וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתנצלת: האם השכונה שנבנית בעכו תצליח למשוך אוכלוסייה חדשה?

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 14:04

למרות שלאחרונה הפך מקובל להסתיר את שם העיר בשיווק שכונות חדשות, כדי שלא תזוהה עם העיר לה היא שייכת - הרובע החדש בעכו, שקיבל את השם שערי העיר עכו, בטוח ביכולותיו למשוך אוכלוסייה חדשה. האם שיווק השכונה יצליח בכל זאת?

תמונת הדמיה של השכונה 'שערי עכו'. יח"צ,
תמונת הדמיה של השכונה 'שערי עכו'/יח"צ

את נפוליאון זה לא היה מפחיד: בימים אלה נמצאים בעיצומן העבודות לפיתוח רובע המגורים החדש בעיר עכו. בשונה מפרויקטים גדולים חדשים בערים אחרות בארץ, כמו לוד, אור עקיבא ועוד, בהן מתוכנן רובע מגורים חדש המשווק על ידי המדינה כרובע נבדל מהעיר במטרה למשוך אוכלוסייה חדשה, (כך היה המיתוג של אור ים ששייכת לאור עקיבא, או אחיסמך ששייכת ללוד) - השכונה החדשה בעכו לא "מסתירה" מהיכן היא באה.

למרות שהעיר עכו סובלת גם היא מהגירה שלילית בשנים האחרונות, בדומה לערים הנ"ל, החליטו בעכו לקרוא לשכונה החדשה "שערי העיר עכו". ככה, בפנים. האם שיווק השכונה יצליח או שמא השם "עכו" בכותרת יפחיד רוכשים חדשים מלהגיע אליה?

ניקח כמקרה בוחן את הפרויקט של קבוצת שובל, שבונה בשכונה והחליטה גם היא שלא להסתיר את העובדה שמדובר בעכו, כאשר קראה לפרויקט שלה "פארק צמרת עכו". לפני כחודש החלה הקבוצה את שלב הפריסייל לפרויקט החדש בשכונה שנבנית. 110 דירות כבר נמכרו, והביקוש, לדברי קבוצת שובל - גבוה. לדברי ישי רוט, משנה למנכ"ל קבוצת שובל, "מהתרשמותנו מהרוכשים עד כה ניתן לומר כי לא מעט מהם הם משפרי דיור מאזורי קו העימות. הם מבקשים לקנות דירות באיזור המרוחק במקצת מקו העימות, אך בקרבה לסביבת החיים שלהם, ולשמר את הזכאות להנחה במיסים".

רובע הייטק, הטבת מס ופארקים ירוקים: הכירו את שערי העיר עכו

בשנת 2017, נחתם הסכם גג בין עיריית עכו, משרד השיכון והבינוי ומשרד האוצר, לבניית 17,780 יחידות דיור חדשות, בשטח של 3463 דונמים.

השכונה שכבר מצויה בפיתוח צפויה לאכלס כ-30 אלף תושבים חדשים ב-8,000 יחידות דיור ותכיל גם כ-380 דונם של אזור תעשייה, תעסוקה ומסחר. מתוך 8,000 יחידות הדיור שעתידות להיבנות, 2,000 יחידות כבר שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל. תושבי עכו הקיימים והחדשים, ייהנו מהטבת המס החדשה שעומדת על 12% ותקרת הכנסה של 168 אלף שקל.

השכונה תתוכנן על פי עקרונות הקיימות ועתידה להיות שכונה ירוקה. כך למשל תשולב בשכונה טיילת עירונית ירוקה המשלבת בתוכה את נתיב הזרימה של נחל עכו. בנוסף, יוקצו שטחים ירוקים רבים, פארקים, מוסדות ציבור וקהילה, גני ילדים ובתי ספר לטובת התושבים. כך יבנו בשכונה 3 בתי ספר מקיפים ו 6 בתי ספר יסודיים.

פארק צמרת עכו: הפרויקט של קבוצת שובל בשערי עכו. אתר קבוצת שובל, אתר רשמי
פארק צמרת עכו: הפרויקט של קבוצת שובל בשערי עכו/אתר רשמי, אתר קבוצת שובל

מבחינת תעסוקה מתוכנן לקום ברובע פארק הייטק. עד כה שווקו בהצלחה 2000 יחידות מגורים ברובע. מדובר ברובע מגורים חדיש ששייך מוניציפלית לעיר עכו אבל יתנהל באופן עצמאי לגמרי מכל הבחינות. הרובע בנוי ממזרח לכביש 4 אך במרחק של 10 דקות נסיעה מחוף הים.

מבחינת נגישות תחבורתית, הרובע בנוי על צומת דרכים ארצית. קרבה לתחנת רכבת, כביש 4, כביש עכו צפת. מבחינה תחבורתית בנוסף למערכת הכבישים שעוטפת את רובע המגורים החדש, וחיבורים לכביש 4 ולכביש 85. בנוסף למערכת הכבישים שעוטפת את רובע המגורים החדש, הוא ייהנה מחיבור של תחנת רכבת חדשה בשכונה שתחבר את אזור הגליל עם מרכז הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully