וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי דירות: אושרה אחת מתכניות ההתחדשות העירונית הגדולות במרכז

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 8:43

בתמורה להריסת 844 יחידות דיור קיימות: תכנית ההתחדשות העירונית כוללת הקמה של 3,670 יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבורי ושטחים פתוחים

תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר ברמלה. משה צור אדריכלים,
תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר ברמלה/משה צור אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז הודיעה היום (ב') על החלטתה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת 'יוספטל' ברמלה. מדובר בתוכנית ההתחדשות עירונית הגדולה ביותר שקודמה עד היום בעיר.

התוכנית שביוזמת שיכון ובינוי ועיריית רמלה, הינה על שטח כולל של כ-163 דונם במתחם הרחובות יוספטל מדרום, עמיחי ממערב, דיין מצפון ובורוכוב במזרח. התוכנית כוללת 3,670 יחידות דיור חדשות שיוקמו במבני מגורים בני 8-25 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-918 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 32,265 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה שחלקם ישולבו במבני המגורים החדשים וכן יוקם מגדל תעסוקה בן 25 קומות בצמוד לתחנת המטרו המתוכננת, 37,485 מ"ר שטחי ציבור, וכ-22 דונם שטחים פתוחים.

כיום מצויים בשטח התוכנית 844 יחידות בכ-50 מבני מגורים, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית שמה דגש על שיפור המרחב הציבורי בין השאר באמצעות שיפור רשת הדרכים העירונית, הקמת מערך שטחים פתוחים המשלים את רשת הרחובות גני משחקים, כיכרות עירוניות ושבילי הליכה.

תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר ברמלה. משה צור אדריכלים,
תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר ברמלה/משה צור אדריכלים

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "התוכנית מקודמת בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, המלווה את התושבים בפן החברתי, ומבצעת בקרה צמודה על ההליך התכנוני. אנו מקווים שתוך זמן לא ארוך ניתן יהיה להתחיל בחידוש מבני המגורים והמרחב הציבורי בתחומי התוכנית".

מתכננת מחוז במרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "תוכנית יוספטל היא אחת מתוכניות ההתחדשות המשמעותיות ביותר בעיר, הן בגלל היקפה והן בשל קרבתה לתחנת המטרו העתידית ותרומתה לשיפור רשת הרחובות. התוכנית מציעה תמהיל דירות מגוון ושטחי ציבור איכותיים ותואמת למדיניות התכנון העדכנית".

העיר רמלה נמצאת כיום בתנופת פיתוח והתחדשות העירונית, ומקודמות בה כ-20 תוכניות במסגרת התחדשות עירונית שכוללות כ-30,000 יחידות דיור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"דגל חשוב בבנין הארץ לעשורים הקרובים"

תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי: "אנחנו גאים יחד עם חגיגות 100 השנים לפעילות שיכון ובינוי להיות חתומים על הוצאתה לפועל של תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל ביוספטל רמלה. זהו ציון דרך חשוב בדרך ההתחדשות העירונית בישראל ואך טבעי שחברה כמו שיכון ובינוי תטביע גם כאן את חותמה. יחד עם השמחה על ההישג ששותפים רבים לו הן העירייה הן ועדות התכנון המחוזית ובעיקר התושבים עצמם, אשר עם לא מעט ספקות נתנו ונותנים בנו את אמונם על מנת שנקים עבורם פרויקט לתפארת בכדי שיוכלו להנות מפתרון דיור משודרג משמעותית, תכנית ואשר תשפר את איכות חייהם של תוך שידרוג כלל התשתיות והמרחב הציבורי. יחד עם הקמת "אופק חדש" (העברת בקו"מ ובסיסי צה"ל לרמלה) העיר רמלה הממוקמת היטב בטבורה של הארץ מהווה עבורנו דגל חשוב בבנין הארץ לעשורים הקרובים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully