וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשוואה התקלקלה? הביקוש לדירות להשכרה עולה, והמחירים ממשיכים לרדת

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 14:22

מדד נתוני השכירות לחודש פברואר מציג: למרות שחלה ירידה חדה בהיצע הדירות להשכרה בין ינואר לפברואר 2024, חלה התייצבות במחירי הדירות להשכרה ברחבי הארץ, עם תנודות מתונות. תל אביב מסכמת ירידה של 5% במחיר השכירות הממוצע לאורך 12 חודשים

זוג צעיר עובר דירה. ShutterStock
זוג צעיר עובר דירה/ShutterStock

כמה זמן זה יימשך? בזמן שחלה ירידה חדה של 18.4% בהיצע הדירות להשכרה בישראל בחודש אחד בלבד, בין החודשים ינואר לפברואר 2024 - נראה כי מחירי השכירויות ממשיכים להיות יציבים ואף, בניגוד לטבע של השוק, מסתמנת ירידות בערים גדולות ומרכזיות כמו תל אביב, הרצליה, חולון, אשדוד ונתניה. כך, עולה מדוח שמפרסמת חברת WeCheck המתמחה בשוק השכירות בישראל, ומנתח את נתוני שוק השכירות בישראל נכון לחודש פברואר 2024.

כאמור, ירידות המחירים הגדולות היו בערים תל אביב (4.7%); הרצליה (4%); אשדוד (2.7%); חולון ונתניה עם ירידה זהה של 1.6% כל אחת. מנגד, בעיר ירושלים עלו מחירי השכירות ב-4.5% ובחיפה ב-3.5%. ברמה הארצית חלה ירידה כוללת של 0.9% בממוצע מחירי הדיור, לעומת פברואר אשתקד.

למרות הירידות, מהדוח עולה כי גם בחודש פברואר שיאניות מחירי השכירויות מקרב הערים הגדולות הן תל אביב, הרצליה וירושלים; בתחתית הרשימה נמצאות באר שבע, חיפה ואשקלון; העיר עם ההתייקרות החדה ביותר היא באר שבע, שרשמה עלייה של 2.8% במחיר השכירות הממוצע בחודש אחד.

"אנחנו בדרך לקיץ קשה לשוכרים"

מנכ"ל WeCheck, רמי רונן: "לאחר מספר חודשים של עליה בהיצע הדירות אנחנו רואים היפוך מגמה מחודש ינואר עם ירידה בהיצע הדירות המוצעות להשכרה שעומד על כ-18% בממוצע, כאשר בתל אביב יש ירידה שקרובה ל-20%. למרות זאת, היצע הדירות להשכרה גדל בהשוואה לפברואר אשתקד, עם פערים דו ספרתיים חדים בערים הגדולות. בתל אביב לדוגמה, היצע הדירות להשכרה ירד בין חודש ינואר לפברואר, אך קפץ בשיעור של כ-44% בהשוואה תקופה במקבילה אשתקד".

"לאחר תקופה של ירידות מחירים ממושכות מחודש לחודש, חודש פברואר מתאפיין בירידת מחירים מתונה יותר של פחות מאחוז ברמה הארצית. במבט קדימה, אנו צופים שהמחירים ישמרו על מגמת יציבות עם נטייה לעליות מחירים אשר תגברנה לקראת חודשי הקיץ. אנחנו מניחים שגם ההיצע יקטן, מה שייצור קיץ יותר קשה לשוכרים, זאת בהנחה וישראל לא תיכנס למערכה אזורית משמעותית בלבנון, שתשנה מהיסוד את התנהגות השוק".

חברת הפינטק WeCheck המתמחה בשוק הנדל"ן, השכירות והמשכנתאות, מפרסמת את נתוני שוק השכירות בישראל נכון לחודש פברואר 2024. הנתונים מבוססים על מידע אמת מעשרות אלפי דירות ברחבי הארץ ומבוסס על מחירי חוזי השכירות הסופיים בהן. הנתונים מתעדכנים מדי חודש וזמינים גם במערכת RentAI, המציגה נתונים שכירות עדכניים ברחבי הארץ עד לרזולציה של שכונות ורחובות.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully