וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת שריפות הפסולת: נזקי בריאות, סביבה ומיליארדים שאפשר בקלות לחסוך

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 9:21

נזקי בריאות, סביבה ומיליארדים שאפשר בקלות לחסוך: דוח מבקר המדינה שפורסם השבוע מציג כי העלויות החיצוניות של נזקי הבריאות והסביבה משריפות פוסלת צפויות להסתכם בכ-9.1 מיליארד שקל עד שנת 2030

מכת שריפות הפסולת עולה לנו ביוקר: אלפי שריפות לא חוקיות של פסולת בוערות בישראל בכל שנה, בעיקר ביהודה ושומרון, פוגעות בסביבה, באיכות החיים ובכיסם של מאות אלפי ישראלים ומסוכנות לבריאותם.

נתוני המשרד להגנת הסביבה, כפי ששותפו בדף הפייסבוק "ירוק וחם", מצביעים על כך ששריפות הפסולת אחראיות לפליטת 74% מהחומרים המסרטנים לאוויר ו-28% מהחלקיקים (PM2.5) - מזהם אוויר החודר לעומק מערכת הנשימה וגורם תחלואה נשימתית קשה. על פי ההערכות, נזקי שריפות הפסולת לבריאות הציבור נאמדים בכמיליארד שקלים בשנה.

גם בדוח מבקר המדינה שהתפרסם השבוע (ג'), נכתב כי מפגעי זיהום האוויר משריפות הפסולת ברשות הפלסטינית התגברו בין 2017 ל-2022 ואף החמירו במהלך מלחמת "חרבות ברזל". לפי הערכות משרד מבקר המדינה, העלויות החיצוניות של נזקי הבריאות והסביבה משריפות אלה צפויות להסתכם לכל הפחות בכ-9.1 מיליארד שקלים בין השנים 2023 ל-2030.

דף הפייסבוק "ירוק וחם" הוא דף עצמאי שקם למטרות של קידום מודעות, מדיניות ולחץ ציבורי על מקבלי החלטות לגבי סוגיות בנושא סביבה ואקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully