וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בכל הכח: חרף התנגדות השרים והרשויות - אושרו 2 תחנות כח חדשות

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 9:15

בלב הסערה: הוות"ל אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון ואת הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה | ראשי הרשויות בדרום השרון: "לא ניתן לתחנה לקום ולפגוע בתושבינו ובדורות הבאים"

ארובות תחנת כוח חדרה. ראובן קסטרו
ארובות תחנת כוח חדרה/ראובן קסטרו

בתום ימים סוערים, ובניגוד להחלטת הממשלה במאי האחרון וזעקותיהם של ראשי הרשויות: הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) החליטה אמש (ב') לאשר את הקמתה של תחנות הכוח ריינדיר ואת הרחבת תחנת הכוח OPC חדרה.

עם זאת, נדגיש, לא מדובר בסופה של הסערה: כעת, נפתח חלון זמנים של שלושה שבועות לחברי הממשלה כדי להגיש התנגדויות לתוכנית. זאת, כאמור, כיוון שהממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו בחודש מאי האחרון. אם אכן שרי הממשלה המתנגדים, כמו שר האנרגיה אלי כהן או שרת התחבורה מירי רגב, יגישו התנגדויות - הם ישיבו את הנושא לפתחה של הממשלה. במקרה שבו הממשלה תחליט לא לאשר את התחנות פעם נוספת - צעד שכזה יסתום את הגולל על התוכניות.

שקיעת הירח  מחלף עין תות ארובות חברת חשמל תחנת כוח חגית. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שקיעת הירח מחלף עין תות ארובות חברת חשמל תחנת כוח חגית/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ריינדיר היא תחנת כוח בהספק של כ־1,300 מגה־וואט, שמיועדת לקום בין הכבישים 6, 444 ו-55 שבמועצה האזורית דרום השרון. במרחק של כ־4 ק"מ בלבד ממנה, אושרה במאי הקמת תחנת הכוח קסם בהספק של כ־780 מגה־וואט. לפי הערכה מ-2021, ריינדיר וקסם תוכננו לספק ביחד רק 20% משיאי הביקוש ב־2030.

בנוסף להקמת תחנת הכח החדשה, אושרה, כאמור, הרחבת תחנת OPC חדרה שפועלת מאז יולי 2020 בטכנולוגיית קוגנרציה, המייצרת חשמל וקיטור, ובעלת הספק של 144 מגה־וואט. באפריל 2021, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה כי התוכנית להרחבת OPC חדרה, שעסקה אז בהרחבה לכ־800 מגה-וואט, תהיה בסוף סדר העדיפויות בשל ריבוי תחנות הכוח באזור. אולם מנגד, ישנה גם החלטה של המדינה להעדיף הרחבת תחנות כוח קיימות על פני הקמת חדשות.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

"נפעל בכל החזיתות נגד הקמת תחנת הכוח ולקידום אנרגיות מתחדשות"

בהמשך לאישור הקמת תחנת הכוח של חברת ריינדיר, ראשי הרשויות של המועצה אזורית דרום השרון הודיעו כי יתאגדו כדי למנוע את התקדמותה של התכנית.

לדברי ראשי הרשויות: "רק לפני פחות משנה הממשלה עצמה התנגדה להקמת תחנת הכוח המסוכנת הזו, שמאיימת על מעל חצי מיליון מתושבי האזור. לא יתכן שאינטרסים כלכליים פרטיים יקודמו על פני טובת הציבור וראוי שההליך בו נקטו היזמים יעבור בדיקה עמוקה ואחראית. מאכזב שהות"ל בוחר לפגוע בבריאות הציבור, באיכות הסביבה, בביטחון התושבים וביעדים הסביבתיים החשובים של מדינת ישראל".

"אנו ראשי רשויות בשרון ובשומרון, יהודים וערבים, מהערים ומההתיישבות הכפרית, מאוחדים בצורה תקדימית. לא ניתן לתחנה לקום ולפגוע בתושבינו ובדורות הבאים. נמשיך ונפעל בכל החזיתות נגד הקמת תחנת הכוח ולקידום אנרגיות מתחדשות כפי שהציבור בישראל ראוי להן. נדון יחד בצעדינו להורדת הנושא מסדר היום".

הרשויות במועצה כוללות את עיריית כפר סבא, מועצה אזורית שומרון, מועצה מקומית קרני שומרון, מועצה מקומית ג'לג'וליה, עיריית טירה, מועצה מקומית כוכב יאיר צור יגאל ומועצה מקומית אלפי מנשה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully