וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: תיקבע מכסה נפרדת של עובדים זרים לבינוי תשתיות

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 16:12

אושרה הצעת המחליטים שהגישה שרת התחבורה מירי רגב לקביעת מכסה של עובדים זרים המיועדים לענף התשתיות. העובדים הזרים אשר יגויסו לעבודה בבינוי תשתיות ייבחנו מקצועית על ידי משרד התחבורה טרם הגעתם לישראל

עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, 29 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, 29 באפריל 2021/ראובן קסטרו

כמענה למשבר החמור בכח האדם בענף הבנייה והתשתיות מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל: הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעת המחליטים שהגישה שרת התחבורה, מירי רגב, בנושא העובדים הזרים, במטרה לאפשר המשך ביצוע פרויקטי התשתית בתקופת המלחמה ולשמור על הרציפות התפקודית.

במסגרת ההצעה שאושרה, העובדים הזרים אשר יגויסו לעבודה בבינוי תשתיות ייבחנו מקצועית על ידי משרד התחבורה לפני הגעתם לישראל. על פי ההחלטה יופעל מנגנון בקרה שיבטיח הגעה של עובדים מיומנים במקצועות התשתית.

בנוסף, ההחלטה מנחה את שר החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה בשיתוף יתר המשרדים הנוגעים בדבר לפעול במהירות האפשרית ליישום הסכמים בילטראליים קיימים ולהתקשר בהסדרים ובהסכמים בילטראליים חדשים בהליך מהיר במטרה לאפשר את מימוש החלטה זו ולזרז הגעת עובדים זרים במקצועות התשתית.

בתקופה האחרונה שרים במשרדים הרלוונטיים, כלכלה, עבודה ותחבורה, הביעו ביקורת על כך שלא נעשים מספיק מאמצים מצד גורמים בממשלה להבאת עובדים זרים. רגב, שהגישה כאמור את הצעת המחליטים בנושא, טענה כי הדבר אף התחדד בביקורה בסרילנקה ובהודו, שם מצפים עובדים מיומנים להגיע לישראל אך הבירוקרטיה עוצרת בעדם.

"חובת הממשלה להוביל מהלכים שיקצרו דרמטית את זמן ההמתנה לכל העובדים הזרים"

בדומה למשבר החמור בכח האדם בענף הבנייה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, כך גם ענף התשתיות ניזוק מהפסקת העסקתם של כ-90 אלף עובדים פלסטינים שהועסקו בענף הבנייה בישראל, ובכלל זה בבינוי תשתיות. בממשלה מבינים שהמצב מחייב הבאת עובדים זרים במהירות האפשרית.

התאחדות הקבלנים בוני הארץ מברכת על אישור הממשלה את הצעת המחליטים שמאפשרת גיוס עובדים זרים לתחום התשתיות בנוסף לגיוס עובדים זרים לבנייה. החלטה זו חשובה ליכולתו של הענף לתפקד והופכת לקריטית, לאור הצורך הדחוף במניעת המשך האיחור שנוצר בהקמת תשתיות מכל הסוגים, בכל הארץ, יחד עם הצורך הצפוי בשיקום התשתיות בעוטף עזה ובגבול הצפון.

עם זאת, בהתאחדות הדגישו, כי לאחר ארבעה חודשים שבהם המדינה לא מצליחה לייצר פתרון להבאה מהירה של עובדים זרים לישראל, ולנצל את מלוא המכסה של העובדים הזרים שכבר נבחנו ומוכנים להגיע לארץ - חובת הממשלה להוביל מהלכים שיקצרו דרמטית את זמן ההמתנה לכל העובדים הזרים לענף הבנייה והתשתיות. המשק כולו תלוי בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully