וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בחיפה: שכונה חדשה תציע מאות דירות לאורך החוף

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 16:12

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את הקמת השכונה החדשה על שטחו של בסיס ההדרכה של חיל הים בבת גלים בחיפה. השכונה תציע מגורים, מסחר ותעסוקה, מבני ציבור וטיילת לאורך החוף

הדמיה: תוכנית 'בת גלים' בחיפה. דרמן ורבקל אדריכלות,
הדמיה: תוכנית 'בת גלים' בחיפה/דרמן ורבקל אדריכלות

חולמים לגור ליד הים? יש לנו בשורה בשבילכם: תכנית הענק של רשות מקרקעי ישראל ועיריית חיפה להקמת שכונת מגורים לאורך חוף הים בבת גלים יוצאת לדרך, לאחר שאושרה בוועדה המחוזית.

התוכנית עוסקת בהקמת שכונת מגורים חופית תיירותית בת כ-1,300 יחידות דיור במקום בסיס ההדרכה של חיל הים המתפנה בשכונת בת גלים בחיפה, ומתפרשת על כ-162 דונם. התוכנית תיפתח חזית ים עירונית ותוקם שכונת מגורים בעירוב שימושים עם כ-13,300 מ"ר למסחר ותעסוקה, ביה"ס, גני ילדים, פארק חופי חדש וטיילת רציפה לאורך רצועת החוף של חיפה.

מתוך 1,300 יחידות הדיור, התכנית כוללת כ-200 חדרי מלון וכ-250 יחידות דיור מוגן. הבנייה תהיה מדורגת: בנייה מרקמית של מבני מגורים בני 7-4 קומות בממשק עם שכונת בת גלים המשתלבים בבינוי הקיים ועד לבנייה גבוהה של 22 ו-25 קומות בממשק עם מתחם 'רמב"ם' וביה"ס לרפואה ממזרח.

מפה בת גלים. מדלן,
מפה בת גלים/מדלן

התכנית מציעה הקמת שכונת מגורים בעירוב שימושים בין שכונת בת גלים הוותיקה לשטח ביה"ח 'רמב"ם', וכוללת התחדשות עירונית של השכונה הקיימת ופיתוחה. התוכנית ממוקמת בשכונת בת גלים ברצף עם חזית הים העירונית של חיפה והמשכו של רציף 'אהרון רוזנפלד' וגבולותיה הם קו החוף מצפון, רח' עפרון ומתחם ביה"ח 'רמב"ם' ממזרח, רח' העלייה השנייה מדרום ורח' שרל לוץ ממערב.

ייחודה של התוכנית הוא בתשתית עירונית חדשנית בעירוב שימושים ותכנון הממזג בין העיר והים. רשת הרחובות החדשה תיפתח את המבט אל הים, התנועה והמעבר לחוף, תמשיך את מערך הרחובות הקיימים בשכונת בת גלים ממערב למזרח והטיילת ותייצר קישוריות מדרום העיר לקו המים. תשתית הרחובות מוטת להולכי רגל, אופניים ותחבורה ציבורית ומציעה חיבור במרחק הליכה לצירי תחבורה ותחבורה ציבורית ראשיים (כ-200 מ' מתחנת הרכבת, כ-350 מ' משד' ההגנה-כביש 4 וציר המטרונית העובר ברח' העלייה השנייה) ולשכונות קרית אליעזר וקרית אליהו המתחדשות.

מרבית המבנים הצבאיים בשטחה ייהרסו ובמקומם תוקם השכונה החדשה, למעט מבנים חדשים שישרתו את הציבור הרחב בעתיד. מספר צריפים מנדטוריים השוכנים בתוכנית מיועדים לשימור כמבנים היסטוריים של הבסיס הצבאי שהוקם במקום עוד מתקופת המנדט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"בשורה של ממש לעיר חיפה"

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על ההחלטה לאשר את התכנית וציינה כי "השכונה החדשה שתוקם עם חזית לים כוללת 1,300 יח"ד בתמהיל מגוון וכן עירוב שימושי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים וטיילת חוף. המתחם מהווה דוגמא לניצול קרקע מיטבי ויחבר בין שכונת בת גלים הוותיקה, בית החולים רמב"ם וחוף הים בעזרת תשתית רחובות מוטת הליכה ותחבורה ציבורית ענפה".

יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, רותי שורץ: "התכנית מאפשרת את פינוי המחנה הצבאי בשכונת בת גלים ומציעה את פתיחת השכונה אל רצועת הים תוך יצירת מרחב עירוני חי ותוסס עם עירוב שימושים ציבוריים ומסחריים ראוי".

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "מדובר בתוכנית המהווה בשורה של ממש לעיר חיפה שתאפשר להקים שכונת מגורים איכותית לצד הארכה והרחבה משמעותית של חזית הים העירונית לטובת כלל תושבי העיר והאזור. השכונה תהנה מקרבה למוסדות ציבור נרחבים, שטחים ציבוריים פתוחים ונגישות לתחבורה ציבורית איכותית לאור קרבתה לקווי הרכבת והמטרונית העוברים במקום".

התוכנית תוכננה ע"י משרד 'דרמן ורבקל אדריכלות', ניהול הפרויקט ע"י 'א. הורוביץ מהנדסים' בשיתוף עם ניר בן סימון - מתכנן מרחב חיפה ברשות מקרקעי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully