחו להימכר עד כה.

הסיבה העיקרית לכך היא שעל פי החוק האיטלקי המכירה מצריכה אישור מהבעלים של הנכסים, שרבים מהם עזבו את בתיהם בתחילת המאה ה-19, ולא מצליחים למצוא את יורשיהם. הדבר הופך את התהליך למסובך ואף לכמעט בלתי אפשרי, וכעת, לפי דברי ראש העיר, מנסים למצוא פתרון ולהחיות את העיירה ההיסטורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully