וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חוף יוקרתי נמכר ברבע ממחירו המקורי: זו הסיבה המלחיצה

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 13:37

בית יוקרתי על חוף הים במסצ'וסטס שבארצות הברית נמכר לאחרונה במחיר נמוך משמעותית ממחירו המקורי, שעמד תחילה על כ-2.3 מיליון דולר וירד בהדרגה עד לכדי עסקה בשווי 600 אלף דולר. כשתשמעו את הסיבה, תבינו למה

חוף פיסינאס ארבוס סרדיניה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כל עסקה בהנחה של 1.6 מיליון דולר נשמעת כמו עסקה טובה. אם אכן מדובר באחת כזו, תגידו אתם: בית מפואר על חוף הים במסצ'וסטס שבארצות הברית נמכר לאחרונה במחיר מדהים של 600 אלף דולר בלבד, נמוך בכשלושה רבעים ממחירו המקורי, שעמד תחילה על כ-2.3 מיליון דולר וירד בהדרגה עד להנחה המטורפת של כ-1.6 מיליון דולר (כ-5.9 מיליון שקל).

לפי הניו יורק פוסט, שדיווח לאחרונה על העסקה האבסורדית, המחיר אמנם נשמע מפתה ביחס לתמורה: בית פרטי מרשים על חוף הים, הכולל ארבעה חדרי שינה ושני חדרי רחצה.

עם זאת, הקאטץ' הכלול בעסקה בהחלט מעלה תהייה האם מדובר בעסקה משתלמת גם במחיר נמוך כזה: החוף שעליו ממוקם הבית סובל משחיקה ונסיגה משמעותית בשנים האחרונות, כתוצאה מתהליך של בליה חופית, המתרחשת בין היתר על ידי פעילות של גאות ושפל.

כתוצאה מכך, כאשר החוף צפוי להמשיך ולסגת בכל שנה ושנה עד שיעלם לגמרי בסופו של דבר, בית החוף היוקרתי עלול לפגוש את מי הים בשנים הקרובות, להגיע למצב של הצפה. המוכר, שרכש את הבית בשנת 2023 במחיר של 1.65 מיליון דולר, לא הסתיר את הסיבות למחיר הנמוך, ואף טען כי הסיבה העיקרית היא הרצון להיפטר מהנכס.

"מקווה שאצליח ליהנות מהנכס למספר שנים"

בניו יורק פוסט מציינים כי המחיר המופחת הביא לכמות רבה של פניות מקונים פוטנציאליים, עד שנסגרה העסקה על סך 600 אלף דולר כאמור.

לדברי הרוכש: "זה היה הימור, אך הרגשתי שזה שווה את הסיכון והאתגר. אמנם זה נראה כמו קרב אבוד, אבל עדיין, יכול להיות שיש פה משהו שניתן לתקן. ואם לא, מקווה שלפחות אצליח ליהנות מהנכס למספר שנים".

כדי לסבר את אוזניכם בנוגע למחיר הנמוך ביחס לממוצע העסקאות באזור, נציין כי בפברואר האחרון דווח שממוצע מחירי הנכסים באזור עומד על 4.6 מיליון דולר. בנוסף, לפי Realtor.com, הבית הפרטי היקר ביותר שנמכר באזור עומד על סכום של 42 מיליון דולר, ונמכר בסוף ספטמבר האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully