וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן, ברמת גן: והזוכה במגדל החדש היפה ביותר במזרח התיכון הוא...

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 14:52

עם כל הכבוד לדובאי ומגדליה: הזוכה בתואר 'המגדל החדש היפה ביותר במזרח התיכון ואפריקה' נמצא כאן אצלנו ברמת גן וכולכם מכירים אותו ומתפלאים ממנו. באיזה מגדל מדובר?

מגדל ONE רמת גן. עמוד הפייסבוק של כרמל שאמה הכהן, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מגדל ONE רמת גן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עמוד הפייסבוק של כרמל שאמה הכהן

תמיד ידענו, עכשיו זה רשמי: מגדל ONE מרמת גן ("מגדל הקוביות") נבחר למגדל החדש היפה ביותר במזרח התיכון ואפריקה מטעם הארגון הבינלאומי לבניה גבוהה ואורבנית (CTBUH). כך, חשף הבוקר (ה') ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בעמוד הפייסבוק שלו.

המגדל בן 35 קומות ומתנשא לגובה 160 מטרים, מכיל כ-50,000 מ"ר של תעסוקה והייטק (מעל 5 מרתפי חניה). בנייתו של המגדל על ידי חברות הנדל"ן רוגובין ואקרו, הושלמה לפני המלחמה, על השטח המיתולוגי של מפעל דפי זהב במתחם הבורסה ברמת גן.

את המגדל תכנן פרופ' משה צור, מבכירי האדריכלים בעולם. לפי שאמה הכהן, רשמיו של המגדל על פני הרקיע משתנים בהתאם לנקודת מבטו של המתבונן: שלוש קוביות זכוכית המונחות זו על זו, מוסטות ומתפתלות באלגנטיות המייצרת תנועה שקטה על אף היותן מאסות נרחבות וסטאטיות במרחב העירוני. ההשראה לתכנון המגדל, נבעה מהרצון ליצור אייקון מונומנטלי, כזה שיהפוך לאלמנט המזוהה מיידית עם קו הרקיע של העיר רמת גן.

מיקום המגדל בלב מתחם הבורסה מעניק נגישות מהירה לכל הצירים והתחבורה הציבורית הקיימת והעתידית: גישה מיידית לנתיבי איילון, סמיכות לתחנת הרכבת סבידור מרכז, הקו האדום של הרכבת הקלה ומסוף אוטובוסים ממש ליד למגדל.

בין שוכרי המגדל החברות מובילאי (החברה הגדולה בישראל במונחי שווי), מסטרקארד העולמית (חברת הטכנולוגיה), חברת התוכנה f5, חברת הספורטק WSC, חברת חללי העבודה ROOMS ועוד.

שאמה הכהן מברך את השותפים בבניית המגדל, וכותב: "יישר כח ליזמים החברות רוגובין ואקרו, לאדריכל פרופ' משה צור, לאגף ההנדסה בראשות מהנדסת בעיר, סיגל חורש ולאגף לפיתוח כלכלי בראשות חן גינון. רמת גן בידיים טובות ששומרות עליה ובונות אותה כעיר ליברלית, חדשנית ופורצת דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully