וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדרשים להנגיש את ביתכם בעקבות המלחמה? יש דרך לממן את זה

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 15:25

בימים אלו מאות נפגעי מלחמה שנהפכו סיעודיים ומשפחותיהם נדרשים להתאים את סביבת המגורים למצב החדש ולהנגיש את ביתם, תהליך שעלול להגיע לסכומי כסף רבים. איך ניתן לקבל מימון לצורך ההנגשה? עו"ד אייל פייפר מסביר

מרותק לכיסא גלגלים. ShutterStock
מרותק לכיסא גלגלים/ShutterStock

אחת התופעות המעניינות בחודשים האחרונים, מאז תחילת המלחמה, היא שיעורם הגבוה במיוחד של אלו המבקשים להנגיש את בתיהם בימים אלו לאנשים עם מוגבלויות ואזרחים ותיקים, קרובי משפחה שפונו מאזורי הקרבות. רובם מבקשים להנגיש את ביתם בשל אירוח קרובי משפחה סיעודיים שפונו מביתם בעקבות המלחמה.

התאמת סביבת המגורים לצרכיו של אדם סיעודי, נעשית באמצעות מספר פעולות הנגשה שהיקפן נקבע על פי מצבו הבריאותי והסיעודי כאחד ובהתאם ליכולותיו התפקודיות. בין יתר הפעולות הנחוצות: התקנת ציוד תומך באמבטיה ובחדרי הנוחיות, התקנת מעקות בטיחות ואחיזה במקומות שונים בשטח הבית/דירה, התקנת מעלון בבתים פרטיים דו קומתיים, הרחבת משקופים ומפתחי כניסה לחדרים במקרים בהם מדובר בחולה סיעודי הנדרש לניידות בכיסא גלגלים, התקנת לחצן מצוקה ועוד.

"מזה חמישה חודשים שמשרדי מבצע ראיונות של מאות נפגעי פעולות איבה, אשר הושפעו באופן ישיר או עקיף מאירועי ה-7 באוקטובר, ומבקשים לבחון מיצוי זכויות על רקע האירועים הקשים והשלכותיהם", אומר עו"ד אייל פייפר ממשרד עורכי הדין פייפר-כהן, המתמחה בטיפול בתביעות סיעוד שנדחו.

צאו לתבוע סיעוד למימון ההנגשה

לדבריו, "פונים רבים מספרים לי על מצוקה אמיתית, כאשר למשפחתם אין את האמצעים להנגיש את מרחב המגורים עבור קרוביהם שכן הנגשת מבנה קיים אינה אירוע פשוט, ודורשת אנשי מקצוע, תכנון וביצוע קפדניים ויקרים. ניתן להניח כי מדד המחירים רק יעלה לאחר המלחמה, ומי שאין לו את המשאבים כעת, יתקשה אף יותר לאחר סיום הקרבות".

אז מה ניתן לעשות? עו"ד פייפר מסביר כי "לרוב תושבי ישראל ביטוח סיעודי במסגרתו משלמים פרמיה חודשית בתמורה להתחייבות של חברת הביטוח להעניק גמלה חודשית במקרה ויגיע למצב סיעודי. עלויות ההנגשה מהוות חלק בלתי נפרד מהעלויות הכספיות הנלוות לטיפול הסיעודי, ולכן, הן ממומנות בחלקן או במלואן באמצעות הזכויות הביטוחיות העומדות לרשותכם במקרים בהם הטיפול הסיעודי מוענק לחולה בביתו ו/או במקום בו מתגורר".

קיימים שני סוגים של פוליסות ביטוח סיעודי: פוליסת ביטוח סיעוד קבוצתית מטעם קופת החולים - כל קופת חולים התקשרה בהסכם עם חברת ביטוח אחרת, כדי להעניק לחברי הקופה ביטוח סיעודי שתנאיו אחידים וכל עמית זכאי לבחור האם ברצונו להצטרף או לא.

לצידה יש פוליסת ביטוח סיעוד פרטית, שנרכשת באופן ישיר מחברת הביטוח - זהו חוזה בין אדם פרטי לחברת ביטוח, התקף לכל אורך חיי המבוטח וכל עוד הוא משלם את הפרמיה. כל מבוטח יכול לבחור פוליסה בהתאם לצרכיו ולהעדפותיו. הפוליסות הפרטיות השונות נבדלות זו מזו בסכום התגמול החודשי, בתקופת קבלת התגמול, בתקופת ההמתנה ובתנאים נוספים לזכאות לקבלת גמלה. גשו לחברת הביטוח המבטחת את קופת החולים בה אתם חברים, שם יש לכם פוליסה סיעודית ודרשו קצבה לטובת הנגשת הבית.

עו"ד אייל פייפר מסכם: "למדנו כבר כי המציאות הארץ ישראלית אינה צפויה ומוטב להתכונן לימים מאתגרים - לכו לממש את הזכויות, או זה הזמן לממש את הזכויות שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully