וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,000 דירות: אלפי תושבים חדשים בדרך למועצה המקומית הקטנה בכרמל

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 9:02

בשורה למגזר הערבי: אושרה התכנית של רשות מקרקעי ישראל להרחבת היישוב פרדיס, השוכן במורדות המערביים של רכס הכרמל. התכנית כוללת הקמה של שתי שכונות חדשות בצפון מזרח ודרום מזרח היישוב עם כ-1,000 דירות חדשות סה"כ

צבע לקראת הבחירות בפרידיס. ראובן קסטרו
המועצה המקומית פרדיס/ראובן קסטרו

התכנית להרחבת המועצה המקומית פרדיס, שקידמה רשות מקרקעי ישראל, הוחלטה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה. התכנית כוללת הקמה של 976 דירות סה"כ בשתי שכונות מגורים חדשות.

על פי התכנית, שכונות המגורים החדשות יוקמו בצפון מזרח ובדרום מזרח הישוב כהשלמה לשכונה המזרחית אשר בהקמה, ומתפרסת על שטח של כ-226 דונם. התוכנית כוללת תמהיל דיור מגוון בהיקף כ-976 יח"ד בצפיפות ממוצעת של כ-10 יח"ד לדונם, מתוכן כ-186 'דיוריות' ו-232 דירות קטנות. במסגרתה, מוצעים מגרשי מגורים של 600-800 מ"ר עם 6-8 יח"ד למגרש כאשר המתחם הצפוני יכלול 544 יח"ד, מבני ציבור ובהם ביה"ס יסודי ומבני ציבור משולבים בשטחי מסחר והמתחם הדרומי יכלול כ-432 יח"ד לצד מבני ציבור קטנים.

הדמיה: התכנית להרחבת המועצה המקומית פרדיס. יח"צ,
הדמיה: התכנית להרחבת המועצה המקומית פרדיס/יח"צ

מלבד מגורים, התוכנית מייעדת שטחים למוסדות ומבני ציבור (כ-18,000), מסחר משולב במוסדות ומבני ציבור (כ-2,400 מ"ר), תשתית דרכים (כ-54 דונם), שטח ציבורי פתוח (כ-36 דונם), יער (כ-5 דונם), וכן שטחים פתוחים (כ-12 דונם).

ניר בן סימון, מתכנן מרחב חיפה ברשות מקרקעי ישראל בירך על ההחלטה להפקיד את התכנית שהוכנה בשיתוף עם המועצה המקומית פרדיס, וציין כי "בפרדיס יוקמו שתי שכונות חדשות ואיכותיות שיוסיפו 976 יחידות דיור בתמהיל מגוון ובצפיפות של 10 יח"ד לדונם, שישולבו בשטחי מסחר ומבני ציבור וישמרו את השטחים הפתוחים בסביבתן".

הפרויקט תוכנן ע"י צוות בראשות ד"ר תמי בליברג מחברת "יעד אדריכלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully